Ok nou ga ik ff blaten.
De Tbird en P3 zijn niet goed met elkaar te vergelijken kwa CPU opzich omdat ze allebei een andere generatie zijn. Tbird (786) P3 (686). Het voordeel hiervan is dat de P3 topt op zo'n 1100mhz en de Tbird op zo'n 1500mhz. (op .18 wel te verstaan). De performance van beide CPU's zijn goed. Ze doen haast niet voor elkaar onder, alleen is de 1 soms sneller dan de ander in sommige benchmarks, en dan nog is de voorsprong niet schrikbarend.
Dit bovenste mag je gewoon vergeten, das niet zo spannend als je het niet volledig begrijpt.
Maar om op je vraag te beantwoorden een goeie chipset voor een p3 800 is de Asus CUSL2. Erg stabiel goeie overclock mogelijkheden enz. Als je voor de P3 800 ga zorg dat je een 800E hebt en geen EB in verband met overclocken EB = 133mhz en dan wordt de FSB zo hoog dat je systeem onstabiel kan worden.
Nog ff over de Tbird, waarom een Tbird, enige reden die ik je nu kan geven is prijs, verder is er geen meerwaarde aan de Tbird. Nadelen aan de Tbird zijn er ook niet echt, alleen de Mobo's zijn niet altijd even vergevend als intel mobo's.
Ik heb zelf een 1Ghz Tbird gekocht zit nu op een kt7 raid. En het draait perfect. Nu is het alleen nog wachten op een Dual bordje met DDR ram gaat dit mobo in paps ze pc proppen we er een duron 600 op, dan is ie ook weer gelukkig
Gelijk ff vraag beantwoorden die ik ook kan verwachten "welke mobo dan voor Tbird ?"
Nou een Abit KT7 (met of zonder RAID). Is hier nog een topic over geweest op GoT en daar waren de meeste het erover eens dat deze toch beter was dan de Asus A7V.