Toon posts:

duron700 wil niet harder dan 750 , HELUp!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen de mulitplier veranderd (niets aand fsb of voltage), maar hij wil niet harder, ik heb hyundai geheugen op 133 mhz een kt7 en een asus v7100t, de nwste drivers, wel een standaard bios maar dat mag volgens mijn niet uitmaken.

als ik um op 8x 100 zet dan start ik gewoon op in 7x100 ,...........Wat moet ik doen????

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid je hebt je Duron unlocked???

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk , ik heb ut 10x over moeten doen maar toen gaf toch opeens 750 aan, de temp is overigens ook niet het probleem hij is nu 39graden

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:55
voltage toch omhoog doen als ik jou ben.

Verwijderd

Topicstarter
welk voltage en hoeveel ( ik ben een beginner)

maar hij moet toch ook zonder hoger voltage hoger kunnen iig 800 lijkt me??!!

Verwijderd

Topicstarter
kom op,... er zijn hier toch zoveel experts??

Verwijderd

Je cpu voltage, maar dan wel in kleine stapjes zo klein mogelijk per keer (en goed de temp in de gaten houden ) is in je bios te verstellen. Kun je trouwens niet de fsb verhogen? Ik weet niet hoor. Ik heb nooit een duron in handen gehad ;)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Kleur hem maar eens met een conductieve pen en kijk of dat helpt, Voltage moet je ook maar eens proberen om in kleine stapjes te verhogen en zorg ervoor dat je afdoende koeling hebt wanneer je dat gaat doen, ik persoonlijk denk dat het probleem bij je L1 bruggen zit.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
zou dat dan verklaren waarom ie wel een verhoging van 50mhz neemt en niet meer, ik bedoel contact is contact toch ??

welk voltage zou ik moeten verhogen , er is zoveel keus????

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel core of i/o??

ik heb overigens net de frontside bus verhoogd, dat werkt wel maar nu 788mhz, maar een mulitplier is toch veiliger en stabieler dus ik ik zou nog wat tips willen horen!!!

pls pretty plse met suiker en shit!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
de duron loopt standaard op 1,5 V of op 1,6 V
die kan je verhogen tot max 1,85 V
doe dit in kleine stapjes
en hoe de temperatuur in de gaten

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
core

Verwijderd

Topicstarter
wat is de max temp voor dat ik moet gaan oppassen voor schade op de lange of korte termijn???

Verwijderd

Je core ...is je cpu voltage je I/O is je mem voltage ook van cpu ..... dus als je wilt ocen kan je beste van 1,5 volt naar 1.60 gaan en dan kijken of ie op 800 wil zo ja eerst ff testen of ie wel helemaal stabiel is .... wil ie stabiel dan ga je verder wordt ie weer instabiel gooi je voltage weer omhoog , maar pas op met I/O anders blaas je je dimm op ... die moet je max 3.50 zetten ...... maar je core kan je gerust op hoogste instelling zetten als het nodig is ... houd die processor makkelijk ..

Kies nooit een hoger voltage dan eigenlijk nodig is , dit voorkomt slijtage en onnodige warmte ontwikkeling ...

succes ! :7

Verwijderd

allemaal onzin (imho :)
ik heb m'n duron 700 ook 6x opnieuw moeten
inkleuren: eerst ging 'ie niet verder dan 750, later tot 850, nu eindelijk tot op 1050.
Voltage moet je inderdaad ook opkrikken, maar pas als je op een nieuwe clockrate kunt rebooten (cpu moet "posten").

Je moet de potloodstreepjes heel precies zetten anders krijg je dus het bovenstaande.

Ik heb het zelf met een vergrootglas en een scherp HB potlood gedaan :)

Verwijderd

starkje hoe de F*CK heb je m op 1050 gekregen ????? alle details aub , mijne wil niet hoger dan 950 en de 2e tot 850 respectievelijk kt7raid en a7v mobo's ...

heb zelf maar 1 proc hoeven unlocken ging in 1 keer goed ..... gebruikte een vulpotlood waarvan ik eerst de helft had afgeslepen op papier zodar ie lekker scherp was aan 1 kant ... hoefde ook geen vergrootglas te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu op 1,6 volt & 8x100 op 45 graden , is dit warm ???
wanneer moet ik oppassen??

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Het beste is uiteraard onder de 50 graden blijven. Zo kom je ook verder met overklokken. Jouw temperatuur is netjes. Als je hem boven de 70 graden ziet komen ben je in de danger zone en de levensduur van je cpu ernstig aan het verkorten.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

70 is imho veel te hoog..

Persoonlijk trek ik 55 als grens.

Iets wat mijn duron (650) overigens niet haalt op 1.85V

(nu op 918mhz... 950 draait ie wel maar crashed na een dik uurtje.. ik probeer morgen wel wat verder te fsb oc'en en maybe dat ie met inbranden in de toekomst toch de 950 nog haalt )
Pagina: 1