drive mapping naar TUe-domein

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ik heb een internetaansluiting via Interkabel@TU/e. Hierdoor heb ik een TUe-ipadres en WINSserver toegewezen gekregen. Op de TU hebben we 50MB webspace, deze kunnen we via de laptop via 2 drivemappings G: en W: benaderen. Dit wil ik ook vanaf mijn pc thuis kunnen. Dat zou moeten kunnen aangezien ik de WINS-servers van de TU gebruik. Maw, ik zou vanaf thuis de mappen aan moeten kunnen: \\studentfp1\snummer$ en \\studentfp2\wnummer$ (inplaats van nummer dus mijn studentennummer). Dit werkt echter niet, hij kan ze niet vinden. Ik zit thuis echter achter een Win2k server waar een domein op draait. Zou dat het probleem zijn? Hoe los ik het op? Volgens het NSC (de mensen die zich met dit soort dingen bezighouden op de TU), zou het moeten kunnen...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon mappen op ip-nr??? Dus ipv \\studentfp1\snummer$ gewoon mappen naar \\127.0.0.1\snummer$

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Shares staan meestal uit over internet verbindingen, op TUe is dat gewoon lokaal. Als er VPN mogelijk is naar TUe zou het wel kunnen..

Kijk maar eens in je internet settings, of je file & printer sharing aan heb staan. Ik hoop van niet voor je >:)

Ey!! Macarena \o/

• Dr_Frickin_Evil
VPN is inderdaad mogelijk, dat was me ook gelukt, maar dan nog kon ik ze niet mappen :? ennuh, file&printersharing staat uiteraard uit.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb zelf ook wel eens zitten hannusen met VPN, maarja, ik linkte 2 netwerken met 10.x.x.x 255.0.0.0 aan elkaar. Dat vonden de server en werkstations niet echt tof, vette IP collision en alles disconnected. Dus dat mot ik nog ff uitzoeken hoe je dat met IP's en Ranges moet oplossen. >:)

Ey!! Macarena \o/

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet het niet zeker, maar heb je met Interkabel ook een TUE-IP-adres? (131.155.*.*)?

Als je de WINS-servers (131.155.2.25 en 26) ingesteld hebt staan moet het lukken...

Aan de servers ligt het iig niet, die draaien als een zonnetje (heb het nog even bekeken, ben systeembeheerder daar) ;)

Van welke jaargang ben je?

Virussen? Scan ze hier!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 23:04
Ik zit ook online via TUe@kabel. en ik kan vanaf mijn PC thuis gewoon op mijn shares komen, dus het kan zeker.

volgens mij staan trouwens beide shares op studentfp2

Kun je wel op \\studentfp2 komen?
Gebruik je een firewall?

offtopic:
Wel leuk van TUe@kabel om de download snelheid omlaag te gooien dit voorjaar :(

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 24 juni 2002 18:34 schreef wildhagen het volgende:
Ik weet het niet zeker, maar heb je met Interkabel ook een TUE-IP-adres? (131.155.*.*)?

Als je de WINS-servers (131.155.2.25 en 26) ingesteld hebt staan moet het lukken...

Aan de servers ligt het iig niet, die draaien als een zonnetje (heb het nog even bekeken, ben systeembeheerder daar) ;)

Van welke jaargang ben je?
aha jij werkt daar? mooi :)
ik heb inderdaad een TUe ip nummer, nl. 131.155.*.*
Het probleem zit hem in de Win2k Server (met AD), als ik mn laptop rechtstreeks op het kabelmodem aansluit kan ik ze gewoon mappen, maar via de server werkt niet. Ook op de server kan ik ze niet mappen. Blijkbaar houdt ie dus het een en ander tegen, maar wat, en hoe los ik het op? (indien mogelijk :? ) Ik ben trouwens van '00-01

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 24 juni 2002 18:43 schreef Unicron het volgende:
Ik zit ook online via TUe@kabel. en ik kan vanaf mijn PC thuis gewoon op mijn shares komen, dus het kan zeker.

Kun je wel op \\studentfp2 komen?
Gebruik je een firewall?

offtopic:
Wel leuk van TUe@kabel om de download snelheid omlaag te gooien dit voorjaar :(
idd, dat is zeker niet erg netjes ofzo. Bij chello was het eerst altijd 180K max, bij Interkabel begon het met 100K, en nu zit het zo rond de 60K. Nu kan ik daar opzich wel mee leven, als ze maar niet zo'n strenge (?) fair-use policy als upc gaan krijgen, mbt ftp en webservertjes...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Niet per sé. Jaargangen 97/98/2001 zitten op STUDENTFP1, 99 en 2000 zitten op STUDENTFP2.

