Ik heb een peltiersysteem van een ander gekocht en daar zat de peltier al op, en bij hem werkt ie. Nu sluit ik hem aan om test te draaien, word ie aan de kant dat ie zou moeten koelen heel warm. Heb ik + en - nu omgedraait of hoe ken da? (waterkoeling stond aan dus hij werd goed gekoeld, heb hem ook maar enkele seconden aangehad). Als ik de = en - om draai word dan de andere kant warm???? Of gaat mijn pelt dan stuk?
Omdraaien die + en de - of gewoon ff je pelt omdraaien. Lijkt me niet zo moeilijk toch??
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Test em eerst 'bloot' zodat je kunt zien welke kant het koudst is. Daarna markeer je de ene kant zodat je weet welke kant koud is.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
De pelt is volledig ingeschuimd dus da word moeilijk. Ik weet niet of het kwaad kan om de + en - om te draaien, gaat ie dan niet stuk???
Denk alsjeblieft ff logisch na
Bij de vorige eigenaar deed ie het wel, en bij jou niet.Dan hebbie em toch gewoon verkeerd aangesloten?? Draaien die + en die -. En als je een stekker in het stopcontact doet, gaat je tv dan ook kapot als je hem er op ze kop indoet??
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Volgensmij doet ie dan niets, zit vaak een beveiliging op
nog nooit gezien iigOp maandag 24 juni 2002 19:24 schreef cyberbetica het volgende:
Volgensmij doet ie dan niets, zit vaak een beveiliging op
Reality beats fiction by far!
Nooit geschoten is altijd mis.
Hij doet er. Had die andere kerel hem wel verkeerd om aangesloten, hij zei het wel goed toen ik hem op ging halen, maar ja. helaas. Bedankt in ieder geval, gaan ik lekker testdraaien.
Verwijderd
Een tv is wisselspanning, en peltier is gelijkspanning voor zover ik weet...Op maandag 24 juni 2002 19:22 schreef justifire het volgende:
Denk alsjeblieft ff logisch naBij de vorige eigenaar deed ie het wel, en bij jou niet.Dan hebbie em toch gewoon verkeerd aangesloten?? Draaien die + en die -. En als je een stekker in het stopcontact doet, gaat je tv dan ook kapot als je hem er op ze kop indoet??
Een belangrijk verschilletje..
Hiermee wil ik niet zeggen dat je je peltier niet om kunt draaien, want dat weet ik niet zeker..
soms is het rendement lagerOp maandag 24 juni 2002 19:36 schreef Oeloe het volgende:
Hiermee wil ik niet zeggen dat je je peltier niet om kunt draaien, want dat weet ik niet zeker..
btw dit is een overduidelijke search vraag
Had search al gebruikt, maar kon da zo niet vinden, wel dat mensen pelt verkeerd om hadden, maar niet of ik zomaar spanning om mag draaien zonder dat ie het loodje legt. EN idd ik blij dat ie niet op me proc zat
Veel plezier met je pelt
En hou nou aub eens op met dat belachelijke search-gezeik, als je toch iets wil weten en je hebt gesearched kan iemand toch gewoon wat vragen?? Zit heus niet op een antwoord te wachten van "typisch search onderwerp" Dank U
dit is mijn 2e keer ofzo en ik heb a iets van 700 postsOp maandag 24 juni 2002 20:22 schreef justifire het volgende:
Veel plezier met je peltEn hou nou aub eens op met dat belachelijke search-gezeik, als je toch iets wil weten en je hebt gesearched kan iemand toch gewoon wat vragen?? Zit heus niet op een antwoord te wachten van "typisch search onderwerp" Dank U
EDIT: Damn 832 posts
Als je de polen van een peltier omwisselt krijg je 2 warmte kanten (ipv 1 warme en 1 koude) meen ik gelezen te hebben in een of ander doc....
Google ownt en vertelt mij:
Google ownt en vertelt mij:
Power supply
Thermoelectric heat pumps require clean DC power. Batteries, automotive and marine DC systems, AC/DC converters, linear and switched DC power supplies are all appropriate sources. Voltage and current to the TE modules are rated for maximum voltage and current. Most applications are optimized at 75% of rated maximum. Reversing the polarity of power to the TE module will reverse the direction of pumped heat. Precise temperature control can be achieved with closed loop feedback systems regulating power to the modole.
[sub]Bron: http://www.gatewayelex.com/peltier.htm[/sub]
Ik heb ergens gelezen dat als je de + en - van een peltier omkeert dat ie dan aan beide kanten warm wordt, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
[edit] ik heb het net even uitgetest met een 30 watt peltier, maar als je de + en - omkeert dan gaat ie dus andersom werken.
[edit] ik heb het net even uitgetest met een 30 watt peltier, maar als je de + en - omkeert dan gaat ie dus andersom werken.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
check mijn bericht, dat dacht ik ook maar die site beweert van nietOp maandag 24 juni 2002 20:44 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat als je de + en - van een peltier omkeert dat ie dan aan beide kanten warm wordt, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
//edit; aha dat is nu dus ook bewezen
Was ook niet persoonlijk bedoeldOp maandag 24 juni 2002 20:25 schreef E-MANs het volgende:
[..]
dit is mijn 2e keer ofzo en ik heb a iets van 700 posts
EDIT: Damn 832 postsmoet echt mijn GoT verslaving minderen
wat idriaan?
En je 'probleem' is nu opgelost Overdrive?
En je 'probleem' is nu opgelost Overdrive?
Dat je t ff weet als je zo door gaat krijg je preventieve HK-banOp dinsdag 25 juni 2002 15:18 schreef idriaan het volgende:
nee, volgens mij lukt dat niet
Pagina: 1