Linux op Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik wil een laptop aanschaffen, aangezien 't wel handig is in bepaalde gevallen. Of 't een desktop-replacement wordt, weet ik nog niet, hang er maar van af.

Hoe dan ook, ik zat te denken aan een ASUS L3800S die bij MyCom te koop is.

Heeft iemand ervaring met linux (bij voorkeur Redhat) op deze bak?

Deze site ken ik al, maar er staat niks over deze Asus. Wel over andere Asus-bakken, dus ik neem aan dat het wel snor zit...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Als er drivers zijn voor de hardware in de laptop dan is er geen probleem. Zijn er geen drivers, dan heb je een probleem :)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Gooi er anders Lindows op, net iets makkelijker ....

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 16:09 schreef DoRRoN het volgende:
Kun je dit uitleggen? Ik denk juiste dat RedHat 7.3 veeeeel makkelijker te installeren dan Lindows (wat nog niet helemaal uitgekristalliseerd is).

• LopeZ
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> NOS

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

RedHat is ook nog lang niet uitgekristaliseerd hoor. Ze zijn al weer een behoorlijk tijdje bezig met nieuwe versie van Linux.

Lindows heeft minder last van driver problemen. Vandaar dat Lindows makkelijker op een laptop kan :)

Verwijderd

nou ik heb ooit een review in het ct gelezen van een man die ook linux op zijn laptop wilde

--> het lukte voor geen meter
--> 2 weken mee bezig geweest
--> nieuwe slechtere laptop moeten kopen
--> en uiteindelijk toch windows draaien.

het probleem is dat je niet precies al je hardware info hebt, maar ik zal nog wel een paar links geven als ik dat artikel heb gevonden.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:23

scorpie

Supra Addict

Op maandag 24 juni 2002 16:14 schreef DoRRoN het volgende:
RedHat is ook nog lang niet uitgekristaliseerd hoor. Ze zijn al weer een behoorlijk tijdje bezig met nieuwe versie van Linux.

Lindows heeft minder last van driver problemen. Vandaar dat Lindows makkelijker op een laptop kan :)
uit welke duim zuig je dit?
de meeste hardware wordt geladen vanuit je kernel, die je dus met iedere *nix distro kan updaten... de laatste kernels bevatten zelfs drivers voor bluetooth, en laptop support hebben ze allemaal al...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik heb hier Linux op een Sony Vaio draaien. Weinig problemen om een kernel-patch na. Dit was noodzakelijk omdat Sony een beetje vreemd omgaat met USB irq's

Kijk op http://www.linux-laptop.net/ voor informatie over specifieke laptops. Zelf zou ik nu voor een Dell, Toshiba of IBM gaan, omdat deze meer 'mainstream' zijn.

Btw. Dit is RedHat v7.3

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Verwijderd

Redhat is helemaal niet bezig met een 'nieuwe' versie van Linux... Ze werken hooguit aan hun eigen distributie.
Daarbij gebruikt Lindows (verschrikkelijk woord trouwens) precies dezelfde drivers dan Redhat (of welke andere distro dan ook) dat doet (het zijn gewoon kernel modules).
Onzin verhaal dus...

Mijn ervaring is dat er met een beetje moeite elke linux distro te draaien is op een laptop. Sterker nog... Ik tik dit op mijn laptop (Compaq EVO N600c) met Debian Woody...