Binnenkort komt STUDENTFP3 in de lucht (althans, hij is al up, maar moet nog verder worden ingericht) en dan word 2001 daarnaartoe verhuist, om STUDENTFP1 te ontlasten (die is overbelast momenteel, is maar een simpele P2-300, FP2 is een P2-450 en FP3 word een P3-1.4 Ghz). Ook jaargang 2002 komt op FP3 te zitten.

Dr_Frickin_Evil: helaas heb ik geen pasklare oplossing :'(

Virussen? Scan ze hier!

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 18:45 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

idd, dat is zeker niet erg netjes ofzo. Bij chello was het eerst altijd 180K max, bij Interkabel begon het met 100K, en nu zit het zo rond de 60K. Nu kan ik daar opzich wel mee leven, als ze maar niet zo'n strenge (?) fair-use policy als upc gaan krijgen, mbt ftp en webservertjes...
klopt. het is nu 0.5Mbit inplaats van 1.5Mbit

• Unicron
Misschien wel een beetje te simpel gedacht, maar staat Netbios over TCP/IP aan op je server?

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 24 juni 2002 18:47 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Niet per sé. Jaargangen 97/98/2001 zitten op STUDENTFP1, 99 en 2000 zitten op STUDENTFP2.

Binnenkort komt STUDENTFP3 in de lucht (althans, hij is al up, maar moet nog verder worden ingericht) en dan word 2001 daarnaartoe verhuist, om STUDENTFP1 te ontlasten (die is overbelast momenteel, is maar een simpele P2-300, FP2 is een P2-450 en FP3 word een P3-1.4 Ghz). Ook jaargang 2002 komt op FP3 te zitten.

Dr_Frickin_Evil: helaas heb ik geen pasklare oplossing :'(
zou je misschien eens even rond kunnen vragen ofzo? Ook met een VPN-verbinding wil ie niks vinden, en ik ben het een beetje bijster nu...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 24 juni 2002 18:52 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

zou je misschien eens even rond kunnen vragen ofzo? Ook met een VPN-verbinding wil ie niks vinden, en ik ben het een beetje bijster nu...
Ik zal morgen eens rondvragen, zit nu thuis, en er is verder geen mens meer op de TUE. Ik post het hier nog wel ff, als ik wat wijzer ben.

Virussen? Scan ze hier!

• Dr_Frickin_Evil
Op maandag 24 juni 2002 18:52 schreef Unicron het volgende:
Misschien wel een beetje te simpel gedacht, maar staat Netbios over TCP/IP aan op je server?
hmm, dat stond inderdaad uit, maar nu lijkt het nog niet te werken.

• Unicron
kun je wel op andere servers komen op het tue-netwerk?
zoals \\campusfp1?

het ip-adres van studentfp2 is 131.155.4.20 . Misschien dat het wel werkt als je \\131.155.4.20 typt in plaats van \\studentfp2

• Dr_Frickin_Evil
held!
Dat werkt inderdaad, perfect man, thx!

btw, wat is het verschil tussen de W en de S share?

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 19:01 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
held!

graag gedaan

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 24 juni 2002 19:01 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
held!
Euh, en je WINS staat echt goed ingesteld? Vaag hoor...
W = webspace (W-schijf)
S = algemene storage (G-schijf)

Virussen? Scan ze hier!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Eeh, waarom FTP je niet gewoon?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Unicron
de w share is de ruimte die je kan benaderen via het internet, dus voor je internetpagina op www.student.tue.nl/en dan nog wat

de s share is prive ruimte

Als die wel het ip-adres pakt maar niet de netbios naam, dan ligt het probleem bij de communicatie met de WINS server, want deze vertaald de netbios naam naar een ip-adres, net zoals een dhcp server een dns adres omzet naar een ip-adres

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

net zoals een dhcp server een dns adres omzet naar een ip-adres
Zullen we daar maar een DNS-server van maken? ;) Een DHCP-server is weer iets heel anders :)

Virussen? Scan ze hier!

• Dr_Frickin_Evil
hmm, dat zal het dan toch wel zijn, maar dan weet ik niet waar het probleem ligt :?

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 19:11 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Zullen we daar maar een DNS-server van maken? ;) Een DHCP-server is weer iets heel anders :)
klopt. sorry ben zo hard aan het leren voor mijn tentamens >:) dat ik het even door de war haalde. Het is inderdaad een DNS server

• Dr_Frickin_Evil
tering windows verkenner wordt wel een stuk trager door die drive mapping :( is dat normaal?

