Werkt een nederlandse PS2 in frankrijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Tja, wat moet ik eraan toevoegen?
Ik wil mijn nederlandse PS2 meenemen op vakantie in Frankrijk en ik wilde dus weten of hij daar werkt (ik dacht dat frankrijk een eigen beeld formaat had :? )

Als het niet kan, is er dan iets aan te doen dat het wel werkt?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:54 schreef SEFje het volgende:
Tja, wat moet ik eraan toevoegen?
Ik wil mijn nederlandse PS2 meenemen op vakantie in Frankrijk en ik wilde dus weten of hij daar werkt (ik dacht dat frankrijk een eigen beeld formaat had :? )

Als het niet kan, is er dan iets aan te doen dat het wel werkt?
moet gewoon werken... ps2 werkt toch op scart?

wel zit je volgens mij met stroom.... frankrijk heeft een ander spannings hoogte

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:48

Super_ik

haklust!

Op maandag 24 juni 2002 18:56 schreef Nosfer@tu het volgende:
wel zit je volgens mij met stroom.... frankrijk heeft een ander spannings hoogte
wa lul jij nou :?

frankrijk is ook gewoon 230 hoor

en dat andere beeld formaat ipv van pal dus, wordt volgens mij alleen in america enzo gebruikt, ver weg dus :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Ja werkt... ik weet niet hoe het zit met DvD zones, maar qua beeld moet het werken.

Steam

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Als je TV in Frankrijk PAL ondersteunt moet het werken :P

• Creepy
  • Laatst online: 18:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op maandag 24 juni 2002 18:56 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

moet gewoon werken... ps2 werkt toch op scart?

Frankrijk heeft wat andere connectoren, maar is gewoon 230V.. dus dat zal gewoon werken.. de Franse TV's hebben over het algemeen ook PAL ondersteuning, dus dat zal ook geen probleem zijn.

Dat andere beeld formaat wat je bedoelt is SECAM zeker?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

en dat andere beeld formaat ipv van pal dus, wordt volgens mij alleen in america enzo gebruikt, ver weg dus :)
In Amerika gebruikt men NTSC, in Frankrijk en Rusland gebruikt men SECAM.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ooit gehoord van vakantie?

Je laat je Pleestation mooi thuis en je gaat in Frankrijk maar eens met je aars in de zon. Krijg je ook eens wat frisse lucht. Dat is gezond. Tenminste, dat zeggen ze.

|:(

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

...

verkeerde inlog account...

• SEFje
Op maandag 24 juni 2002 18:58 schreef Creepy het volgende:

[..]

Frankrijk heeft wat andere connectoren, maar is gewoon 230V.. dus dat zal gewoon werken.. de Franse TV's hebben over het algemeen ook PAL ondersteuning, dus dat zal ook geen probleem zijn.

Dat andere beeld formaat wat je bedoelt is SECAM zeker?
Yup, dat bedoelde ik, verder heb ik wel ervaring met het franse stroomnet maar had nog nooit een console meegenomen naar het buitenland...

Maar SECAM wordt dus niet echt meer gebruikt of alleen op oude TV's? Dan maar hopen dat waar ik zit er een beetje een nieuwe TV is ;)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op maandag 24 juni 2002 19:04 schreef SEFje het volgende:

[..]

Yup, dat bedoelde ik, verder heb ik wel ervaring met het franse stroomnet maar had nog nooit een console meegenomen naar het buitenland...

Maar SECAM wordt dus niet echt meer gebruikt of alleen op oude TV's? Dan maar hopen dat waar ik zit er een beetje een nieuwe TV is ;)
Wordt daar dus wel degelijk volop gebruikt. SECAM is daar de beeldnorm zoals PAL dat hier is. Niks oude TV's dus.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

gvd, ff uitloggen en opnieuw inloggen op mijn account hoor...

• SEFje
Op maandag 24 juni 2002 19:01 schreef Captain Pervert het volgende:

Je laat je Pleestation mooi thuis en je gaat in Frankrijk maar eens met je aars in de zon. Krijg je ook eens wat frisse lucht. Dat is gezond. Tenminste, dat zeggen ze.

