300 watt voor athlon/duron?

Pagina: 1
Acties:

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Heb je voor een athlon/duron systeem een 300 watt voeding nodig? Volgens mij heb ik nu 230 watt (met p3 + geforce)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Of je hem nodig hebt kan ik niet zeggen als je niet alles opnoemt.

Ik raad het echter wel aan omdat over het algemeen de dondervogels en duronnekes nogal wat stroom nodig hebben. (zeker omdat geforce ook vrij veel neemt)

• Gallus
Het systeem bevat verder nog:
Quantum fireball 6,4GB 5400 rpm
Maxtor 15GB 7200rpm
Sony CRX-100 writer
Aopen 40x
256 MB SDRAM
ISA 3com netwerkkaart

Heb eigenlijk helemaal geen zin om een nieuwe kast te kopen:(...maarja als het echt nodig is.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:31
je hoeft ook geen nieuwe kast te kopen. Voedinggen zijn ook los te koop.

Verwijderd

Als ik het zo lees zou ik het wel aanraden, maar je kan het natuurlijk ook gewoon even proberen.

Werkt het niet dan moet je alsnog een andere voeding hebben.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 23:06
ik zou het wel nemen, 2hd's + writer + geforce + athlon = veel stroom

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

als je een a7v erbij haalt, pak een 330 of 400 watt

Believe me, je komt er anders toch wel achter

Verwijderd

hou op man 300 watt is genoeg.
330 of 400 is overkill.

• Gallus
Hmmmm, als ik dit allemaal zo hoor dan denk ik dat ik toch maar voor wat extra wattjes ga.:)
Bedankt hè!

Verwijderd

ik heb ook problemen met mijn nieuwe duron
heb ook 230 watt voeding
alles loopt in principe goed tot aan de install van windows dan geeft'ie een fout
over de decomprimeren van een .CAB-bestand
zou dit aan de voeding kunnen ligge ?
mijn systeem is compleet gestript alleen een hd, fdd cooler, isa grafisch kaartje en moederbord zijn aangesloten.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Ik denk dat dat komt door een bad sector op je HDD of een verkeerd gekopiëerde Windows 98 CD.
Scan je disk ff.

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Voor een Athlon (Klassiek) heb je geen 300 Watt nodig, heb zelf 230 Watt + Athlon 700 en die werkt zonder problemen met 20 GB Realtek zaat, tntII Ultra 40x aopen..

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 20:57 schreef Mastermind het volgende:
Ik denk dat dat komt door een bad sector op je HDD of een verkeerd gekopiëerde Windows 98 CD.
Scan je disk ff.[/quote]Ik heb het ook al van cd geprobeerd en dan geeft hij precies dezelfde fout. En soms doet hij et en dan kopiert die de bestanden en als je dan opniwue moet opstarten geeft hij een initialisatie fout. Iemand een idee?

Verwijderd

Hmm ik heb net een Asus A7V besteld met een TBird 750 en verder het volgende:
- Maxtor HD
- DVD speler
- Plextor burner
- geforce 2 MX (asus 7100/T)
- 3com 3c905 C TX
- SB Live 1024

en in die kast zit geloof ik maar 250 W

zou je hiermee problemen krijgen ?
ik hoop het toch niet. PS de pc gaat verder
niet uigebreid worden

• seppie

seppie

Wie anders?

Kruger, als er zich problemen voordoen dan zal dat wel de schuld zijn van die 250 Watt voeding...

Toch wel erg slordig om in een redelijk zwaar systeem een 250 watt te stoppen....

Verwijderd

voor een celeron systeem
met alles erop en erin
is dan een 235 Watt voldoende of is meer ook hier voor aan te raden?

zo maar ff vraagje
want er komt bij ook van alles bij in :)

Verwijderd

250 moet daarmee prima kunnen

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wat een onzin allemaal, die zware voedingen.
Ik draai hier met 235W maar dat is wel een Powerman voeding:

A7V
Duron650@850
256 MB
2 hdu's
cdrom
cdwriter
sblive
geforce2 mx
2 x NIC
3x kleine fan, 2x 8cm fan.

Alleen de ene voeding is de andere niet, er is een hoop goedkope shit in de handel. Vooral in de budget towertjes, zitten vaak instabiele k*t voedingen.

Leuke lamp, overigens !!

• seppie

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 21:40 schreef Smallblock het volgende:

A7V
Duron650@850
256 MB
2 hdu's
cdrom
cdwriter
sblive
geforce2 mx
2 x NIC
3x kleine fan, 2x 8cm fan.[/quote]Wat wij zeggen is echt geen onzin hoor!
Ik heb genoeg ervaring met mensen die een 230 watt voeding hebben die te zwak is voor een zwaar systeem waardoor het keihard chrasht...

Jij bent misschien een uitzondering.....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 21:19 schreef seppie het volgende:
Kruger, als er zich problemen voordoen dan zal dat wel de schuld zijn van die 250 Watt voeding...

Toch wel erg slordig om in een redelijk zwaar systeem een 250 watt te stoppen....[/quote]Hmm ik ben bang dat je gelijk hebt (of die andere die zeggen dat het een bagger voeding is) maar de -5V en de -12V geven problemen.

Heb vandaag de PC in elkaar geschroefd en dus PC Probe geinstalleerd en deze geeft aan dat de -5V en de -12V de 10% afwijking overschrijden. Dit gebeurd ALTIJD als ik een cd ga lezen en af en toe zomaar als ik iets doe. Dus ik ben bang dat het ding meer stroom trekt dan de voeding kan leveren.

