Toon posts:

dremelen, met lege kast?? of niet nodig??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het voordat je een gat wil dremelen nodig dat je je kast leeghaalt of kan je alles er gewoon in laten zitten??

Dit staat nl. niet expliciet in de FAQ en in de search "dremelen" ben ik gestopt na het lezen van 20 topics (ik zit op mijn werk nl. :P )

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 17:19
Moet je zelf aanvoelen. Wanneer je niet teveel rammelt met de kast hoeft het niet. Maar je moet wel alles goed afdekken. Ik zou als ik jou was wel even alles eruit halen. Zo gebeurt.

• MaNDaRK
  • Laatst online: 22:13
Je kan het beste je kast helemaal leeg halen, omdat als je een gat gaat maken er een hoop stof vrij komt en andere gelijdende deeltjes... en dit is niet goed voor je PC + andere onderdelen....

Suc6 :)

Verwijderd

Gewoon alles eruit...

Neem niet het risico dat 1 klein metaaldeeltje je spullen verziekt :(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ik zou zeggen alles eruit, want staal/alu/metaal-vijzel is niet goed om op je onderdelen te hebben :)
er klan altijd iets fout gaan en dat wil je niet natuurlijk :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

En stel je voor als je per ongeluk uitschiet.
Beste is gewoon leeghalen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

zou altijd alles eruithalen, die ijzerstof krijg je nooit meer tussen je pinnetjes vandaan!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

leeghalen dus, en na het dremelen goed uitzuigen/vegen...

¯\_(ツ)_/¯

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 16:26
Een echte kerel dremelt met alles erin lekker boven zn geforce4-ti4600 en XP2200+. Mietjes halen alles eruit. ;)

Zelf ben ik dan liever een mietje ;)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
moach ... ik heb alles gewoon goed afgedekt ...

Had geen zin om al me sjit uit me kast te halen.
En alles werkt nog steeds.

WEL alles heel goed afdekken, en ff flink blazen/zuigen in/uit de kast ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 00:02

PoweRoy

funky!

uitschieten en een nieuwe pc halen :P

[This space is for rent]

Verwijderd

alles eruit halen anders loop je veel risico om dingen te beschadigen

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik heb zelf bij een vriend van mij een blowhole gemaakt

Het moederbord wou er niet uit (een verneukte schroef), maar ik heb met karton een soort bak gemaakt en erin gelegt + een Btje afdekken met een plastik zak
Ging goed en daarna ff met de stofzuiger erdoorheen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Uhhh... je zou natuurlijk ook de zijplaat/platen waar je in gaat dremelen eraf kunnen halen :? |:(

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 16:55 schreef Pastasaus het volgende:
Uhhh... je zou natuurlijk ook de zijplaat/platen waar je in gaat dremelen eraf kunnen halen :? |:(
Dit lijkt mij de oplossing. LOL

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Waarom zou je het risico nemen dat het misgaat ???

Haal lekker alles eruit.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hangt er ook vanaf waar je moet dremelen. Ik heb van het weekend een extra blowhole bovenin gemaakt. Kast op z'n kant op m'n buro gelegd, handoekje over de onderkant waar het mobo zit, beide zijkanten eraf zodat het slijpsel meteen naar beneden valt, en dremelen maar. Geen probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-08 21:32
het maakt wel degelijk uit. ik raad je aan je kast helemaal leeg te halen... in elkgeval je mobo/3d en al die kaarten. waarom is omdat het je metaal stof krijgt.. als die op je moederbord of 3d kaart vallen , heb je kans dat het moederbord een kort sluiting krijgt....

dus, beter leeg halen

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Hier heb ik zelf ook over lopen denken en heb toen in eerste isntantie besloten om alles erin te laten.
Maar toen ik begon vloog het stof echt in het rond en heb ik alsnog alles eruitgehaald. Ik denk dat afdekken alleen niet goed help.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Alles eruit halen, kan je meteen je kast mooi schoonmaken :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

1x uitschieten en je hebt een dial; processor :)

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01

spacy

+++

lekker leeghalen, dan is die kast okm lcihter en handelbaarder,
en je houd heel veel fijn stof over wat oa fans kan beschadiggen.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
hmmm, zou er niet een goedje in de handel zijn die je op metalen delen kunt smeren waar deze dan doorheen bijt? Soort van zoutzuur maar dan beter controleerbaar? Ik hoef nml. maar een kleine blowhole te maken, een paar stipjes en klaar. Maar om daar de hele kast voor uit elkaar te halen en 3 uur dremelen...

signature

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 20:40 schreef brooks123 het volgende:
hmmm, zou er niet een goedje in de handel zijn die je op metalen delen kunt smeren waar deze dan doorheen bijt? Soort van zoutzuur maar dan beter controleerbaar? Ik hoef nml. maar een kleine blowhole te maken, een paar stipjes en klaar. Maar om daar de hele kast voor uit elkaar te halen en 3 uur dremelen...
Hmm leuk hersenspinsel maar zoiets bestaat niet...

Trouwens, in dit soort gevallen is een mobotray ideaal! Stekkertjes + kabeltjes los, uitschuiven en klaar.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 20:51 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Hmm leuk hersenspinsel maar zoiets bestaat niet...

Trouwens, in dit soort gevallen is een mobotray ideaal! Stekkertjes + kabeltjes los, uitschuiven en klaar.
De mijne kan er niet uit. Koeler is te hoog.. Alles los halen dus. Niet dat dat nu hoeft, want ik ben nu met m'n window bezig en das alleen de zijkant.

Verwijderd

Je kan het wel doen maar leg er wel kranten in en dek alles af. op de kranten komt het slijpsel en dan kan je het makkelijk weggooien.

het is wel beter als je de kast leeg maakt je weet maar nooit
Pagina: 1