Toon posts:

Ik wil een nieuw systeem, maar....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw mobo, cpu en geheugen. cpu ben ik al uit, dat wordt een pIII 800 mhz. geheugen wordt 2x 128mb 133mhz. maar nu het mobotje. het gaat vooal om het agp-chipset. ik heb een geforce II mx.

HELP!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waarom een p3-800?
ga gewoon voor de tbird 800 paired up met een msi k7tpro
en als je wil overclokken doe je gewoon de abit kt7(raid) + duron 600 of tbird 800

als je in deze tijden nog intel koopt heb je niet goed om je heen gekeken lijkt mij.

Verwijderd

Nu ik:
Ik wil een nieuw mamaplank en proc.
het moet niet te duur zijn, Ik dacht aan een dual Duron 800 of zo, aan te bevelen? en wat is een goede mamaplank hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wat is het voordel van een tb-800 t.o.v een p3 800? zou ik graag willen weten. en die msi kt7 raid, heeft die wel een goeie chipset voor de geforce2 mx? ik wil er wel GOED op vooruit gaan:-)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
mobo's voor dual duron/athlon zijn nog niet gereleased

Verwijderd

Topicstarter
mm, post ik 's een topic, gaat ieder1 er vanafwijken:(

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
ok de asus cusl2 iz wel een leuke mamaplank voor jou p3 800

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Exterazzo

Qeasy

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 18:27 schreef Vriendje2K het volgende:
Ja, maar wat is het voordel van een tb-800 t.o.v een p3 800? zou ik graag willen weten. en die msi kt7 raid, heeft die wel een goeie chipset voor de geforce2 mx? ik wil er wel GOED op vooruit gaan:-)[/quote]T.bird is sneller (weet ik niet zo heel zeker), maar hij is zeker vele malen goedkoper. Zal wel ff voor je in de pricewatch kijken voor de goedkoopste zooi.

Audentia

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alle tbird socket a mobo's hebben tot nu toe dezelfde chipset , nl de via kt 133. ik heb zelf een mobo van het ultra goedkope merk jetway ook met een kt133 dus en die doet het uitstekend met een gf2mx (hercules oem in mijn geval)
het hangt er een beetje vanaf of je gaat overclocken, zoniet kun je gewoon het goedkoopste socket a boardje aanschaffen.
is in veel gevallen de msi k7tpro
(dus niet de k7pro dat is slot a)
tbird is in veel gevallen sneller dan p3, in mijn ervaring ook stabieler, en kost veel minder

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

Exterazzo

Qeasy

AMD Thunderbird 800: f 499,-
Intel Pentium III 800E (FC-PGA, 100MHz): f 756,-
Intel Pentium III 800E (FC-PGA, 100MHz, Boxed): f 771,-
Intel Pentium III 800E (Slot 1, 100MHz): f 799,-
Intel Pentium III 800EB (FC-PGA, 133MHz): f 727,-
Intel Pentium III 800EB (FC-PGA, 133MHz, Boxed): f 765,-
Intel Pentium III 800EB (Slot 1, 133MHz): f 751,-
Intel Pentium III 800EB (Slot 1, 133MHz, Boxed): f 789,-

Audentia

Verwijderd

Ok nou ga ik ff blaten.

De Tbird en P3 zijn niet goed met elkaar te vergelijken kwa CPU opzich omdat ze allebei een andere generatie zijn. Tbird (786) P3 (686). Het voordeel hiervan is dat de P3 topt op zo'n 1100mhz en de Tbird op zo'n 1500mhz. (op .18 wel te verstaan). De performance van beide CPU's zijn goed. Ze doen haast niet voor elkaar onder, alleen is de 1 soms sneller dan de ander in sommige benchmarks, en dan nog is de voorsprong niet schrikbarend.

Dit bovenste mag je gewoon vergeten, das niet zo spannend als je het niet volledig begrijpt.

Maar om op je vraag te beantwoorden een goeie chipset voor een p3 800 is de Asus CUSL2. Erg stabiel goeie overclock mogelijkheden enz. Als je voor de P3 800 ga zorg dat je een 800E hebt en geen EB in verband met overclocken EB = 133mhz en dan wordt de FSB zo hoog dat je systeem onstabiel kan worden.

Nog ff over de Tbird, waarom een Tbird, enige reden die ik je nu kan geven is prijs, verder is er geen meerwaarde aan de Tbird. Nadelen aan de Tbird zijn er ook niet echt, alleen de Mobo's zijn niet altijd even vergevend als intel mobo's.

Ik heb zelf een 1Ghz Tbird gekocht zit nu op een kt7 raid. En het draait perfect. Nu is het alleen nog wachten op een Dual bordje met DDR ram gaat dit mobo in paps ze pc proppen we er een duron 600 op, dan is ie ook weer gelukkig :)

Gelijk ff vraag beantwoorden die ik ook kan verwachten "welke mobo dan voor Tbird ?"

Nou een Abit KT7 (met of zonder RAID). Is hier nog een topic over geweest op GoT en daar waren de meeste het erover eens dat deze toch beter was dan de Asus A7V.
Pagina: 1