Toon posts:

[Premiere] filmpje van losse plaatjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: ik heb met een digitale fotocamera 300+ plaatjes gemaakt voor een stop-motion filmje (met van die kleipoppetjes). Ik heb geprobeerd deze op een makkelijke manier op een rij te zetten, maar ik moet alle plaatjes eerst los van m'n bin op de timeline slepen, en daarna de duration aanpassen.

Weet iemand hoe dit makkelijk kan? Bij voorbaat dank.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Moet het perse in Premiere? Flash bv kan ook bij opeenvolgende nummers de hele reeks in 1x importeren. Lijkt me niet handig omdat stuk voor stuk te doen. Volgens mij is er ook wel software om jpgs gewoon aan elkaar te hangen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Uit mijn hoofd: volgens mij zit er ergens bij preferences iets waar je je standaard duration mee kan aanpassen.

idd preferences ---> general and still images daar kun je de duration aanpassen.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 17:50 schreef cutter het volgende:
Uit mijn hoofd: volgens mij zit er ergens bij preferences iets waar je je standaard duration mee kan aanpassen.
Correctemundo !!!

Onder je preferences ---> General & Still Image ---> still image ---> default duration.

edit---------

te laat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.
Maar stuk voor stuk op de timeline slepen kan niet anders?

En Ozboz, ik heb premieres export functies nodig, toch bedankt.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:02 schreef Boogiepimp het volgende:
Ok, bedankt.
Maar stuk voor stuk op de timeline slepen kan niet anders?
volgens mij is het een project setting, nee dus.

Verwijderd

Als ik het niet mis heb :P is Adobe Aftereffects jouw vriend :7 ( Als je dat in huis hebt that is... )

Maar het is zo een ongeloofelijk uitgebreid proggie, shjees..... :D

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

After Effects kan inderdaad een "reeks" herkennen, maar ik dacht dat premiere dit ook kon (?).
Anders is het indd eerst in After Effects je stills inladen, saven als mov mpeg avi whatever en dan in premiere laden

Flickr

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:28 schreef DeFeCt het volgende:
After Effects kan inderdaad een "reeks" herkennen, maar ik dacht dat premiere dit ook kon (?).
hangt helemaal van je naamgeving af als je dit doet werkt het:

blaat1
blaat2
blaat3
etc etc etc.

anders gaat het niet werken.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 24 juni 2002 18:32 schreef Shadow3333 het volgende:
[..]
hangt helemaal van je naamgeving af als je dit doet werkt het:
blaat1
blaat2
blaat3
wat denk je dat ik bedoel met "reeks" :)

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Mijn plaatjes zijn uiteraard allemaal netjes genummerd. Ik heb Adobe Aftereffects 5.0. Ik kan alleen niet uitvinden hoe het moet, nog een beetje groen :) Zou het leuk vinden als iemand het wist hier!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als ik

blaat1
blaat2
etc...

importeer vraagt ie me of de plaatjes toevallig onderdeel zijn van een reeks dus het zou moeten werken, anders is een omweggetje naar flash misscien een idee (die kan ook avi poepen)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens, superbedankt, werkt prima.
Zit nu alleen met het volgende probleem: ik vind geen manier om die reeks van lengte te veranderen. Bij preferences > import > stills kan je wel de tijd veranderen maar dat lijkt niet veel uit te halen. Iemand tips? Er moeten 215 plaatjes in uiteindelijk ongeveer 25 seconden gaan (3 frames per plaatje komt dan mooi uit dacht ik uitgerekend te hebben).

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

zie post cutter :?

Flickr

Verwijderd

Boogiepimp...misschien wel handig om het in nederlands vertaalde Adobe's Premiere Handboek aan te schaffen.
Van academic service. online te bestellen op http://www.comcol.nl
Als ik tijd heb zal ik eens kijken of dat allemaal kan wat in je vraag voor kwam.

Groetz,
Jeroen.*D

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 20:25 schreef DeFeCt het volgende:

wat denk je dat ik bedoel met "reeks" :)
xcusez moi..... volledig overheen gelezen.

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
misschien is het programma'tje 'aviedit' iets voor je, hier maken wij q3 films mee (dus van q3 demo naar avi)...

http://www.am-soft.ru/aviedit.htm

en http://www.am-soft.ru/articles/Q3_demos_to_avi/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, het is met Aftereffects helemaal goed gekomen. Bij het importeren vraagt ie inderdaad netjes of het een reeks is, en waar ik volledig overheen gekeken heb: Bij edit>preferences>import kun je bij Sequence Footage het aantal frames kiezen dat ieder losstaand beeldje te zien moet zijn.

Hier de crappy mpeg1 versie, voor internet viewing:

CAT

Allemaal erg bedankt!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 25 juni 2002 09:09 schreef Boogiepimp het volgende:
Jongens, het is met Aftereffects helemaal goed gekomen.
Is dit toevallig voor komende donderdag?

picture128.jpg mist trouwens nog

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Komende donderdag? Ik maak het voor een seminar, het is voor het domelsch open podium in het Lux theater in Nijmegen.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 25 juni 2002 09:49 schreef Boogiepimp het volgende:
Komende donderdag?
Eindpresentatie eerste jaars HKU virtual theatre and games design, dus vandaar :)

Flickr

Verwijderd

Ben blij dat het is gelukt.
Ik had het gisteren aan iemand gevraagd, en het kan gelukkig ook met Premiere. Je moet dan onder Edit/Preferences/General and Still Image iets instellen. En dat is 'Default duration'. Dus idd hoeveel frames per plaatjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 11:23 schreef Cool_Duck het volgende:
Ben blij dat het is gelukt.
Ik had het gisteren aan iemand gevraagd, en het kan gelukkig ook met Premiere. Je moet dan onder Edit/Preferences/General and Still Image iets instellen. En dat is 'Default duration'. Dus idd hoeveel frames per plaatjes.
Daar waren we al uit, premiere herkent alleen geen series van plaatjes (jpeg sequence), dus is after effects veel handiger in deze situatie.
Pagina: 1