Op maandag 24 juni 2002 20:02 schreef gladiool het volgende:
Van plan om IO te gaan doen ofzo?
Nope, ben bezig met het ontwerpen van een soort underground complex in New York. Hoofdmassa is een grote "kokon" met daarin een zaal en een bioscoop. Het gaat hier dus om het vormgeven van die twee elementen.
Moment, maak ff rendertje..
Zwarte huls is een constructieve "kokon" waarin het programma moet komen. Dat rooie ding is de zaal, bioscoop komt nog aan de andere kant van de zaal.
Met de massa van de zaal ben ik nu al weer een tijdje bezig, de massa zit bijna naar tevredenheid in de ruimte. Vormgeven van zo'n ding is een hele klus en moet nog gebeuren. Voorbeelden zijn dus altijd welkom. Nou zul je die in de architectuur weinig vinden en daarom kijk ik nogal graag naar de industriele vormgeving en autoindustrie waarin al veel langer op deze manier met vormen / materiaal wordt omgegaan. Daar zoek ik dus voorbeelden van en inderdaad, het liefst met idee dat erachter zit.
Dit is o.a. een bron van inspiratie. De "kop" van de zaal, waar ook de ingang komt, wil ik de contouren van de kop uit "Alien" laten volgen. Niet met tanden natuurlijk