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Wat een onzin!
RedHat nog niet uigekristalliseerd?
Waar haal je dat vandaan. RedHat wordt van alle Linux distributies het best ondersteund door de grote hardwarefabrikanten. En wat hardware betreft gaat het niet om de distributie maar om de kernel en versie van Xfree86. De RedHat kernel bulkt van de modules voor de meest uiteenlopende hardware en installeerd zich probleemloos op de laptops die wij hier hebben (voornamelijk Toshiba en IBM). Kijk gewoon even of je geluidskaart op lijst van ondersteunde hardware staat op de RedHat site. Uiteraard kan je zelf een kernel compileren maar als er geen ondersteuning is voor jouw hardware dan moet je op zoek naar een patch van de fabrikant. Voor je grafische kaart moet je even kijken of die ondersteund wordt door Xfree86. Voor S3 en Nvidia zijn altijd wel drivers (binary of source) te vinden op de website van resp. S3 of Nvidia.
Om op Lindows terug te komen, dit is gewoon de zoveelste Linux distributie die met Wine werkt om een aantal Windows programma's te kunnen draaien en verschilt daarin niets van RedHat dat ook met Wine komt. Als je onder RedHat office wilt draaien heb je Codeweavers Wine nodig en daar moet je voor betalen (net als voor Lindows). Er is dus vrijwel geen verschil alleen heeft RedHat veel meer ervaring en is het hele installatie proces al oneidig vaak onder de loep genomen waardoor ik daar veel meer vertrouwen in heb.
Trouwens, vergeten we niet een aantal distros?
Suse en Mandrake zijn ook prima geschikt voor op een workstation/laptop. Debian en Slackware zijn wat moeilijker te installeren maar als je de tijd er in stopt krijg je die ook op je laptop aan de praat.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:38

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Op maandag 24 juni 2002 16:16 schreef hoorn003 het volgende:
nou ik heb ooit een review in het ct gelezen van een man die ook linux op zijn laptop wilde

het probleem is dat je niet precies al je hardware info hebt, maar ik zal nog wel een paar links geven als ik dat artikel heb gevonden.
soms zeggen die artikelen niks.
In een artikel zeiden dat divx niet op linux te installeren was maar had het een half jaar daarvoor erop staan :?

Zou zeggen probeer het :) Zal je verbazen dat linux zoveel support. Met de gewone hardware heeft linux erg goede support (dat zijn mijn bevindingen)

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 16:16 schreef hoorn003 het volgende:

Klopt, de ervaringen bij diverse laptops zijn op zijn minst "zeer verschillend". Zo zit ik zelf op een wat ouder beestje, en ik moet zeggen, out of the box werkte het, maar dat was ook alles.

Een handige collega kwam aanzetten met de Toshiba-tools (Powermanagement dat werkt), heeft de kernel een beetje verbouwd om mijn WLAN kaartje aan de praat te krijgen, maar loopt nu wel als een zonnetje, ik mis windows niet meer op mijn laptop.

Zoals gezegd, mijn WLAN kaartje werkt, verder ben ik in staat te VPN'en naar mijn werk, kan ik met rdesktop Windows2000 machines overnemen, en met de Citrix client ben ik in staat remote Outlook/Word of wat dan ook te gebruiken.

Het kan dus wel, Linux op een laptop, maar is dus heel erg afhankelijk van merk en model. Voor meer info kun je het beste deze link volgen.

Verwijderd

Voor topicstarter: geef even een linkje naar een pagina met gedetailleerde hardware info (dus: wat voor videokaart, netwerkkaart, etc.) over de laptop, dan is vrij makkelijk te zeggen of het gaat werken of niet.

Ikzelf draai Redhat-7.3 op een Toshiba Satellite Pro 6000 en ben er bijzonder tevreden mee.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:41

qless

...vraag maar...

Ik draai nu Slackware 8.1 op een Toshiba 1900-102 en loopt lekker :)

Zorg dat je een recente Xfree hebt (4.2.0 bv), ALSA voor sound, en natuurlijk USB support en opstarten eventueel met aparte bootdisk (bareapm.i bijvoorbeeld)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Zo'n beetje alles wat ik over Lindows heb gelezen over Lindows geeft aan dat Lindows allesbehalve uitgekristalliseerd is (put bluntly: het werkt kut).
Dat verbetert misschien nog wel, maar voorlopig heb ik nog geen positief verhaal erover gehoord.
Op maandag 24 juni 2002 16:25 schreef loesberg het volgende:
RedHat wordt van alle Linux distributies het best ondersteund door de grote hardwarefabrikanten. En wat hardware betreft gaat het niet om de distributie maar om de kernel en versie van Xfree86.
Zoek de tegenstrijdigheid :)

Topicstarter: zoek uit wat voor hardware er in die laptop zit, en zoek uit of die hardware ondersteund is.
Zeker weten doe je het pas als je het aan de praat hebt, maar als je weet wat voor hardware erin zit kom je al een heel eind.

