Ik heb 2 harde schijven een seagate van 10 gig een maxtor van 60 gig. 10 gig was eerst de enige HD in de comp, wil nu de 10 gig slave maken.. maar wanneer ik ze allebei aan de IDE hang doet ie het gewoon niet.. ik kom niet uit die jumpersettings wanneer die nou slave is en wanneer die nou master is.. ik heb alle combinaties al geprobeerd.. maar wil maar niet lukken.. heeft iemand een plaatje van hoe de settings goed staan voor master en slave. master is de maxtor slave is de seagate.. ik heb me al rot gezocht naar een plaatje zonder succes.. hoop dat iemand me kan helpen.
Slave is meestal zo:
:|:
Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...
Op www.maxtor.com en www.seagate.com, kun je via het model nummer van je 2 harde schijven achter de jumpersettings komen
ik weet dat het aan de bovenkant staat.. het staat alleen debiel. ik heb :::: pinnetjes op elke hd master heb ik nu zo staan |::: moet ik heb geprobeerd om de slave zo te zetten :|:: doet ie niet!! iemand ander idee??
de slave is ook heel vaak zonder jumper en probeer anders eens cable select.
Verwijderd
Ja precies, waarom maak je van je maxtor geen slave?Op maandag 24 juni 2002 21:43 schreef eppo666 het volgende:
de slave is ook heel vaak zonder jumper en probeer anders eens cable select.
dat is meestal voor cd-rom spelers vriend, harddisks hebben een verschillend aantal pins van 6 tot 11Op maandag 24 juni 2002 21:36 schreef Octopus het volgende:
Slave is meestal zo:
kijk ff op de sites van de makers
Verwijderd
Heeft hij toch al lang gedaan.... Niet dingen zeggen die al gedaan zijn he!Op dinsdag 25 juni 2002 13:17 schreef richardkraal het volgende:
[..]
kijk ff op de sites van de makers
Mjah, kijk eerst even op de site van seagate: http://www.seagate.com/support/disc/specs/model_st3.html
Daaruit blijkt dat het meestal zonder jumper moet werken..
Mocht je er nou nog niet uitkomen, open dan gerust nog een topic, maar dan wel met de gegevens van die hdd.. (welk typenummer enzo).
Op deze manier schiet het namelijk niet op..
Daaruit blijkt dat het meestal zonder jumper moet werken..
Mocht je er nou nog niet uitkomen, open dan gerust nog een topic, maar dan wel met de gegevens van die hdd.. (welk typenummer enzo).
Op deze manier schiet het namelijk niet op..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()