[open BSD] Op HDD bootrecord maken.

Pagina: 1
Acties:

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
'k heb via m'n 56k modempie een FTP install gedaan (natuurlijk lokaal gemirrord), alles ging goed maar tot twee keer toe kan ik nu na het rebooten niet van harddisk booten :(
Wat moet ik doen om een bootrecord op m'n hdd te zetten ?
Ik weet hoe het met lilo moet maar met bsd issuh dat natuurlijk vloeken in de kerk ;)

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte
Inmiddels na wat gevloek in de kerk (/me use lilo) doet ie ut :)
Dat gedoe in de FAQ met de DOS fdisk kan je maar beter overheen lezen... ik kreeg de melding "Missing operating system" daar wordt je ook niet blij van.

Verwijderd

Met LILO werkt het anders vrij simpel *D zelf ook tijdje gebruikt :)

• picobyte
Op maandag 24 juni 2002 23:18 schreef dystopia het volgende:
Met LILO werkt het anders vrij simpel *D zelf ook tijdje gebruikt :)
Je hebt toch iets niet goed gelezen...
* picobyte wilde het niet met lilo doen (mag niet vloeken in de kerk) en vervolgens doet ik dus ff simpel met lilo m'n ding.
Ik vloek dus alsnog >:)
na natuurlijk met andere tools bezig te zijn geweest.. waarbij de DOS tool dus een errug lelijk "Missing operating system" antwoord geeft!
Maar gelukkig is er idd lilo voor als er echt geen andere mogelijkheid is ;-)

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:32 schreef picobyte het volgende:

[..]

Je hebt toch iets niet goed gelezen...
* picobyte wilde het niet met lilo doen (mag niet vloeken in de kerk) en vervolgens doet ik dus ff simpel met lilo m'n ding.
Ik vloek dus alsnog >:)
na natuurlijk met andere tools bezig te zijn geweest.. waarbij de DOS tool dus een errug lelijk "Missing operating system" antwoord geeft!
Maar gelukkig is er idd lilo voor als er echt geen andere mogelijkheid is ;-)
Hehe. Tja. If it ain't broken, don't fix it :) maar goed daar ben jij 't blijkbaar niet mee eens ;) Er zijn ZAT alternatieven die _ook_ werken. Je gebruikt OpenBSD in combinatie met welke besturingssystemen...?

Is dit anders niks:
http://www.prz.tu-berlin.de/~wolf/os-bs.html