[java] maximale lengte string

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi,
't Is vast niet zo lastig, maar kan er niks over terugvinden.
Wat is de maximale lengte van een String object in java?
Ik wil het gebruiken om een userdatabase te updaten (het betreffende wachtwoord bij een user te wijzigen). En hiervoor wil ik tijdelijk het gedeelte van de file dat ik al doorlopen heb opslaan in iets 'tijdelijks':)
'k Wil dus weten of dit gewoon in een String kan (geen enters ed) of ik iets van een Vector moet aanmaken.

thnx

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ligt er toch aan wat voor field het is in de DataBase :?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Hmmzz.. volgens mij zijn daar geen grenzen aan. Ik denk dat je dan theoretisch op een 32 bits platform max op 4 gb kan uitkomen (als we er van uitgaan dat je verder geen geheugen kwijt bent).

Er is trouwens niet bijzonders aan een enter in een string hoor, het is oko gewoon een teken (die je toevallig niet kan zien).

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. En anders ga je in etapes weg schrijven naar file (een file kan groter zijn dan 4g) of je zou kunnen wachten op de 64 bits machine`s, en er zijn geloof ik al 64 bits vm`s :D

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk heeft Murdock het over een flatfile DB.

Maar je kunt toch ook door de file zoeken en het dan wijzigen? Je HOEFT niet alles te onthouden (waarschijnlijk zul je alles wat er achteraanzit wel wat op moeten schuivenafhankelijk van wat voor implementatie je gekozen hebt).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MadMurdock
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 21:56 schreef Janoz het volgende:
Waarschijnlijk heeft Murdock het over een flatfile DB.

Maar je kunt toch ook door de file zoeken en het dan wijzigen? Je HOEFT niet alles te onthouden (waarschijnlijk zul je alles wat er achteraanzit wel wat op moeten schuivenafhankelijk van wat voor implementatie je gekozen hebt).
't is idd gewoon plaintext, kan je het daarin veranderen??

Ik parse nu gewoon iedere keer username + password, die schrijf ik weg naar iets nieuws (String dus...), echter als de username gelijk is aan de opgegeven username, dan schrijf ik daar een ander password bij weg.
Maar als je iets mooiers hebt, hoor ik dat natuurlijk graag :)
Voorwaarde is wel de plaintext file.

• MadMurdock
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 21:56 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. En anders ga je in etapes weg schrijven naar file (een file kan groter zijn dan 4g)
[..]
thnx voor de info... maar als m'n userfile groter wordt dan 4 GB, ga ik de software verkopen :P

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je moet er wel voor zorgen dat je je vm machine ook toestemming geeft om een bepaalde hoeveelheid geheugen te gebruiken. Anders klap je er bij 64 mb automatisch uit (is de default max mem size van de vm).

Verwijderd

Bovendien zal een string van de nodige MB's of zelfs gigabytes niet echt efficient te gebruiken zijn. Ik heb laatst met een paar lange strings gewekrt, maar dat ging niet echt soepeltjes. Kan natuurlijk ook aan mij liggen ;)
Pagina: 1