Op www.flexiondirect.nl is nog redelijk goedkoop aan edo ram te komen, handig voor oude machines. De site verkoopt echter merkgeheugen van hp ibm en compaq. Vraag is nu: werkt dit soort geheugen in iedere pc? Van 'vroeger?' weet ik dat compaq iig kieskeurig was met geheugen. Ik heb een sterk vermoeden dat het merk niet uit maakt, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid.
[quote]
[b]Op maandag 24 juni 2002 19:12 schreef
Stel, je hebt een P2 300 mhz van Compaq. Zou het dan het geval kunnen zijn dat een willekeurig stickie SDram dat daarin moet worden geplugged, niet past of niet compatible is met het desbtreffende moederbord??
[b]Op maandag 24 juni 2002 19:12 schreef
Klein beetje offtopic vraagje, maar misschien dat iemand dat weet: is Compag *echt* zo kieskeurig.het volgende:[/b]
Op www.flexiondirect.nl is nog redelijk goedkoop aan edo ram te komen, handig voor oude machines. De site verkoopt echter merkgeheugen van hp ibm en compaq. Vraag is nu: werkt dit soort geheugen in iedere pc? Van 'vroeger?' weet ik dat compaq iig kieskeurig was met geheugen.
Stel, je hebt een P2 300 mhz van Compaq. Zou het dan het geval kunnen zijn dat een willekeurig stickie SDram dat daarin moet worden geplugged, niet past of niet compatible is met het desbtreffende moederbord??
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik heb laatst 32 mb sdram in een oude compaq 233 mhz amd gestopt en dat ging prima. (onbekend geheugen uit een dell optiplex (oude pc))