Op die sticker op het MB (asus A7V) stond ook dat je moest controleren dat de voeding 20 A kon leveren op de 5V. Hmm dat kon ie dus ook niet (maar 18A) maarja het is een PC voor mijn pa dus ik denk een goedkoop midi towertje is wel goed -> blijkbaar niet dus :(

of zou dit probleem ergens anders aan kunnnen liggen ? <hoop> <hoop>

Verwijderd

hihi 400 watt overkill.....

ik heb zelluf 431 watt :) maar mijn syteempje is dan ook echt "loaded": alle pci bezet, 4 7200 rpm hdd's, 4 andere drives, geforce 1 athlon combo bla bla.

Op zich deed dit systeem het ook wel goed op een 300 watt maar ik wil strax een dual Tbird :D en het is dus meer voor de toekomst. 300 watt is dus meer dan genoeg voor een normaal systeem.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 21:40 schreef Smallblock het volgende:
A7V
Duron650@850
256 MB
2 hdu's
cdrom
cdwriter
sblive
geforce2 mx
2 x NIC
3x kleine fan, 2x 8cm fan [/quote]nou sorry dat hierboven klopt gewoon hoor ik draai hier een duron 600 op 900 mhz 1.90 v met een 200 watt voeding ,
- Abit KT7
- 196 Mb
- westerndigital hd 6,4 G
- plextor 32 speed & plextor 8/20 cdr
- adaptec 2940 UW (slurp)
- Creative riva tnt 16 mb (slurpp)
- Majesty circle cooler
- system fan
- bulltech netwerkkaart
- soundblaster 128
- e-pech 56k6

en alles loopt als een tiet...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 01:18 schreef Oc billy het volgende:
nou sorry dat hierboven klopt gewoon hoor ik draai hier een duron 600 op 900 mhz 1.90 v met een 200 watt voeding ,
- Abit KT7
- 196 Mb
- westerndigital hd 6,4 G
- plextor 32 speed & plextor 8/20 cdr
- adaptec 2940 UW (slurp)
- Creative riva tnt 16 mb (slurpp)
- Majesty circle cooler
- system fan
- bulltech netwerkkaart
- soundblaster 128
- e-pech 56k6[/quote]Ja, oke, maar één harde schijf, die 6.4 pakt maar 8 watt. Reken op 10/15 watt per schijf als ut een 7200 toeren is. En een Geforce2 zuipt ook iets van ?30?watt. En zware koelers zie ik er ook niet bij.
Dan loopt het wel op 200 watt. Als je dat andere spul wil, moet je naar 300 watt, echt waar.
:9~
Trouwens, bij enkele fabrikanten van mobos geven ze de stroom benodigdheden wel op. (Chaintech geloof ik) en komen ze voor een simpel systeem al op 230 watt...

Verwijderd

ik had voor mijn athlon classick 500 @ 700 wel een 300 watt voeding nodig, bij 235 was hij gewoon zwaar instabiel.

Verwijderd

Heb net antwoord gehad van die computerhandel waar ik die kast heb gekocht (perfect systems) en die zeiden dus ook dat waarschijnlijk gewoon de voeding te zwak is.

En ik denk dat het ook nog klopt ook want als ik niks doe dan is alles OK, ga ik de floppy/HD/CDrom benaderen dan trekt ie teveel stroom en begint dat PC Probe programma te zeiken. Hij loopt ook wel eens vast om een vage reden.

Dit is het geval dus bij een Asus A7V ,een Tbird 750 en een Geforce 2 MX in een kast met een voeding van 250W. Dat is blijkbaar te weinig voor deze combinatie.

Op het moederbord staat zo'n sticker dat 20A op de +5V vereist is en ik heb nu een paar voedingen thuis bekeken maar alleen mijn 300W van mijn andere PC haalt die 20A (30A). Ik heb nog een andere 250W voeding en die haalt ook maar 18A ipv 20A.

dus zit er niets anders op dan maar even een 300W voeding te halen. Bij perfect systems 125,- (van Aopen). Weet iemand anders ze nog goedkoper ?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

400 watt is geen overbodige luxe, en als je toch wil uitbreiden c.q. nieuw kopen, kan je beter een voeiding kopen die volgens ATX versie 2.03 is gemaakt. (das oa. voor de nieuwe P4 etc), een voorbeeld van zo'n voeding is de ENERMAX 431 Watt, deze heeft zelfs al de extra P4 stekker. Maar met een full load systeem:

AMD TH 800
256 MB RAM
2 x 7200 SCSI HD
1x 10000 SCSI HD
2 x 7200 IDE-66 HD
CDROM SCSI
PLEXWITER SCSI
en natuurlijk een Geforce, Adaptec SCSI kaart, geluidskaart etc

IS HET ECHT GEEN OVERBODIGE LUXE!

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

ja hallo, das alleen als je zo zwaar veel harde waren erin hebt zitten, niet iedereen heeft dat en dan is 300 Watt nog steeds ruim voldoende

Verwijderd

systeem Duron 700mhz met Jetway 663as 64mb mainboard met stealth iii s540 32mb PCI loopt steeds vast , heb wel 300 watt voeding
met 3d toepassingen loopt hij vast , maar de demo op de stealth cdrom draait wel goed.
zou het aan de duron kunnen liggen , heb gehoord dat ze niet zo stabiel zijn ?

help mij!!!
dorsten@bart.nl

Verwijderd

Niet moeilijk doen, gewoon 300Watt toren.
Mycom heeft een goede fulltower(bigtower, whatever) Makkelijk om in te bouwen en A klasse voeding.
Pagina: 1