Nieuwe brander wordt niet gezien in XP

Pagina: 1
Acties:

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 12:48
Hoi,

Mijn Aopen 121032 deed vreemd em ik heb daarom gebruik gemaakt van de garantie die er nog op zat. Ik heb een 201040 van aopen weer mee gekregen ter vervanging.
De nieuwe brander in mijn systeem geschoven --> opstarten en nu ziet mijn pc mijn cd-rom en mijn nieuwe brander niet meer! Brander er weer uit gehaald, nu ziet XP mijn cd-rom wel. Cdrom eruit gehaald brander ervoor in de plaats, wordt ook gezien door XP.

Waarom ziet Windows mijn brander niet als ik hem samen met mijn cdrom in mijn pc heb zitten? Het heeft het altijd goed gedaan met mijn oude brander
Mijn brander hangt overigens aan mijn cdrom.
Ik draai Windows XP pro nl.
Bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,
Hollie ©

Apple en Joppiesaus all the way

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
* veldmuis denkt een master/slave probleemje? :? :)

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op maandag 24 juni 2002 17:25 schreef Hollie het volgende:

Mijn brander hangt overigens aan mijn cdrom.
Ik draai Windows XP pro nl.
Brander niet aan de dezelfde kabel hangen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Hollie
Op maandag 24 juni 2002 17:26 schreef veldmuis het volgende:
* veldmuis denkt een master/slave probleemje? :? :)
Maar hij heeft het met die oude brander altijd gedaan? Zou het nu ook goed moeten zien! Of zie ik het verkeerd?

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:52

RUFFNECK

Poentje

Op maandag 24 juni 2002 17:42 schreef Xfile het volgende:

[..]

Waarom niet? :?
Op maandag 24 juni 2002 17:42 schreef Hollie het volgende:

[..]

Maar hij heeft het met die oude brander altijd gedaan? Zou het nu ook goed moeten zien! Of zie ik het verkeerd?
Zijn de master/slave/bios select config goed op je brander (zo achterin die pinnetjes weet je wel).

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 17:42 schreef Xfile het volgende:

[..]

dat is onzin! :o
Op maandag 24 juni 2002 17:42 schreef Hollie het volgende:

[..]

dat zie je verkeerd, als je cdromspeler op master staat, en je nieuwe brander ook standaard op master, klopt het niet ensow :)

zou je ff moeten checken :)

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je moet de jumper settings checken (kleine zwarte pinnetjes achterop) en zorgen dat niet beiden op master of op slave staan.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

onzin is het zeker niet als je 2 device's aan 1 kabel hangt moet de slave altijd aan de master toegang tot de bus vragen (de master heeft ook altijd voorang) zet je ze allebij op een aparte kabel kunnen ze tegelijk data verstuuren

meestal maakt het niet zoveel uit wat je doet het werkt toch wel maar je systeem bronen gaan omlaag als je ze bij elkaar hangt
je hebt helaas meestal maar 2 kanaalen dus je moet er wel 1 delen
de optimale config is maar mijn menig
hd = prim master
cd rom = prim slave
cd r/rw is sec master
reden is dat de brander nu altijd data kan ontvangen en de hardisk altijd kan leveren (copien maken van cd naar cd kan ook ze hangen nog steeds appart)

maar je bent zelf eigenlijk de master en gaat ook uit naar persoonlijke voorkeur

veel succes

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Op maandag 24 juni 2002 18:33 schreef ronald1 het volgende:

de optimale config is maar mijn menig
hd = prim master
cd rom = prim slave
cd r/rw is sec master
reden is dat de brander nu altijd data kan ontvangen en de hardisk altijd kan leveren (copien maken van cd naar cd kan ook ze hangen nog steeds appart)

maar je bent zelf eigenlijk de master en gaat ook uit naar persoonlijke voorkeur

veel succes
Lees dit tegenwoordig vaker, maar vroeger was het toch zo dat de cdrom (ata33) de HD (ATA66 of hoger) zou vertragen?

Of is hier met de huige apparatuur iets aan veranderd?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Met wat brandt je normaal gezien?
Als je nog de software van de 12x erop hebt staan, is het niet zo dat die automatisch ook de nieuwe brander herkent als zijnde een brander.
Als er bij je 12x een Nero zat, kan je die wel upgraden via de website van Nero.

• Hollie
Op maandag 24 juni 2002 17:45 schreef RUFFNECK het volgende:
Zijn de master/slave/bios select config goed op je brander (zo achterin die pinnetjes weet je wel).
Hmm... zou maar zo verkeerd kunnen staan. Maar hoe zet ik dat goed? Ik zie achterop mijn brander een aantal pinnetjes staan:
: ( : ) : [ ] [ ] : : ( : ) /Ziet er ongeveer zo uit./

() zijn gele dopjes over de pinnetjes
[] = digital en analog audio

Wat moet ik nu veranderen om de brander slave te krijgen?

• Hollie
Op maandag 24 juni 2002 20:31 schreef Hollie het volgende:

[..]

Hmm... zou maar zo verkeerd kunnen staan. Maar hoe zet ik dat goed? Ik zie achterop mijn brander een aantal pinnetjes staan:
Heb het al!

Edit: Brander staat nu te bakken op 20 speed - geen wolkje aan de lucht tot nu toe!

Pagina: 1