ik heb een laptop (toshiba satellite pro 4600) met IrDA poort. kan ik deze IR-poort niet gebruiken in combinatie met een afstandsbediening voor het kijken van dvd's bijvoorbeeld? wat voor software heb ik dan nodig?
gebruik de search
"Je zoekactie naar 'afstandbediening laptop' leverde 63 resultaten op"
"Je zoekactie naar 'afstandbediening laptop' leverde 63 resultaten op"
die ir poort werkt daar niet voor. Zit al om te beginnen op een ander frequentie dan de gewone afstandsbediening, en er zit een heel ander protocol achter.
op een laptop zit (meestal) wel een compoort.
- dus haal voor 5 pleuro ofzow ff wat onderdelen bij de electro-shop op de hoek.
- haal je soldeerbout onder 't stof vandaan.
- steek er wat tijd in.
- jat erges een afstandbediening
- dus haal voor 5 pleuro ofzow ff wat onderdelen bij de electro-shop op de hoek.
- haal je soldeerbout onder 't stof vandaan.
- steek er wat tijd in.
- jat erges een afstandbediening
ja, hoor, werkt gewoon met winlircOp maandag 24 juni 2002 16:45 schreef drekstuut het volgende:
ik heb een laptop (toshiba satellite pro 4600) met IrDA poort. kan ik deze IR-poort niet gebruiken in combinatie met een afstandsbediening voor het kijken van dvd's bijvoorbeeld? wat voor software heb ik dan nodig?
Dit werkt echt of wat? Ik dacht nogthans dat je daar met een compleet ander protocol en frequentie zat.Op maandag 24 juni 2002 20:30 schreef krekrrr het volgende:
[..]
ja, hoor, werkt gewoon met winlirc
Ik geloof gehoord te hebben dat het bereik van zo'n IR-LED niet zo groot zou zijn; je moet dus een meter voor je TV hangen ofzow... 
Ook schijnt het zo te zijn dat het frequentiebereik niet hoog genoeg ging, zodat je niet alle functies van de TV kan bereiken...
Dit alles onder voorbehoud, lees anders die andere 63 topics effe door
Ook schijnt het zo te zijn dat het frequentiebereik niet hoog genoeg ging, zodat je niet alle functies van de TV kan bereiken...
Dit alles onder voorbehoud, lees anders die andere 63 topics effe door
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
jongens, ik spreek uit ervaring en het werkt NIET..
de enige oplossing is zelf een ding op je compoort bouwen en dat werkt echt SUPER
Heb ik ook en werkt perfect
de enige oplossing is zelf een ding op je compoort bouwen en dat werkt echt SUPER
Verwijderd
'k weet dat het hier veel mee heeft te maken maar kan ik dan met een ir sender ook een tv besturen?
bij ir heb je bijna geen frequenties, enOp maandag 24 juni 2002 20:39 schreef Squall-sX het volgende:
[..]
Dit werkt echt of wat? Ik dacht nogthans dat je daar met een compleet ander protocol en frequentie zat.
bij mij eigen pc [desktop] en mn ipaq [ook irda] werkt het perfect
ja, alleen is het bereik niet zo grootOp maandag 24 juni 2002 23:41 schreef icekiller het volgende:
'k weet dat het hier veel mee heeft te maken maar kan ik dan met een ir sender ook een tv besturen?
dan had je je IrDA als COM poort aan moeten laten sturenOp maandag 24 juni 2002 22:29 schreef dickies het volgende:
jongens, ik spreek uit ervaring en het werkt NIET..
Verwijderd
Het KAN werken... ligt aan je afstandsbediening.
Sommige afstandsbedieningen werken wel met je IrDA i.c.m. zo'n programma als winlirc en andere niet. Ligt er inderdaad aan dat de frequentie niet helemaal hetzelfde is. Je moet gewoon proberen en als het werkt heb je geluk. Zo niet, dan wordt dat zelf iets in elkaar solderen :-)
Sommige afstandsbedieningen werken wel met je IrDA i.c.m. zo'n programma als winlirc en andere niet. Ligt er inderdaad aan dat de frequentie niet helemaal hetzelfde is. Je moet gewoon proberen en als het werkt heb je geluk. Zo niet, dan wordt dat zelf iets in elkaar solderen :-)
IRDA werkt alleen als je een seriele IRDA poort hebt.
In moderne laptop's is het een high speed IRDA poort en dat zijn pci apparaten.. Dan werkt het niet meer..
Maar ja, zo'n ontvangertje in elkaar brouwen is 10 minuten werk.. En dat werkt redelijk met winlirc..
maar je kan ook ffe een schakeling zoeken voor een pic processor das iets meer werk, maar dan decodeert de pic processor de pulsentrein en belast je je proc niet..
En dan werkt het iets beter onder games enzo om winamp te controllen
In moderne laptop's is het een high speed IRDA poort en dat zijn pci apparaten.. Dan werkt het niet meer..
Maar ja, zo'n ontvangertje in elkaar brouwen is 10 minuten werk.. En dat werkt redelijk met winlirc..
maar je kan ook ffe een schakeling zoeken voor een pic processor das iets meer werk, maar dan decodeert de pic processor de pulsentrein en belast je je proc niet..
Bij mij werkt het niet iig
Het schijnt te kunnen als je van je virtuele com-poort een normale kan maken, dan zou ie moeten werken, maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Pagina: 1