Toon posts:

[Chello]Kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 2 chello verbindingen te bundelen tot 1 verbinding?

Ik heb 2 chello kabel modems met 2 pc's op 1 coax aansluiting.(de mogelijk is er om 2 UPC coax aansluitingen te gebruiken)
Deze werken beide GOED afzonderling, nu wil ik echter kijken of het mogelijk is deze 2 modems samen te laten werken zodat ze 1 verbinding vormen.

Ik denk vooral aan het down en uploaden van bestanden wat sneller moet worden.

Dus kan dit?

Als iemand wil weten waarom dan is het antwoord simpel, dit is voor een LAN party waar wij internet willen aanbieden wat redelijk werkt. We hebben de chello abonnementen al en er is GEEN alternatief(er wordt GEEN adsl aangeboden in deze regio).

Gelieve een antwoord op de vraag of het kan en zoja hoe?

Alvast bedankt....

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Vraag is wel vaker gesteld... Je kan ze niet combineren onder het mom van, 2 x 180kb/s = dus een download van 360, maar met een programma als Internet Gateway kun je ze wel combineren zodat theoretisch 2 mensen tegelijk met 180kb/s kunnen downloaden.

PS je moet uiteraard wel 2 _werkende_ internet verbindingen hebben, maar dat spreekt voor zich (:?)

Exact expert nodig?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet wel, zoals hierboven beschreven kan, maar het schijnt dat ze het kunnen zien als je 2 modems hebt. kwee nie hoe maar dat werd me verteld...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
volgens mij is het (zonder aanpassingen) niet mogelijk om op 1 adres 2 modems te gebruiken.

Anders zou het wel heel makkelijk zijn om veel kabelmodems te kopen en iedereen zijn bandbreedte weg te kapen.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Mark_640

In my memory

Op maandag 24 juni 2002 18:21 schreef [Airwolf] het volgende:
volgens mij is het (zonder aanpassingen) niet mogelijk om op 1 adres 2 modems te gebruiken.

Anders zou het wel heel makkelijk zijn om veel kabelmodems te kopen en iedereen zijn bandbreedte weg te kapen.
Het is zelfs mogelijk om op 1 aansluiting dmv een 8-voudige verdeler 8 kabelmodems tegelijk aan te sluiten... Mits er een normaal signaalniveau binnenkomt, en je modems gebruikt die niet zeuren om een dB'tje minder... ;)

En ja, ik kan 't weten... >:)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

dit is echt vaak langs gekomen, maar er is geen goede oplossing hiervoor gebruik ff de search

Verwijderd

Je kan kijken of je een Router met 2 WAN verbindingen (dus met 2 internetverbindingen) kan kopen en het daarmee proberen, maar ja die zijn meestal heel duur he :P

Maar je ken de snelheid niet aan elkaar plakken denk ik dat wordt heel ingewikkelt, maar je kan wel de bandbreedte delen over bepaalde IP ranges zodat de verbinding goed verdeeld wordt voor je lan party
Pagina: 1