Logo buiten het design

Pagina: 1
Acties:

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met een website, en ik heb een logo gemaakt. De website is niet beeldvullend het is gewoon gecentreerd en staat dus mooi in het midden.

Nu zou ik graag het logo uit het design laten springen zoals je ook hier op het forum ziet. Hiervoor moet ik dan denk ik het logo splitsen gewoon b.v. door de helft delen? :?

Maar ik werk ook met tabellen, als ik deze gebruik en dan in elke tabel een plaatje plak is het logo niet meer in geheel omdat de randdikte van de tabellen 1 is en ik dit niet kan veranderen, hierdoor zie je altijd lelijke lege opvulleing tussen de twee verbinding van de 2 logo's die je door midden hebt gedeeld. Zou iemand een oplossing weten hoe ik dit het beste kan aanpakken? En/hoe jullie dit altijd voor mekaar krijgen? Website met links zijn ook goed, want ik heb me echt suf gezocht met google :(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je tabellen dikte 1 MOETEN hebben dan is het moeilijk, je kunt kijken of je het logo in de background image kunt plempen of met een layer eroverheen

Stoer; Marduq

• XippIX
  • Niet online
nee, de dikte hoeft niet 1 te zijn, maar het werkt bij mij niet als ik het 0 instel. Blijft gewoon hetzelfde, maar andere idee van jouw lijkt mij wel moeilijk, want dit krijg je nooit goed voor mekaar. zodat alles precies op dezelfde plek terecht komt

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

code:
1
cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"

Flickr

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op maandag 24 juni 2002 21:26 schreef DeFeCt het volgende:
code:
1
cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"
Die dus :) Ja je moet je logo door de helft of meer splitsen :)

Voor randjes in 1 td moet je daar ook weer een tabel inmaken :)

• XippIX
  • Niet online
ja dit heb ik gedaan, maar het blijft gewoon hetzelfde probleem, je krijgt dan nog steeds van die gekke randjes eromheen, dit is zeker niet mooi. Als je het logo door midden deelt, dan staat het ook niet, want dan heb je allemaal lege plekken tussen de plaatjes en is het niet 1 geheel meer, iemand een id?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:24
post dan eens een link naar hoe het nu uitziet.

Verwijderd

Mijn eigen oude site was helemaal opgebouwd uit een tabel met zeker 12 images die naadloos op elkaar aan moesten sluiten. Idd de cellspacing en borders op nul zetten zou echt moeten werken. Het is alleen een rotkarwei, dat gepiel op de vierkante pixel. Begin nu opeens ook te begrijpen waarom de F5 toets van mijn oude keyboard stuk ging...

Meestal maak ik een tekening op een stukje papier met alle afmetingen in pixels, dat vergemakkelijkt de tabel aanzienlijk, ook al blijft het rotwerk.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Post anders even wat source code en een linkje :)

Verwijderd

Als alleen dat logo eruit moet springen kun je 'm beter in een apart DIVje zetten en die absoluut positioneren.

Ik heb zoiets ooit gedaan in www.shinkendo.nl. Die dude met dat zwaard staat in een apart DIVje.

Verwijderd

je kunt sowieso beter alle layout in een divje stoppen.. als je het mij vraagt.. zo niet, dan toch

• XangadiX

XangadiX

al met al... een voorbeeld zou dus handig zijn bij dit specefeke probleem :)

Stoer; Marduq

• XippIX
  • Niet online
hier stond een hele oude url

[ Voor 86% gewijzigd door XippIX op 16-01-2017 15:53 ]

• XangadiX

XangadiX

Not Found
The requested URL /fotosoep.JPG was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
<ot> vette muziek in die intro van xippix.nl, zelf gemaakt ?? </ot>

Stoer; Marduq

Pagina: 1