* deadinspace tikt dit trouwens vanuit Debian GNU/Linux op een Fujitsu-Siemens Lifebook.

Verwijderd

Ik heb RH 7.1 en 7.2 op een stuk of 6,7 verschillende notebookies geinstalled, en altijd zonder problemen.

Waren trouwens op 1 Compaq na allemaal Toshiba's

Ook Connectiva en en Mandrake wel eens op me notebook gehad en dat ging ook prima ( na een beetje kloten met de pcmcia drivers )

Dus: Als je een beetje fatoenlijke hardware hebt is het echt geen probleem

( type dit trouwens in RH 7,3 op me Satellite 4090XCDT )

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

jep

M'n thinkpad doet alles in 1 keer goed, xircom netwerk-kaart erin en gaan met die banaan.

Supertjes!

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik heb inmiddels een Laptop aangeschaft. 't Is een ASUS B1 geworden, omdat die een fatsoenlijke uptime heeft zonder voeding, vanwege de mobile Pentium en dat heeft de L3800S niet.

ASUS stopte er voor Windows een drivers disk bij, waardoor ik in iedergeval Windows 2000 als een trein heb draaien (ik type dit nu ook vanaf m'n laptopje).

Een overzicht van de hardware:

LAN: Davicom
VGA: S3 Graphics inc. Twister
Audio: Crystal WDM Audio
Modem:HSP56 World MicroModem
Touchpad: Synaptics TouchPad
Fast IR: VIA Fast Infrared (Tranceiver A: HP HSDL-3600)
ATKACPI: ATK0100 ACPI
Fingerprint: AuthenTec FingerLoc Sensor Module (AES4000)

Ben inmiddels bezig met 't downloaden van de laatste RedHat - 7.3 en die zal ik vanavond eens onder de loep nemen. Ik weet dat ze een speciale Laptop installatie mogelijkheid hebben, dus ik vermoed dat 't wel oke gaat.

Verwijderd

http://w3.ualg.pt/~rsolivei/asusb1.html

gevonden via redhat site

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Op maandag 24 juni 2002 16:29 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Klopt, de ervaringen bij diverse laptops zijn op zijn minst "zeer verschillend". Zo zit ik zelf op een wat ouder beestje, en ik moet zeggen, out of the box werkte het, maar dat was ook alles.

Een handige collega kwam aanzetten met de Toshiba-tools (Powermanagement dat werkt), heeft de kernel een beetje verbouwd om mijn WLAN kaartje aan de praat te krijgen, maar loopt nu wel als een zonnetje, ik mis windows niet meer op mijn laptop.

Zoals gezegd, mijn WLAN kaartje werkt, verder ben ik in staat te VPN'en naar mijn werk, kan ik met rdesktop Windows2000 machines overnemen, en met de Citrix client ben ik in staat remote Outlook/Word of wat dan ook te gebruiken.

Het kan dus wel, Linux op een laptop, maar is dus heel erg afhankelijk van merk en model. Voor meer info kun je het beste deze link volgen.
Ik heb zelf RedHat, Debian en Mandrake geinstalleerd gehad op verschillende laptops. Een Mycom mynote laptop (celly 500), en ibm laptop (weet type even niet uit m'n hoofd en op verschillend dell lattitudes. Ik heb nooit grote problemen gehad met het installeren van linux op de verschillende laptops. Het configureren van de power save settings kostte me in het begin ff wat uitzoekwerk, net als pcmcia. Maar als je dat eenmaal doorhebt is het niet zo'n probleem.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op maandag 24 juni 2002 16:09 schreef DoRRoN het volgende:
Mond spoelen met groene zeep, wasbenzine, schoonmaakazijn en zoutzuur. :9~

Verwijderd

Ik heb inmiddels op een aantal laptops linux geinstalleerd, allemaal Debian GNU/linux unstable tree

Bij de elke laptop had ik wel een ander probleem, maar allemaal waren ze op te lossen. Het lastigste probleem was dat bij een van de laptops een rtl chip op de pcmcia netwerkkaart zat en die werd niet ondersteund door de potato installatie floppy's die ik van debian had. Die laptop heb ik eerst geinstalleerd met infrarood totdat ik genoeg had om zelf een kernel te compilen op dat ding

Verder kun je als je videokaart niet ondersteunt wordt, 'm meestal op vesa gebruiken, en dat is voor een laptop best bruikbaar.

