kabel eruit, kabel erin... :((

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
oki, hier zit ik heel erg mee:

ik heb win2k geinstalleerd, en die zegt de hele tijd dat het netwerkkabel er niet inzit, ik heb nu een double boot, onder win98 werkt alles keurig, de instellingen en de hardware zijn dus okee. Ik krijg alleen de hele tijd het gezeik dat het netwerkkabel eruitligt. Drivers ook al geupdate, geen oplossing. de pc moet dus via de etwerkkaart op internet aan worden gesloten.

Wie heeft er nog ideeen wat ik kan proberen, of heeft iemand hetzelfde probleem???

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 17:28
Ik weet niet wat precies de foutmelding is, maar is het niet het probleem dat Windows de DHCP-server (die IP-adressen uitdeelt) niet kan vinden? Misschien heb je zelf een eigen IP ingesteld, terwijl dat dynamisch moet zijn.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Kijk idd ff naar de eventlog (iod) en geef ook die informatie.
Verder ben ik ook wel benieuwd welk ip adres je hebt na een koude boot naar Win2K.

Mare ff gissen... :P Heb je toevallig een Adaptec 1505 kaartje in je pc hangen?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• sebas
nee, geen adaptec kaartje, ik heb het met twee intel kaarten geprobeerd, werkten allebei niet, dus de kaartjes zjin owkee. Ik zal het idd met andere Ip adressen proberen, maar ik denk niet dat dit het probleem is want de andere pc's hangen gewoon op een vast IP, die we van de uni hebben gekregen, en dat werkt wel goed.

• sebas
oke, ben erachter gekomen, bij win2k kennelijk de automatic transceiver mode niet altijd goed, dus ik moest hem op bnc zetten (ja, coax netwerkie :() en hoppa werkte ie...

* sebas is nu wel blij, want hij zat er best lang mee te kloten...