aanknop compu

Pagina: 1
Acties:

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
ik ben een beetje aan het modden met een oude ATX kast van me, er moet een abit kr7a inkomen.

de kast is trouwens een Compaq prolinea 466 model(vraag me niet waarom ik juist deze kast gebruik)

nu heb ik vanmiddag een beetje onhandig de voeding opgeblazen, knopje stond verkeerd waardoor ie 115 watt te veel over zich heen kreeg.

nu heb ik dus een aantal vragen : past het abit mainboard in die kast? als ik de achterkant van de kast bij moet snijden met een dremel is dat geen probleem, gaat me om de schroefgaten.

zijn er nog voedingingen te krijgen die zonder aanpassingen in deze kast passen? (het is zeker geen standaard voeding)

en hoe maak ik de aanknop die ik afgeknipt het van de kapotte voeding weer aan zo'n nieuwe voeding vast?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ATX = ATX heh :)
maar een AMD CPU'tje zou ik nevernooitniet op 155watten laten draaien :)

of er voedingen voor zijn; geen idee :)

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 18:20 schreef veldmuis het volgende:
ATX = ATX heh :)
maar een AMD CPU'tje zou ik nevernooitniet op 155watten laten draaien :)

of er voedingen voor zijn; geen idee :)
ok, i heb een beetje gelogen... weet niet helemaal zeker of het een atx is, hoe kan ik dit snel zien? en indien het een AT is van zoveel jaar oud, past dat dan nog?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Geweldig, is dus een at kast :( nu zit ik dus met die aanknop die ik moet aanpassen... hoe doe ik dit in godsnaam?

ik heb overigens genoeg spul om alles te vervangen, dus als iemand een oplossing weet, dan is dat heel erg welkom!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
oplossing kan een boormachine en van die schroefbusjes zijn :P

een nieuwe kast is trouwens niet zo duur, en je hebt er wel zoveel profijt van enzo :)

nieuwe stuff in een ouwe kast houd ik niet zo van...dan lijkt het nog oud ensow :P :+

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op maandag 24 juni 2002 18:27 schreef veldmuis het volgende:
oplossing kan een boormachine en van die schroefbusjes zijn :P

een nieuwe kast is trouwens niet zo duur, en je hebt er wel zoveel profijt van enzo :)

nieuwe stuff in een ouwe kast houd ik niet zo van...dan lijkt het nog oud ensow :P :+
Kzou dan wel eentje kiezen die goed te modden is :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon een leuk standaard kastje kan je al krijgen voor 50 EUR

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:34 schreef The Dolf het volgende:
Gewoon een leuk standaard kastje kan je al krijgen voor 50 EUR
Ja psies, gewoon een nieuwe kopen..

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
ah plz peeps, give me a break... heb al wat zitten modden eraan, wil gewoon in die kast mijn nieuwe pc bouwen, en nee hij lijkt niet echt oud, want hij is net gespoten.

hoe maak ik die aan en uitknop?

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Ok, er dus vanuit gaande dat het een at kast en atx mobo is :
Nieuwe atx voeding nodig, aansluiten op mobo en dan een simpel drukknopje op de powerbutton aansluiting van het mobo aansluiten.

Anything goes !!

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 19:13 schreef MoodSwing het volgende:
Ok, er dus vanuit gaande dat het een at kast en atx mobo is :
Nieuwe atx voeding nodig, aansluiten op mobo en dan een simpel drukknopje op de powerbutton aansluiting van het mobo aansluiten.
dat moet wel lukken...

ik kan dus niet de oude at aan en uitknop gebruiken?

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Neen, de oude knop is een schakelaar met 2 standen aan en uit.
De atx knop is een druk knop, die alleen aan is als je ehm indrukt. Als je de at knop aansluit en aanzet zal je computer opstarten en meteen weer uitgaan.
Of je moet hem ff aan/uitschakelen maar dat lijkt me beetje foutgevoelig.

Anything goes !!

Verwijderd

Het hangt van de kast in kwestie en het mobo af. Pas het eens zou ik zeggen.

Het verschil tussen ATX en AT is nl. groter dan alleen de schroefgaten, ook het backpanel van een ATX mobo zit van oorsprong niet op een AT mobo, en dus is er niet in elke AT kast ruimte voor.

Als je al de beschikking hebt over een dremel en niet bang bent een beetje te boren en te zagen dan kan het altijd. De ruimte voor dat backpanel kun je er uit zagen en schroefgaatjes zijn te boren. Je kunt ook bij de gemiddelde hobby-electronicazaak van die witte 'afstandhouders' kopen, die kun je aan de ene kant in een gaatje in de backplate van je kast klikken en aan de andere kant in je mobo.

Overigens neem ik aan dat je bedoelt dat je voeding 115 VOLT teveel heeft gehad ipv. 115 Watt.. is namelijk wel een verschil :)

//edit oh wat betreft die knop, vergeet die oude power knop en gebruik je resetknop hiervoor.

• XPointman

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
hmmm, ik moet er een hele nieuwe knop op gaan zetten, dat kreng van compaq heeft geen reset knop:(

wat zou ik hiervoor wel kunnen gebruiken?

zijn er dingen in de handel die hetzelfde doen(desnoods in formaat van een normale licht schakelaar) en die ik makkelijk op onder in naast bij of tegen de kast kan monteren? ben niet zo'n electrofreak namelijk

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 01:15

Felyrion

goodgoan!

Op dinsdag 25 juni 2002 00:33 schreef XPointman het volgende:
hmmm, ik moet er een hele nieuwe knop op gaan zetten, dat kreng van compaq heeft geen reset knop:(

wat zou ik hiervoor wel kunnen gebruiken?

zijn er dingen in de handel die hetzelfde doen(desnoods in formaat van een normale licht schakelaar) en die ik makkelijk op onder in naast bij of tegen de kast kan monteren? ben niet zo'n electrofreak namelijk
je kunt natuurlijk wel een relais gebruiken. Maar hier heb je wel weer een geheugen chipje voor nodig..
drukken: aan, weer drukken: uit
het is zeker wel mogelijk, alleen is het wel nuttig om een beetje handig te zijn...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Op maandag 24 juni 2002 18:18 schreef XPointman het volgende:

nu heb ik vanmiddag een beetje onhandig de voeding opgeblazen, knopje stond verkeerd waardoor ie 115 watt te veel over zich heen kreeg.
115 watt :?
Zal 115 volt moeten zijn, maarja dat maakt voor jou probleem verder ook niets uit.
Pagina: 1