Maar wat DeadInSpace al zei, check voor al je hardware of de distro die je wilt gebruiken dat ondersteunt, en al dat niet zo lijkt, dan op google zoeken of mensen al een oplossing gevonden hebben.

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:39
Ik heb op mijn laptop, slackware gezet en moet zeggen dat het super draait ik heb verder nog geen problemen gehad met modules die het niet doen of zo. !

Lindows is een slecht idee IMHO ! Ik vind dat project sowieso geen goed idee (als je toch met windows wilt spelen onder linux heb je Wine) maar that's my opinion !
En ik zou sowieso even wachten tot het echt goed werkt ! (ik blijf het wel een slecht idee vinden trouwens! :Y) )

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Verwijderd

de ervaringen met het installeren van linux op een laptop zijn behoorlijk uiteenlopend. bij de een lukt het uitstekend, de ander doet er 2 weken over om het een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen. ik heb het een keer geprobeerd met een ibm thinkpad 2635, en dat ging perfect...

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 25 juni 2002 12:27 schreef superboer het volgende:
(als je toch met windows wilt spelen onder linux heb je Wine)
Mjah, maar dat is dan ook precies wat Lindows is: linux met (een aangepaste versie van) Wine :P

• kroeske
  • Laatst online: 25-03 11:35
Op dinsdag 25 juni 2002 13:14 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Mjah, maar dat is dan ook precies wat Lindows is: linux met (een aangepaste versie van) Wine :P
niet helemaal. bij lindows werk je altijd als root, dus erg veilig zal het niet zijn ;)

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 12:28 schreef areana het volgende:
...bij de een lukt het uitstekend, de ander doet er 2 weken over om het een beetje fatsoenlijk aan de praat te krijgen...
Mij kenende zal het dan wel 2 weken duren ivm. vermiste drivers, ed. Ik heb (nog) geen PCMCIA kaarten, dus daar lig ik voorlopig niet wakker van. De Infra-red gebruik ik ook nog niet. Als de rest maar goed werkt: keyboard, muis, scherm, hd, cd-rom, dat soort zaken en dan natuurlijk de power-safe features van m'n laptop (SpeedStep onder Windows). Dat laatste zal wel 't lastigst worden, als 't niet enigsinds standaard is onder Redhat - dat weet ik zo niet... (hm, effe kijken :) )

Edit - dit ziet er in iedergeval al goed uit:
/etc/sysconfig/apmd
The /etc/sysconfig/apmd file is used by apmd as a configuration for what things to start/stop/change on suspend or resume. It is set up to turn on or off apmd during startup, depending on whether your hardware supports Advanced Power Management (APM) or if you choose not to use it. apm is a monitoring daemon that works with power management code within the Linux kernel. It can alert you to a low battery if you are using Red Hat Linux on a laptop, among other things.

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 25 juni 2002 15:52 schreef kroeske het volgende:

[..]

niet helemaal. bij lindows werk je altijd als root, dus erg veilig zal het niet zijn ;)
Puntje, maar daar ging dit niet over toch? :P

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Goed, ik heb inmiddels Red Hat Linux op m'n Laptop draaien. installatie ging probleemloos. Volgens mij werkt zelfs pcmcia goed (wordt in iedergeval wel gedetecteerd bij 't opstarten).

Enige punt voor nu: standaard staat voor X-Windows VESA ingesteld. Op de site en via internet heb ik een driver voor m'n grafische kaart gevonden en kunnen installeren. Alleen nu krijg ik met geen mogelijkheid de resolutie op 1400x1050 ingesteld. VESA zag er erg beroerd uit (tekst zowat onleesbaar, terwijl 't in Windows er allemaal goed uitziet - enorm scherp). Over heel de onderkant van 't scherm loopt een witte balk en aan de rechterkant van 't scherm een zwarte. Linksboven (in ongeveer een ruimte van 800x600) zit m'n desktop, waar niks van klopt aangezien de muis-cursor niet synch loopt met z'n hotspot: het scherm is ietwat uitgerekt ofzo.

