Toon posts:

Vaio FX505 doet niks meer na Bios-update...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb de Bios mijn Sony Vaio FX505 notebook geupdated. Hij moest opnieuw opstarten. Netjes op tijd diskette dr uit gehaald. Toen deed de notebook niks meer. Zwart scherm, geen geluid, helemaal niks. Er knippert 1 lampje; dat de stroom er wel op staat. Maar het lampje van AAN doet het ook niet.
Nou, kwam ik dr achter dat ik er nog een cd in had laten zitten. Maar dat was geen zelf-opstartende.
Sony gebeld; valt niet onder de garantie omdat het bij de Bios-update download vermeld stond. Oké, maar dan kun je toch nooit de Bios updaten? Ik heb maar niks gezegd van die cd die dr nog in zat. Het zou volgens Sony ook nog aan de adapter kunnen liggen.
Nu wil ik de laptop wel losschroeven of zo, maar dan vervalt de héle garantie!

Hellup!!! Hoe krijg ik m'n lappie weer aan de praat??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bios updaten moet gewoon onder de garantie vallen, als sony dat niet doet, is het heel apart :)

als je echt 100% zeker weet dat jij alles hebt gedaan zoals op de site/in de handleiding stond, moet het gewoon garantie zijn :)

maar als-ie nix meer doet..ben ik bang dat je er weinig aan kan veranderen, vooral omdat het een laptop is

kun je niet teruggaan naar de winkel oid....gewoon een gevalletje "hij doet het niet meer" :?

BIOS flashen MOET gewoon garantie zijn! :o

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat de adapter kapot gaat d.m.v. een bios update :?

Als Sony zelf bepaald dat BIOS updates niet onder garantie valt mogen ze dat. En ja, dan moet je voor eeuwig zitten met dezelfde BIOS, maar als het goed is werkt deze gewoon. Wel raar trouwens, bij bijna elk mobo. e.d. staan gewoon BIOS updates op de site :X

Een echte oplossing heb ik er niet voor, ik stel alleen de adapter als boosdoener uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft het enig nut wanneer ik bv. de onderkant los schroef en de Bios-jumper verzet of de batterij er uit haal?
Als Sony bij mij aan huis komt, en het ligt niet aan de adapter, dan kost het me minstens 205 Euro!
Stelletje laaielichters.