videobewerking (vhs) advies nodig mbt kaart

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:18
Vraagje. Mijn pa gaat een nieuwe set kopen en wil daarop vhs banden kunnen editten. Ik dacht zelf aan een snelle pc met een pinnacle dc10+.

De zaak waar ik de onderdelen wil kopen raad dit echter af omdat de kaart veel problemen zou geven en adviseert een videokaart met tv-in.

Nu heb ik zelf nooit met videobewerking gewerkt maar ik dacht dat als je een beetje kwaliteit wil je toch echt wel een videobewerkingskaart nodig hebt (25 beelden p/s omzetten met zo goed mogelijke kwaliteit is niet niets.)

Ik was dan ook verbaasd over dit advies. Weet iemand uit ervaring het verschil tussen de echte kaarten en videokaarten met tv-in?

zijn pcs tegenwoordig echt rap zat om met enkel tv in te kunnen videobewerken?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

ik gebruik zelf voor analoog-capturen een simpel tv-kaartje (pinnacle pctv) en ik vind het prima werken, ook qua snelheid niets te klagen (zie sig)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 10:46
Define TV-In??

Bedoelen ze hiermee een tv kaart?

Of een all-in-one?? Ala Matrox G450 eTV of ATI Wonder ding??

Persoonlijk zou ik ook zoiets aanraden ipv een DC10.. Je hebt dan tenminste ook analoge output, en de DC10 is gewoon een verouderd kaartje imho

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:18
Wat rond gesurft en het lijkt wel alsof niemand meer een videokaart heeft voor analoog editten. Ik vind het wel echt belangrijk dat het beeld goed blijft. Vhs is al niet zo geweldig, oude tapes al helemaal niet en als de pc daar dan nog een aanslag op doet....zal eens wat tests van die kaarten met video in en uit gaan opspitten

Met tv-in bedoelde ik video in ja. tv tuner hebben we niet nodig.