Toon posts:

486 op 100mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me Novell sevrer es een upgrade gegevnen , denk vind ie vast wel leuk. Niet dus :( Er zat een isa 10mbit netwerkkaart in en die heb ik nu vervangen door een 10/100 (3Com). Alleen nu gaat het data verkeer heel traag. Een mp3 afspelen gaat niet zonder enig gestotter. Terwijl ie daarvoor op 10mbit prima deed. Het is een 486 80MHz 16mb. Mijn vraag is wat is hier aan de hand? Hiervoor heeft die netwerkkaart het gewoon gedaan in een werkstation.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je een pci bord in dat ding zitten. Die zijn best zeldzaam namelijk voor een 486 was meestal vesa. Ik kan me best voorstellen dat je systeem het niet leukt vindt. Veels te weinig geheugen om al die data te versturen.

Verwijderd

Topicstarter
het is idd pci

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Vermoedelijk al nagelopen, maar toch nog even brullen.
Heb je half-/full-duplex aan beide kanten van de netwerk-kabel gelijk staan ? De was waarschijnlijk half-duplex, en als de 10/100 op full-duplex staat, en aangesloten is op een hub, of een switch waarvan de poort op half-duplex staat, heb je voortdurend collisions, en dus hele erge slechte performance.
Een andere fenomeen kan zijn dat je processor te traag is om de voortdurende interrupts van de kaart af te handelen, hoewel dit juist met een 3Com minder een probleem zou mogen zijn dan met een minder merk, want een 3Com doet veel op de kaart zelf alvorens de systeem-processor erbij te roepen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large