Toon posts:

warm! zal dit helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een:
AMD XP 2000+
Asus A7V333 / 512mb ddr333
Asus gf4 Ti4400
Creative audigy
Enermax 350W EG465 P-VE (zuicht lucht van processor weg)
Koeler onder in kast voor luchtstroom
Alpha pal8045 koelblok met onbekende standaard fan (3400 rpm) (weet niet of er koelpasta is gebruikt)
standaard midi-tower

nu wordt mijn pc 60 graden idle en tegen de 70 graden full performance...
Met de kast open heeft het weinig verschil (1 graad ofzo) dus ik denk dat het probleem bij de koeler zelf zit. Ik heb
hem niet zelf erop gezet en eerlijk gezegd ben wil ik dat
ook niet proberen (heb al eens iets gemolt)

Nu denk ik dat als ik de standaard fan vervang (want alpha
pal8045 is een goed koelblok volgens internet.. :) )
het opgelost moet zijn.

Nu wil ik er een Cooler Papst 80x80 8412NG 2,0 Watt erin zetten. (delta maakt teveel herrie)... verwachten jullie dat het het warmteprobleem nu opgelost is?

edit:
moederbord wordt tussen 30 - 35 graden

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan uiteraard :)
weet niet wat je casetemperatuur is, want als die bij wijze van spreke 50 graden is zal het niet helpen :)

casefans zijn bijna net zo belangrijk als een goede cpu koeler hoor! :)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Op maandag 24 juni 2002 21:12 schreef paladon het volgende:
het opgelost moet zijn.

Nu wil ik er een Cooler Papst 80x80 8412NG 2,0 Watt erin zetten. (delta maakt teveel herrie)... verwachten jullie dat het het warmteprobleem nu opgelost is?

edit:
Als je mobo-temp "maar" 30 graden is, weet ik niet of het gaat werken. Voorbeeldje: mijn mobotemp = 33 graden, met een processortemp van 47 idle, 53 stressed (Zalman 6000cu, geen casecooler).
Zit die GF 4400 warm? Daarmee bedoel ik: komt er een hoop lucht vanaf en stijgt die lucht rechtstreeks op naar de cpu? Zoja, misschien dan toch even een extra casefan kopen. Zonee, dan weet ik niet of het nut heeft...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Ja, het zal een hoop helpen, maar een goede airflow zal ook een aardig eind helpen.

• Cis

Cis

Op maandag 24 juni 2002 22:25 schreef Lomu het volgende:
Ja, het zal een hoop helpen, maar een goede airflow zal ook een aardig eind helpen.
Een goede airflow bereik je uiteraard door je ide-kabels te rounden :) :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/neushoorn3/tweakers/pmg/idekabels.jpg

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
... (weet niet of er koelpasta is gebruikt)
....
Dat zou ik dan maar eens controleren.
Trouwens, ik meen dat die Asus borden tamelijk onnauwkeurig zijn met het meten/weergeven van de cpu temperatuur.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dit (als a-technicus) controleren dan? zonder dat ik mijn pc sloop...

• Cis

Cis

Op maandag 24 juni 2002 23:16 schreef paladon het volgende:
hoe kan ik dit (als a-technicus) controleren dan? zonder dat ik mijn pc sloop...
---niet---
Je zal je cooler eraf moeten halen om de kijken er tussen de processor en de cooler een laagje smerig spul zit. (99% van de gevallen wit).
Als dat er zit, is het koelpasta.
Als dat er niet zit, is het geen koelpasta (en is het aan te raden om dat erop te doen :)

Verwijderd

wtf is aan te raden ik heb het er eens voor de gein af gelaten maat mijn systeem beef net stabiel als ik heb niet overclockte als ik de fsb met 2 mhz verhoogde liep hij al vast bij het opstarten ik heb hem maar geen full load op zijn flikker gegeven (in niet overgeclokte positie)
na het aanbrengen van goedkope pasta (hoeft volgens mij niet zo'n duure te zijn) liep en loopt hij weer op 1587 mhz met een fsb van 166 mhz en een mp van 9,5x

Verekkes snel dus op zijn brabands gezegt

kt3 aru

Verwijderd

Zou de heatsink ook maar even "aandraaien" dan. 70 graden, w00t! Daar zit duidelijk iets fout, want je hebt de beste HS die er is. Kan zo 20 graden af.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip!
de heatsink zat inderdaad half los!!! kan je toch niet geloven he als je een pc koopt dat dit niet goed is gemonteerd. ik was al 3x terug geweest (bora-computer aken) en toen deed ie het pas. Nou dan ga ik zometeen maar eens controleren of er pasta onder zit... want de temperatuur (met kast open) full performance is nu ongeveer 60 graden (toch al 10 eraf... nu nog wat meer :) )