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 19:17 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
tering windows verkenner wordt wel een stuk trager door die drive mapping :( is dat normaal?
Hier zo ik het antwoord niet op weten, maar ik kan met het wel voorstellen met die upload van 16KB/s.
Ik heb op mijn 50MB ruimte een PGP disk file staan(Kunnen de Admins lekker niet zien waarvoor ik mijn 50MB gebruik >:) ). Als ik deze mount in explorer dan gaat het ook vrij langzaam, maar dat ligt puur aan die upload limiet.

Voordeel is wel dat je met PGP disk alleen de schijf in explorer mount als je deze nodig hebt. Wanneer je die dus niet nodig hebt staat die ook niet in explorer

• Dr_Frickin_Evil
PGP? wat is dat dan precies?

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 19:27 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
PGP? wat is dat dan precies?
PGP= pretty good privacy

Deze encrypt de boel zodat anderen het niet kunnen lezen.
Wanneer je de pgp disk file mount hoef je alleen maar een password in te typen.

PGP is trouwens gratis.

• Dr_Frickin_Evil
mja, maar ik wil die drive gebruiken om plaatjes te uploaden, dat gaat niet samen neem ik aan?

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 19:34 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
mja, maar ik wil die drive gebruiken om plaatjes te uploaden, dat gaat niet samen neem ik aan?
nee inderdaad.

• Dr_Frickin_Evil
:o hij was zo traag omdat iemand iets aan het uppen was met 14K, tja dan blijft er nog weinig over he :P

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 22:12
Ik had hetzelfde probleem. dit kreeg het onderstaande antwoord. Het notebook service centrum maakt de link gewoon aan voor je als je er om vraagt. Ik kom de G-(netwerk) schijf wel benaderen maar de w-schijf niet. Dat hebben hun voor mij geregeld. Gewoon ff mailtje sturen. (of zelf doen). Wel vaag, dat ze gewoon op mijn netwerkschijf zitten te klooien, maar ja.

Dat je explorer zo traag wordt, daar is volgens mij een tweak voor. Ik dacht dat dat te maken heeft met het zoeken naar Tasks op andere computers op het netwerk. Ik zal wel eens kijken of ik dit nog terug kan vinden. (ik kan het ook helemaal mis hebben hoor).

Bericht van NSC.

Beste Ernst,

het UNC-path naar je w-drive is: \\studentfp1\w******$
Ik heb in je G-drive een shortcut gezet.

Groeten, Peter Kerkhofs

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 20:04 schreef s441558 het volgende:
Dat je explorer zo traag wordt, daar is volgens mij een tweak voor. Ik dacht dat dat te maken heeft met het zoeken naar Tasks op andere computers op het netwerk. Ik zal wel eens kijken of ik dit nog terug kan vinden. (ik kan het ook helemaal mis hebben hoor).
dat klopt. Er is inderdaad een registry sleutel omdat uit te schakelen. Hierdoor duurt het minder lang voordat je 'contact' krijgt met je share

• Dr_Frickin_Evil
Hmm, opzich heb ik nu geen probleem meer qua traagheid. Zoals ik al zei, het lag aan een lopende upload, waardoor er nog 2K uploadsnelheid overbleef :) . Maar als er een tweak voor is... ik houd me aanbevolen.
Laatste vraag, ik las ergens dat je 40MB storage en 10MB webspace had (of andersom), kan ik deze verhouding veranderen, zodat ik 50MB webspace heb? Storage heb ik toch genoeg :)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 22:12
Hier is de tweak om netwerk browsing sneller te maken. Dit werkt ook voor Windows XP

There was a bug in windows 2000 that would cause the scheduled tasks folder to be searched when ever the user would browse network drives. Microsoft developed a fix for this bug. The fix fixed the problem and it also had nice side affect of speeding up browsing of Microsoft networks. Below are instructions how to apply the fix.

1. Open up regedit.
2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace.
3. Find a key named {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}.
4. Right click on it and delete it.
5. Restart

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Unicron
Op maandag 24 juni 2002 20:13 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Laatste vraag, ik las ergens dat je 40MB storage en 10MB webspace had (of andersom), kan ik deze verhouding veranderen, zodat ik 50MB webspace heb? Storage heb ik toch genoeg :)
Voor zover ik weet kan je gewoon zelf kiezen hoe je het verdeeld, zolang het totaal van de twee shares maar kleiner is als 50MB
Pagina: 1