Alsof PlayStation 2 en vakantie allebei niet voor 100% verbonden zijn aan vrijetijds besteding verbonden zijn.

Dit soort dingen hoef ik echt niet te horen, vooral niet in Spielerij, anders ga ik wel een gesprek met mijn moeder aan ofzo.

Bovendien, ik zit 3 weken in Parijs in een huis, als het slecht weer is ofzo wil ik wel eens wat anders doen dan gedwongen buiten niks doen :(

_
Ontopic; over dat SECAM, hoe zit dat dan precies? Heb nog nooit ervan gehoord dat spellen voor de franse markt in een ander formaat gemaakt worden, maare... met deze nieuwe informatie, kan ik dus wel of niet mijn PAL PS2 op een SECAM tv gebruiken?

Heb eigenlijk nog nooit iets anders gezien aan franse TV, maar is misschien ook iets wat je niet direct ziet...

__

Enne.. sorry van die posts van Vipertje, hij had zich op mijn laptop ingelogd... |:(

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Op maandag 24 juni 2002 19:01 schreef Captain Pervert het volgende:

Lekker buiten liggen in de regen doet je idd goed :)

Verwijderd

In Parijs? Je bent gek.

• Creepy
  • Laatst online: 18:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De Europese games draaien ook in Frankrijk op PAL volgens mij. De gemiddelde Europese TV ondersteunt in elk geval PAL en SECAM. Kijk maar eens bij TV features in de gemiddelde TV winkel. PAL/SECAM worden nagoeg altijd samen genoemd. Los daarvan staat weer NTSC, wat tegenwoordig ook door z'n beetje elke Europese TV wordt ondersteunt.

Een NL PSX zal zonder problemen draaien op een Franse TV. Tenzij je een HELE OUDE TV hebt voor de Franse markt die echt alleen maar SECAM ondersteunt, maar die kans acht ik HEEL ERG klein...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op maandag 24 juni 2002 20:20 schreef Vipertje het volgende:

[..]

In Parijs? Je bent gek.
Parijs (:r) zei die er nergens bij :) Frankrijk is groot, ik dacht dattie met zijn ass aan de zuidkust ging liggen...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 20:41 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Parijs (:r) zei die er nergens bij :) Frankrijk is groot, ik dacht dattie met zijn ass aan de zuidkust ging liggen...
Aan de cote d`azur heb ik ook een villa staan :7 je kan wel een kamer huren.. als je liever in de zon zit.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:21
Heb je trouwens al bij Playstation Nederland, Frankrijk of Europe geinformeerd?

Lijkt me dat zij dat wel zouden moeten weten.

Verwijderd

In Frankrijk wordt gewoon PAL, 230V, 50HzAC gebruikt.
sim-pel :)

Verwijderd

Secam is compatible met Pal tegenwoordig, het wordt er nog wel gebruikt, maar je zult dus geen problemen ermee hebben.

Verwijderd

Frankrijk is gewoon PAL volgens mij. Als je je eigen TV meeneemt heb je helemaal geen problemen meer ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 18:39 schreef JanMaster het volgende:
Frankrijk is gewoon PAL volgens mij. Als je je eigen TV meeneemt heb je helemaal geen problemen meer ;)
Frankrijk is SECAM maar alle TV's enzo hebben wel ondersteuning voor PAL, dus je PS2 werkt
maar SECAM en PAL zijn praktisch hetzelfde

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:57 schreef Super_ik het volgende:

[..]

wa lul jij nou :?

frankrijk is ook gewoon 230 hoor

op campins vaak niet daar zakt de spanning vaak in elkaar mijn diepte punt staat op 200 volt. het kan zijn dat hij dan moeilijk gaat doen. maaar met het tv systeem is niks aan de hand de fransen hebben secam maar de tv past zich aan. als het een beetje moderne is.
Pagina: 1