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist nieuwe koelpasta erop gesmeerd alles opnieuw gemonteerd en... tja.. nog steeds 60 graden....

damn hoe kan dit toch?

edit:
oh ja ik heb er nu ook een papst 8412NG op gezet.. maakt geen verschil

edit2

erger nog hij begint weer richting 69 graden te lopen als ie een uurtje seti@home draait

Verwijderd

toeval :?

Verwijderd

Nou ik heb een AMD Athlon XP 1800+ met zoeen standaar AMD 1800+ cooler ( die je ook boxed erbij geleverd krijgt ), en ik heb er wat zilver pasta op gesmeerd. maar dat werd toch nog wat te warm. dus ik heb een andere cooler gehaald.
een Zalman cooler,en dat werkt toch stukke beter :P

maar ja, een goede ai-flow helpt ook stukke, pleur er 2 case-fans in je kast, eentje voor in en eentje achterin , zodat je een mooie ait-flow creeert, want dan voorkom je dat al de warmte zich ophoopt, en zo word het nog warmer in de kast => en word de processor ook warmer :(

greetz from the Madunion :D :P

Verwijderd

test :S zien jullie nu we mijn user icon ? khoop ut :D:D

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 21:57
Op dinsdag 25 juni 2002 19:14 schreef mad_union het volgende:
test :S zien jullie nu we mijn user icon ? khoop ut :D:D
nee :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb een:
AMD XP 2000+
Asus A7V333 / 512mb ddr333
Asus gf4 Ti4400
Creative audigy
Enermax 350W EG465 P-VE (zuicht lucht van processor weg)
Koeler onder in kast voor luchtstroom
Alpha pal8045 koelblok met onbekende standaard fan (3400 rpm) (weet niet of er koelpasta is gebruikt)
standaard midi-tower

Met de kast open heeft het weinig verschil (1 graad ofzo) dus ik denk dat het probleem bij de koeler zelf zit. Ik heb
hem niet zelf erop gezet en eerlijk gezegd ben wil ik dat
ook niet proberen (heb al eens iets gemolt)

het opgelost moet zijn.

edit:
Dit is nu weer zo'n voorbeeld van problemen zoeken! Soory, maar wat is nu het hele probleem? Sinds een aantal moederborden zijn uitgerust met een temperatuur funktie, gaat iedereen hier op letten. Je schrijft dat je een standaard systeem hebt gekocht, en ik kan hier niet uit opmaken dat je hier verder problemen mee hebt. Daarnaast ga je een stuk garantie op het spel zetten, door hier zelf aan te gaan lopen sleutelen. Dit is geen flame, maar wil je je pc gaan overklokken of wat is de bedoeling, want topics met de te,peratuur is te hoog vind ik maar onzin.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Koop je zo`n leuk systeem, en een bagger noname kast...
Had ff-tjes 75 eurow voor een leuke kast (chieftec?) erbij gedaan. Daar kan je standaard al aardig wat fans in kwijt, dit komt je airflow er ten goede en dus ook je cpu temp...

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 11:43
CPUCool is een hele grote oplossing voor je probleem. K weet niet of je dit stukje software kent, maar t werkt. Het zet als je computer de processor niet (veel) nodig heeft hem als het ware op stand-by. Je merkt er verder niks van behalve dat de temperatuur wel met 20 graden daalt. Heeft de computer dan de processor nodig gaat hij weer uit de stand-by mode.

Ik heb zelf een AMD XP 2000 en die is idle wel iets van 58 graden. Met CPUCool erop is mijn temperatuur nu 35 graden idle. Stressed (SOF2 enzo) word ie +/- rond de 60 graden.
(Je moet wel ATHLON forced cooling aanhebben in CPUCool)

Probeer het maar eens en laat es horen of het werkt.
Downloaden op http://www.podien.de/ :+

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Laat maar zo zitten
De asusborden geven de CPUtemperatuur zo'n 10 graden te hoog aan
Dus zit je eigenlijk maar op 50° full load, wat niet zo slecht is.

