Toon posts:

Hoe is het merk Magnat?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik krijg voor bij me pc voor 100 euro 2 3-weg speakers van Magnat aangeboden. Nu ben ik niet zo'n audiofiel... maar kan iemand mij vertellen hoe magnart in het algemeen is? ik ben bezig met mun pc speakers te vervangen voor hifi speakers. Mun center speaker is nu in elk geval een 150 watt B & W centerspeaker.

Maar hoe is het dus om daar 2 magnat speakers naast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnat heeft toch wel heel ander geluid dan b&w, dus of het in je smaak valt... ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnat zijn voor een niet audiofiel aardige speakertjes. Best wel veel mensen hebben ze in de woonkamer staan, verwacht niet te veel, maar zeker wel meer dan een std. speakerset voor bij de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb maar 1 zinnige mededeling:

ga zelf luisteren en oordeel zelf.. nog altjd de beste referentie imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zal ik doen... bedankt voor jullie tips... maar denken jullie dat ik beter allerlei speakers van 1 dezelfde merk kan kopen? of dat ook weer niet perse? en ja... ik ben nu 15 watt speakertjes van creative gewend... :) Maar ik zal eens vrahgen aan die gozer of ik ze mag horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zeer goede ervaringen met Magnat, alleen de prijzen zijn errug hoog (voor home audio dan) de minder dure modellen zijn ook wel ok hoor, maar de duurdere zijn :P
Ik denk dat het met pc speakers ook zo is, 9 van de 10 keer geldt "alle waar is naar zijn geld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel de speakers zijn 2de hands :) dus als ze in de winkel nieuw heeeel duur zijn dan moeten ze dus goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Op dinsdag 25 juni 2002 00:05 schreef Robszombie het volgende:
Wel de speakers zijn 2de hands :) dus als ze in de winkel nieuw heeeel duur zijn dan moeten ze dus goed zijn
Ik heb meer hart voor oudere modellen van magnat dan de recente producten.. ik draai zelf ook op 2 grote magnat sigma 1000's (1989) en ik ben er zeer over te spreken

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik heb hier ook een magnat set staan en ik vind dat er geweldig geluid uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa, magnat is vrij redelijk. geen b&w of tannoy ofzo hoor. EN 3 weg, kan natuurlijk niet voor een audiofiele speaker he. Moet 2 weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zitten jullie toch altijd Magnat of andere merken met Tannoy of B&W te vergelijken . Ooit al van klasseverschil gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is drie weg niet beter dan 2 weg dan?

Meer wegen klonk mij beter in d eoren :)

de verkoper zei dat 3 weg lage, midden en hogr tonen deed,
en 2 weg midden en hoge tonen. Jij zegt dat 2 weg voor de audiofiel is? bedoel je daar mee dat 2 weg beter is? waarom dan? omdat je dan beter hoort waar de hogere tonen vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op dinsdag 25 juni 2002 06:50 schreef Robszombie het volgende:
Is drie weg niet beter dan 2 weg dan?

Meer wegen klonk mij beter in d eoren :)

de verkoper zei dat 3 weg lage, midden en hogr tonen deed,
en 2 weg midden en hoge tonen. Jij zegt dat 2 weg voor de audiofiel is? bedoel je daar mee dat 2 weg beter is? waarom dan? omdat je dan beter hoort waar de hogere tonen vandaan komen?
beter, slechter dikker dunner...
Wat maakt het nou uit. Het zit allemaal tussen je oren, als je weet (of denkt) dat je goede speakers hebt gekocht vind je ze goed klinken en als de weet (of denkt) dat je goedkope troep hebt gekocht vind je het prut klinken.
Welnu, vaak zat heb ik speakers in huis gehad van Tannoy tot philips, Aiwa, Magnat, B&O/W en Yoko, 2-weg, 3-weg...
Oke, Yoko kun je meteen in \Trash gooien maar diverse keren vond ik bv Aiwa (2-weg) beter klinken dan B&O (3/4-weg) en een ander model van Philips dan weer beter dan Magnat...
Kortom: laat je niet vertellen wat goed of slecht is, ga gewoon luisteren, zoals al eerder gezegd is en zoals altijd gezegd word bij tweakers.
Ow ja, ik zeg natuulijk niet dat het geen drol uitmaakt welk merk/prijs je koopt, maar je eigen oren zijn wel je referentie... :)
Ik ga altijd met voorkeur merken en modellen in m'n hoofd naar de winkel, maar m'n oren (en daarna ogen) maken de beslissing. En dat kan dan gerust een Aiwa speaker zijn ipv een veel duurdere B&O oid.
Gebruik niet eerst je ogen, dan krijg je hetzelfde als met vrouwen, ze kunnen er lekker uitzien maar aan de binnenkant kan een echte b*tch :r zitten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het merk al jaren (5 sets gehad) en voor m'n PC heb ik van die MM45 speakertjes met versterker. Niet bijzonder, maar ze stijgen wel iets uit boven de gemiddelde plastic PC-boxjes.

