[java] Programmas crashen als spel start

Pagina: 1
Acties:

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13
Ik ben bezig met een proggie dat ik graag op de achtergrond wil hebben draaien, maar deze en andere programmas (van mij en van anderen) crashen consistent als ik een spel opstart (getest met nfs5, gp4 en ut). Dit probleem heb ik met jdk 1.2.2 en 1.4.0.

Met crashen bedoel ik ook echt, crashen. Niet gewoon een exception, maar dat het hele programma weg is als ik het spel afsluit, waarna er een textbestandje is aangemaakt.
Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik dit kan voorkomen?

The cyclographing developer

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan doet je Java programma iets heel fouts, of je Windows/Java VM is zwaar naar zn grootje.

• Potatoman
Op maandag 24 juni 2002 21:39 schreef SWfreak het volgende:
Dan doet je Java programma iets heel fouts, of je Windows/Java VM is zwaar naar zn grootje.
Nou nee, simpele proggies hebben het ook, met bijvoorbeeld alleen een lege JFrame. Nu ik erover nadenk, ik heb alleen swing progsels geprobeerd, maar daar kan het niet aan liggen, toch?

Update: met een lege Frame crasht ie ook :(

Verwijderd

A bug in the AWT Robot class can cause the Java virtual machine to crash with an EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION in some situations when the -Xfuture flag is used on Microsoft Windows platforms. To avoid this problem, run without the -Xfuture flag. This problem will be fixed in the final release of the J2SE 1.4.0 platform
Er staat wel bij dat het in de 1.4.0 eruit zou zijn ma aangezien je spreekt van Jframe ....

Verwijderd

1. Je hebt de laatste JDK/JRE (1.4.0_01)? Ging ie met de vorige ook al fout?

2. Heb je al eens een nieuwere video-driver geprobeerd?

3. Probeer eens je desktop op dezelfde kleurdiepte en resolutie te zetten als de 3D-game die je probeert op te starten.

4. Zet het hardware-acceleration-schuifje (control panel, System, Performance, Graphics) eens wat lager.

• Potatoman
Op maandag 24 juni 2002 22:40 schreef Bunny het volgende:
1. Heb je de laatste JDK/JRE (1.4.0_01)?

2. Heb je al eens een nieuwere video-driver geprobeerd?

3. Probeer eens je desktop op dezelfde kleurdiepte en resolutie te zetten als de 3D-game die je probeert op te starten.

4. Zet het hardware-acceleration-schuifje (control panel, System, Performance, Graphics) eens wat lager.
1. Nog niet nee, die zal ik zo ff dl'en
2. Ik denk niet dat dat veel uitmaakt, maar ik zal wel ff nieuwe detonators ophaln, en op een andere pc proberen
3. Helpt niet :(
4. Das mooi als tijdelijke oplossing (als het zou werken, niet geprobeerd), maar daar heb ik uiteindelijk natuurlijk niks aan he :)

Jeuj 1.4.1 beta is uit, ga ik die ff proberen.

Verwijderd

Das mooi als tijdelijke oplossing (als het zou werken, niet geprobeerd), maar daar heb ik uiteindelijk natuurlijk niks aan he
Nee, helemaal mee eens maar 't helpt misschien om de fout te localiseren (had op m'n werk dus dat een image in Java over m'n hele desktop werd uitgesmeerd :'( , lag aan de detonator drivers, was tijdelijk op te lossen door 't acceleration-schuifje, later definitief opgelost door nieuwere detonators...)

Mail anders ff je java-progje naar "bunny AT freeler DOT nl" als 't niet te groot is (en dat zijn java-progjes bijna nooit :) ), wil ik hier ook wel ff testen (heb ook java met detonator) of ie bij mij ook dezelfde fout geeft.

• Potatoman
Op maandag 24 juni 2002 22:50 schreef Bunny het volgende:

[..]

Nee, helemaal mee eens maar 't helpt misschien om de fout te localiseren (had op m'n werk dus dat een image in Java over m'n hele desktop werd uitgesmeerd :'( , lag aan de detonator drivers, was tijdelijk op te lossen door 't acceleration-schuifje, later definitief opgelost door nieuwere detonators...)

Mail anders ff je java-progje naar "bunny AT freeler DOT nl" als 't niet te groot is (en dat zijn java-progjes bijna nooit :) ), wil ik hier ook wel ff testen (heb ook java met detonator) of ie bij mij ook dezelfde fout geeft.
Wil ik wel doen, maar ik wil eerst zelf nog ff testen :)
Is niet zo'n probleem BTW, het enige waar ik nu mee test, is een lege class Test, die een JFrame zonder iets erin maakt, en een class TestAWT, die (je raadt het al :P) een gewone lege Frame heeft.

Ik had net de nieuwe jdk 1.4.1 beta gedownload, en getest:

Alle Swingzooi werkt niet :(
AWT zooi nu ook niet meer :(

Verwijderd

Heb hier ff getest met een lege Frame, JFrame + UT en Q3A; niks aan 't handje...

Niet toevallig vanmiddag aan 't overklokken geweest? ;)

• Potatoman
Op maandag 24 juni 2002 23:11 schreef Bunny het volgende:
Heb hier ff getest met een lege Frame, JFrame + UT en Q3A; niks aan 't handje...

Niet toevallig vanmiddag aan 't overklokken geweest? ;)
Nee eigenlijk niet :P
Als ik het op een andere pc moet proberen, moet ik eerst de hele jdkzooi installeren, en daar heb ik nu geen zin in. Ik heb wel op google gevonden dat het voornamelijk een win2k fout is, maar ik draai 98 :?

Verwijderd

Zowel met 1.4.0_01 als met 1.4.1 beta heb ik zo'n duf leeg venstertje dat gewoon blijft staan tijdens 3D-games.

(Draai Detonator 29.80 en DirectX9 beta op WMe b.t.w.)

• Potatoman
Ik heb inmiddels een aantal tests gedaan op een andere pc, met drie verschillende detonator drivers (incl 29.80), op win98. Met de nieuwste JDK heb ik drie spellen getest: Need for Speed 5, Unreal Tournament en Fifa 2002. Ik heb een lege Frame gecompiled en gerund met java, javaw en met en zonder -Xfuture optie.
Hier kwam uit dat UT met alle opties werkt, en dan blijft het programma draaien, en bij NFS5 en Fifa2k2 is het programma spontaan verdwenen als ik terug ga naar de desktop :'(

Heeft niemand een oplossing voor mij, want dit kan toch niet, dat je programma spontaan afsluit als je even een spelletje wilt gaan doen... :(

• Potatoman
Update / BUMP: Ik heb dit nu ook op mijn laptop geprobeerd (ook win98, met 1 of andere sis videokaart) en hier heb ik precies hetzelfde op. Ik heb hier echter geen pc met win2k ofzo staan waar ik spellen op kan gaan draaien, dus ik zou graag willen horen of er meer mensen zijn die hier last van hebben. Hebben mensen met win2k ofzo hier ook last van?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:43
* Jelmer Barhorst heeft hier ook last van.
CodeGuide draaien en dan een spel starten.... Lekker als je even vergeten bent op save all te drukken :(
Heb inmiddels andere videokaart drivers (andere versie dan wel met andere videokaart (eerst tnt2u, nu gf4mx)) en een verse w2k install, maar nogsteeds het zelfde gedonder.
Ik zag ook dat hibernating niet samenwerkt en vermoed dat dit met elkaar te maken heeft.... (zal morgen de error eens opzoeken, heb nog geen zin gehad om te kijken)
Pagina: 1