[CF] plaatje toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
ik ben bezig voor een website, de bedoeling is dat men een plaatje kan uploaden en een beetje tekst, zodat dat later vanuit een database kan worden gedownlaod.

De tekst is geen probleem, maar als ik nu een plaatje aan de database wil toevoegen, dan lukt het niet (altans ik het plaatje in ieder geval niet bekijken op de webpagina). En dat is dus het probleem.

Ik heb;
- een MS Access database
- Personal Web Server
- Cold Fusion Server 5.0
- en de site maak ik met Dreamweaver Ultradev

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Er zit een goed voorbeeld van <cffile action="upload"> in de help van CF (...en Dreamweaver MX)

oogjes open, snaveltjes dicht

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op maandag 24 juni 2002 18:45 schreef arie_kan het volgende:

De tekst is geen probleem, maar als ik nu een plaatje aan de database wil toevoegen, dan lukt het niet (altans ik het plaatje in ieder geval niet bekijken op de webpagina).
Dat moet je ook niet doen :)

Het wordt over het algemeen zeer afgeraden om plaatjes in de database op te slaan. Je kan ze beter ergens in het filesystem zetten (<cffile action="upload" ...>) en vervolgens de lokatie waar het plaatje in het filesystem staat opslaan in een database (#cffile.ServerDirectory#\#cffile.ServerFileName#.#cffile.ServerFileExt#).

http://livedocs.macromedia.com/cf50docs/Developing_ColdFusion_Applications/manageFiles3.jsp

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34

pietje63

RTFM

Op dinsdag 25 juni 2002 10:10 schreef jochemd het volgende:

[..]

Dat moet je ook niet doen :)

Het wordt over het algemeen zeer afgeraden om plaatjes in de database op te slaan. Je kan ze beter ergens in het filesystem zetten (<cffile action="upload" ...>) en vervolgens de lokatie waar het plaatje in het filesystem staat opslaan in een database (#cffile.ServerDirectory#\#cffile.ServerFileName#.#cffile.ServerFileExt#).

http://livedocs.macromedia.com/cf50docs/Developing_ColdFusion_Applications/manageFiles3.jsp
inderdaad, het in een database zetten van plaatjes is een erg zware belasting van je database waar hij niet veel sneller van wordt. Verder loop je vaak tegen problemen aan bij het oproepen van de plaatjes.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Altijd in een upload formulier <form enctype="multipart/form-data"> gebruiken ;)

<cffile action="upload" formfield="plaatje" destination="c:\plaatjes">

<cfoutput>#cffile.serverfile#</cfoutput>