Toon posts:

CDRW slechts 534 MB??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn 650 Mb cdrw's formateer met Adaptec Direct cd blijft er slechts 534 Mb over...enig ID hoe ik een cdrw wel volledig kan formateren zodat ik mijn image van 612 Mb erop kwijt kan ??

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

JA!, niet met direct cd formatteren!!!
die maakt een hele grote 'FAT' (ofzoiets)
formatteer um dus gewoon en voila, je hebt weer de volle capaciteit die belooft word.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• StratoFarmer

StratoFarmer

oh wacht...je wilt weten hoe?
nou, met Nero is het iig errug simpel te doen. Met andere programma's moet het ook wel lukken denk ik.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Kijk , wat je met DirectCD kan is als je iets in Explorer of zo (Win Commander) op je CDRW hebt gekopierd je het gewoon weer kan deleten , en je krijgt de ruimte terug :) roeleert dus hard !. Je kan je CDRW wel gewoon als CDR gebruiken maar dan moet je 'm niet formatten met DirectCD.Het feit dat je er maar 530 MB ofzo op kwijt kan is omdat hij space moet reserveren ivm deleten enzo.
mazzel

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot, hoewel ik er wel van baal dat Adaptec niet de mogelijkheid biedt ze "gewoon" te formateren. Reden te meer om Nero te gaan gebruiken!
Mmm wasted money...maar ja, part of the game I guess

• Hellhound
  • Laatst online: 09-05 10:53
Je kan Nero en DirectCD wel samen Gebruiken , maar je moet voordat je met Nero gaat branden DirectCD killen met Ctrl Alt Del. Of je Nero nog kan gebruiken voor je CDRW's weet ik niet want ik gebruik daar alleen DirectCD voor , maar gewone CDR's gaat wel met Nero.
Hoop dat je hier iets mee kan.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Verwijderd

CD recordables en rewritables hoeven helemaal niet geformatteerd te worden.
Je kiest gewoon met een brandprogramma welke data je wilt branden, en voila, het wordt gebrand op de cd.

Nadeel is dat je niet zomaar er iets bij kan zetten (wel met multisessie)

Je formatteert cd-r's en cd-rw alleen met een programma zoals DirectCD als je de cd als een grote diskette wilt kunnen gebruiken, oftewel ten alle tijden er dingen bij schrijven. Capaciteit wordt dan 534MB

Een andere vorm van formatteren is het wissen van een cd-rewritable (erase)
Hiermee krijgt de rewritable weer zijn volledige capaciteit (650MB of 700MB)

Verwijderd

Hebben jullie geen problemen met packetschrijven?

Ik verlies heel vaak data: cdr(w) valt niet meer te benaderen (na een dag), bestanden zijn beschadigd of mappen zijn leeg (waar ze eerst nog goed waren), zelfs cd-diagnostics (?) kan dan maar 5 procent van een 'bad' cdrw redden.

Maakt niet uit of ik Cequadrat PacketCD of Adaptec DirectCD gebruik. De laatste is iets stabieler, maar Packet draait helemaal niet hoewel ie bij mijn SonyCDR140E-RT geleverd werd.

Ik vind UDF (heet het geloof ik) juist erg handig: alles wat je download of typt kun je direkt opslaan (knippen-plakken of slepen) naar de brander-icoon op je bureaublad: instant backup. Als het nou maar goed werkte!!!

• StratoFarmer

StratoFarmer

err....CDRW'tjes die vol zitten moet je toch echt formatteren om ze weer leeg te krijgen zover ik weet.
En is het echt zo bij DirectCD dat je de ruimte weer terug krijgt bij deleten? Ik dacht altijd dat ie de data dan gewoon niet meer aanwijst in de 'FAT'.

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Overigens draaien directcd3 en nero5 keurig naast elkaar zonder elkaar in de weg te zitten. Ik draai nu al een tijdje de combinatie DirectCD3/Nero5/CloneCD naar volle tevredenheid!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1