• Shunt
  • Laatst online: 08:59

Shunt

Boe

Op dinsdag 25 juni 2002 20:21 schreef Disabled007 het volgende:
Laat maar zo zitten
De asusborden geven de CPUtemperatuur zo'n 10 graden te hoog aan
Dus zit je eigenlijk maar op 50° full load, wat niet zo slecht is.
sorry hoor maar ik heb nu +- 30 pc's met asus borden in elkaar gezet en heb dus voor de gein eens zon ultra platte temp meter tegen de cpu ge zet en warempel hij liep op 2 graden na gelijk dus wat je nu blaat is onzin
Dit is nu weer zo'n voorbeeld van problemen zoeken! Soory, maar wat is nu het hele probleem? Sinds een aantal moederborden zijn uitgerust met een temperatuur funktie, gaat iedereen hier op letten. Je schrijft dat je een standaard systeem hebt gekocht, en ik kan hier niet uit opmaken dat je hier verder problemen mee hebt. Daarnaast ga je een stuk garantie op het spel zetten, door hier zelf aan te gaan lopen sleutelen. Dit is geen flame, maar wil je je pc gaan overklokken of wat is de bedoeling, want topics met de te,peratuur is te hoog vind ik maar onzin.
ten eerste is deze temp zo hoog dat het gevaarlijk wordt
en weet jij hoe veel mensen hun pc verklote voor dat er temp meters op de mobos kwamen VEEL dus er opletten is niet on nuttig
en deze vraag is niet eens laag van nivo want veel mensen hebben dit probleem dat in een winkel gewoon een brak kut koelertje mee wordt geleverd dus dit is heel handig voor mensen met het zelfde probleem

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik krijg ook een Asus mobo, ook met een XP 2000+ erin... dat wil dan ook wel warm worden, nu zet ik hem zelf in elkaar en zal er dus wel koelpasta op de CPU gebriukt worden en zal de heatsink goed zitten, maar de vraag is of het genoeg is... in de tower (die ik nu al binnen heb) kan ik 2 extra fans zetten, zou dit nodig zijn?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 11:43
CPUCOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL!

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
voel trouwens ook eens aan de zijkant van je koeler, is die erg warm dan heb je idd een probleem maar voelt je koeler niet extreem warm aan dan is er niets aan de hand,(uiteraard wel voelen na een uurtje seti).
Ik heb zelf een xp 1800+ met een thermalright blok en een delta 7000rpm koeler op 7 volt en de mijne is nu na 10 uur koe 49 graden

Verwijderd

Shunt: hoe meet jij de temp van de cpu's?
waar meet je die juist?

• you
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 17:41

you

Ik heb het forum gelezen maar geraak er niet uit:wat is de beste koeler voor een athlon xp2000 (1 of meerdere koelers gebruiken,liefst zo stil mogelijk)
case:best de chieftec?
Mobo met riad aan te raden?
Graag jullie mening.

Verwijderd

Ik heb zelf 60 graden idle met de Zalman6000CU op een XP2100+ als deze 1400rpm draait (laagste stand dus). Zodra ik hem vol open zet, haal ik de 35 graden idle, alleen vanwege een slechte caseflow stijgt die na tientallen minuten weer richting de 60 graadjes :)

• you
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 17:41

you

Heeft de PIV ook dit probleem ?

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

Ik heb ook een ASUS A7V333 alleen dan met een XP 2100+ en die word ook idle 60 graden en 69 graden stressed.

Ik heb een coolermaster gehad die hem niet onder de 80 hield, meteen geruild. Daarna een Orb gehad en die hield 'm ook niet onder de 75 graden. Nu heb een Spire Whisperrock II en heb ik bovenstaande temps. Heb 3 case fans. 2 coolermasters en 1 Spire. Twee outtake, 1 intake voorin.

Dat heeft de temp 10 graden omlaag gehaald. Maar nu met open kast heeft verder geen zin. Ik vind het nog steeds hoog. Ik heb bij een andere winkel deze Spire gekregen. Zij zeiden dat ie beter was dan de Volcano 7+. Er zit nu trouwens goede koelpasta erop, en is goed gemonteerd.

Misschien nog een andere koeler erop?

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

is er ook een progje te downloaden die je temperatuur in de gaten houdt via windows xp?
om mn temp te checken moet ik naar mn bios. en zijn ze betrouwbaar als bios?

• Shunt
  • Laatst online: 08:59

Shunt

Boe

ik kan het je zo vertellen
dat progje haalt je temps uit je bios ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zo'n kick voor zo'n search vraag? Iig zijn zulke tools wel te vinden, bijvoorbeeld MBM of Speedfan . Meet ze :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.