[DScaler] Geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik heb laatst het programma DScaler geinstalleerd voor m'n TV-Kaart en ik moet zeggen dat het een zeer prettig programma is :P. Er is alleen 1 nadeel voor mij: ik hoor nix :(. Ik gebruik het programma icm. de Dynalink TVCONFM. Ik heb een intern audiokabeltje aangesloten op de interne AUX ingang van m'n Hercules Gamesurround Fortissimo 2, dit werkt in andere programma's wel. In DScaler heb ik heel veel verschillende audio opties geprobeerd maar het wil maar niet lukken geluid te krijgen :(. Ik heb bij audio mixer setup de tuner op AUX gezet, staat dit goed zo? Hoe hebben jullie je instellingen staan bij zo'n intern geluidskabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 16:44

mr_fragle

Don't forget the guide

edit:

Onzin stond hier

Bevalt ie verder wel :?
Gebruiksvriendelijk :?
Ik hou het in de gaten :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28888

bij mij staat het op MSP/radio
ik heb overigens de hauppaugetheater, dat zal ook wel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Op maandag 24 juni 2002 23:04 schreef paulhachmang het volgende:
bij mij staat het op MSP/radio
ik heb overigens de hauppaugetheater, dat zal ook wel uitmaken.
Heb jij dan ook een vinkje staan bij Audio mixer setup? zoja, waar en heb jij ook een intern audio kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28590

Audio is een bekend probleem bij DSCaler. Ook de developers zijn er van op de hoogte.

Zet je audio op line-in. (intern of extern kabeltje)
En gebruik MSP/Radio als je tv kaart dit ondersteund.
Voor audio source neem je Tuner.

Ik gebruik zelf versie 3.10 van DSCaler nog steeds, omdat de 2 nieuwere versies pas geluid geven als ik de audio settings even verander en dan weer goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
Op dinsdag 25 juni 2002 11:18 schreef jw.oosting het volgende:
Audio is een bekend probleem bij DSCaler. Ook de developers zijn er van op de hoogte.

Zet je audio op line-in. (intern of extern kabeltje)
En gebruik MSP/Radio als je tv kaart dit ondersteund.
Voor audio source neem je Tuner.

Ik gebruik zelf versie 3.10 van DSCaler nog steeds, omdat de 2 nieuwere versies pas geluid geven als ik de audio settings even verander en dan weer goed zet.
Als ik de instellingen zo zet hoor ik nogsteeds nix :(. Maar als ik bij Hardware --> MSP/Radio instellingen wil veranderen zegt DScaler dat er geen MSD apparaat gevonden kan worden. Wat houdt dat MSD precies in?
Ik kan wel geluid horen door eerst DScaler op te satrten, dan het proggie wat bijgeleverd zat bij m'n TV-Kaart en dan reset ik de tv-kaart in DScaler, dan kan ik weer zappen in DScaler met geluid erbij. Een beetje omslachtig is deze manier wel :(. Iemand die nog andere instellingen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

is dit inmiddels iemand gelukt ?

bij mij lukt t namelijk nog niet erg :(

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73428

Ik heb zo'n zelfde probleem:

Dscaler > werkt
geluid > werkt (interne kabel op aux)
opnemen > werkt

maar nu:

opnemen MET geluid > werkt NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66714

ik heb alleen geluid aan mn rechter box!
mn kaart is de pctv rave.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Geluid doet het bij mijn juist erg goed met de nieuwste (beta ) versie. Alleen als ik het programma afsluit hoor ik de TV geluiden nog steeds :?

Moet dan Win TV progr. aandoen en weer uit en dan is het weg . Zal wel verholpen worden in de volgende versie

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Misschien een overbodige opmerking , maar check ff je windows mixer nadat je Dscaler hebt opgestart, Dscaler rommelt soms verkeerd met mijn mixer is mijn ervaring :P
Ik ken trouwens iemand die dezelfde tv kaart als ik heeft (Hauppauge WinTV Radio), maar hij moet steeds Dscaler starten, sluiten, en starten om geluid te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb het zelfde probleem.

Mijn oplossing (eigenlijk een work-around), start eerst het met je TV-kaart meegeleverde progsel en daarna DScaler. Het meegeleverde progje dat ik heb gekregen heeft een hele slechte beeldkwaliteit en je kunt niet handig zenders zoeken, maarrrr het geluid werkt wel. Door DScaler te starten loopt de andere "vast" zogezegd, maar het geluid blijft gewoon aan en verandert ook mee met de zender als je in DScaler zapt.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32412

Sorry voor het schopje maar ik wil het toch even melden.

Met pinnacle pctvpro moet je bij bt card -> audio input -> radio aanvinken. Het geluid doet het bij mij nu.
Pagina: 1