De goedkopere sets klinken goed, maar niet geweldig, maar de prijs/kwaliteitverhouding is dik in orde. De duurdere klinken uitstekend (heb de Vector 6 gehad), maar de prijskaartjes zijn er ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Op dinsdag 25 juni 2002 10:08 schreef remco_k het volgende:

[..]

beter, slechter dikker dunner...
Wat maakt het nou uit. Het zit allemaal tussen je oren, als je weet (of denkt) dat je goede speakers hebt gekocht vind je ze goed klinken en als de weet (of denkt) dat je goedkope troep hebt gekocht vind je het prut klinken.
Welnu, vaak zat heb ik speakers in huis gehad van Tannoy tot philips, Aiwa, Magnat, B&O/W en Yoko, 2-weg, 3-weg...
Oke, Yoko kun je meteen in \Trash gooien maar diverse keren vond ik bv Aiwa (2-weg) beter klinken dan B&O (3/4-weg) en een ander model van Philips dan weer beter dan Magnat...
Kortom: laat je niet vertellen wat goed of slecht is, ga gewoon luisteren, zoals al eerder gezegd is en zoals altijd gezegd word bij tweakers.
Ow ja, ik zeg natuulijk niet dat het geen drol uitmaakt welk merk/prijs je koopt, maar je eigen oren zijn wel je referentie... :)
Ik ga altijd met voorkeur merken en modellen in m'n hoofd naar de winkel, maar m'n oren (en daarna ogen) maken de beslissing. En dat kan dan gerust een Aiwa speaker zijn ipv een veel duurdere B&O oid.
Gebruik niet eerst je ogen, dan krijg je hetzelfde als met vrouwen, ze kunnen er lekker uitzien maar aan de binnenkant kan een echte b*tch :r zitten.
helemaal mee eens
zo ben ik dik tevree met mijn magnat / yamaha combinatie
maar ik ken ook iemand die het afschuwelijk vind

ik zou zelf niet anders willen maar idd iemand anders kan er van kotsen

het zit in je oren, je hoofd niet in je portemonee

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
heb zelf magnat project 10 / motion 200 serie thuis staan

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/motion222-s.jpg

maar dan in het zwart

stevige speakers, ik denk dat je gewoon moet gaan luisteren en zelf moet oordelen, ik ben er zeer tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

enigste wt e kan zegen over 2 en 3 weg systeem of het " beter" is is dat zelfde kwaliteit > een 3 weg 'beter' zou kunnen klinken omdat ieder speakerunit minder hoeft weer te geven, dus zo kan die precieser zijn,.. maar dan moet de 2weg en 3weg met exact dezelfde manier gebouwd zijn etc etc :)
hoeft niet per -se natuurlijk,..maar zo kan je het beste vergelijken! :) vaak klinkt een 3 weg speaker beter dan 2 weg (afhankelijk van een heleboel ofcourse)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 20:02

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

B&W: Top of the class!

Als je dan toch een beetje een homogeen geluid wilt hebben, probeer dan zo veel mogelijk bij dezelfde fabrikant en het liefst nog dezelfde serie speakers...

anders moet je eens op martkplaast.net kijken bij 2e hands speakers, daar kan je vaak goede speakers voor een zeer acceptabele prijs vinden.
(heb ik ook gedaan met mijn rearspeakers B&W 302)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zo ik ook zo gedaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 14:44 schreef gitaarwerk het volgende:
enigste wt e kan zegen over 2 en 3 weg systeem of het " beter" is is dat zelfde kwaliteit > een 3 weg 'beter' zou kunnen klinken omdat ieder speakerunit minder hoeft weer te geven, dus zo kan die precieser zijn,.. maar dan moet de 2weg en 3weg met exact dezelfde manier gebouwd zijn etc etc :)
hoeft niet per -se natuurlijk,..maar zo kan je het beste vergelijken! :) vaak klinkt een 3 weg speaker beter dan 2 weg (afhankelijk van een heleboel ofcourse)
als je in dezelfde prijsklasse kijkt, zul je juist ontdekken dat 2 weg meestal beter klinkt dan 3 weg..omdat oa: eenvoudiger filter mogelijk..en je kunt natuurlijk meer geld per unit besteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 20:47
Magnat vind ik goed klinken als je het nog een beetje betaalbaar wil houden. Het kan altijd mooier, duurder, beter.

Gewoon zelf luisteren :)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 25 juni 2002 15:31 schreef Fatboy het volgende:

[..]

als je in dezelfde prijsklasse kijkt, zul je juist ontdekken dat 2 weg meestal beter klinkt dan 3 weg..omdat oa: eenvoudiger filter mogelijk..en je kunt natuurlijk meer geld per unit besteden...
daarom : onlangs verschillende facotren

een passief filtersysteem is heel erg gevoelig...
en vervormt redelijk veel, heo goed de componenten dan mogen zijn.. ik heb een 3 weg 24dB/Octaaf 4e orde gemaakt.. vond de actief filter mooier..
maar als we het zo bekijken kunnen we lang doorpraten :)
maar jij hebt gelijk > het gaat hier om een niet-audiofiel ... ik meot ff bij de les blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 25 juni 2002 14:49 schreef Freekdernatuur het volgende:
B&W: Top of the class!

Als je dan toch een beetje een homogeen geluid wilt hebben, probeer dan zo veel mogelijk bij dezelfde fabrikant en het liefst nog dezelfde serie speakers...

anders moet je eens op martkplaast.net kijken bij 2e hands speakers, daar kan je vaak goede speakers voor een zeer acceptabele prijs vinden.
(heb ik ook gedaan met mijn rearspeakers B&W 302)
jij bent een slimme jonge (ik koop binnenkort de CM4 :) )
btw, vergelijk altijd je speakers met je versterker.. goeie combinatie scheelt ook HEEL veel

Pagina: 1