Hoe dan ook, als ik het scherm instel op 800x600 hangt X en ik krijg 'm niet op een andere resolutie dan 1024x768 (met die balken). Ik zit nu niet op m'n Laptop, dus ik heb m'n XF86config-4 effe niet voorradig, maar zelf zie ik er niets verkeerds aan. XFree86 -configure wil niet werken om eoa vage reden (geeft een foutmelding over de server en moet eoa. output naar de makers sturen).

Als webdeveloper zit ik toch graag in een grafische omgeven... :) Hoe los ik dit op?

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Nevermind: langleve internet, zie: http://www.probo.com/timr/savage40.html.
M'n linux-desktop is nu zelfs sneller dan m'n windows-desktop. :) en haarscherp. kick-ass! :9~

Verwijderd

Ik heb een Asus L4800 K en heb daar Redhat 7.3 op geinstalleerd.

De video-drivers werken prima. In deze laptop zit een Ati Radeon Mobility M6 in. Deze wordt door Redhat 7.3 prima ondersteund.

Als Geluidskaart zit er een ES1988 Allegro in. Deze wordt door Redhat 7.3 prima ondersteund.

Als netwerk-kaart zit er een Realtec ding in RTL-8193. Dit is een 10/100Mbit netwerk-kaartje en deze werkte zonder enige inspanning. Zelfs DHCP werkt.

PCMCIA kan ik niks over zeggen omdat ik geen PCMCIA kaartje gebruik. Maar als ik kijk naar de hardware info dan geeft hij wel aan dat hij er drivers voor heeft.

USB zou ook moeten werken, heb daar nog geen gebruik van gemaakt. Kan ik niks zinnig over zeggen.

Wel een opmerking: In de L4800 K die ik hier heb, zit een win-modem in. Als er bij de L4800 S ook een win-modem in zit kan ik je vast bij voorbaat vertellen dat dat modem dan NIET gaat werken. Linux ondersteuning van een win-modem is erg slecht. Eigenlijk zijn dit ook geen "echte" modems. Het is gewoon een dsp waarbij het os (windows) feitelijk alles voor het modempje moet doen.
Ik raad je dan ook aan, als je ook via een telefoonlijn iets wilt doen om dan een PCMCIA-kaart te halen en er een echte modem aanknopen.

Nu weet ik niet in hoeverre de L4800 S afwijkt van mijn machine. Ik zelf ben erg tevreden over mijn laptop. Het grote voordeel vondt ik, je krijgt er lekker GEEN windows bij. >:)

Linux, althans Redhat 7.3 werkt er meteen op. Heb ook Suse 7.3 gebruikt, maar dan is de video-ondersteuning niet goed. Dan draait hij alleen in VESA-mode.
Heb ook QNX geprobeerd op mijn laptop maar dat gaat niet goed. Video ondersteuning is niet goed.
Beos kan ik je helaas ook niets over zeggen.

Nog een tip, voor ik afsluit. Let goed op. Als je hem koopt, of er wel ECHT de hardware inzit die ze bij MYCOM op het blaadje vertellen. Ik had hem uitgekozen op de hardware en geen windows. Sta je toch lullig te kijken als er in 1 keer een andere video-kaartje inzit. Daarom heb ik nog steeds moeite met QNX. erg jammer.
Voor Linux is het gezien de prijs een goede keuze.

Verwijderd

ik heb een promedion p4 1.8 met rh 7.3 werkt als een jekko
geen problemen alles werkt en stabiel
dat moet wel want ik werk en dagelijks op

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Even een update: in m'n laatste bericht op pagina 1 zei ik al dat ik van gedachte ben veranderd: ik heb een ASUS B1 gekocht ipv. de L4800S.

Hardware matig werkt die nou voor bijna 100% - van wat ik er van nodig heb. Bij 't opstarten zie ik alleen een foutmelding van insmod voorbij komen over de mousedev die al bestaat. Dat heeft waarschijnlijk met de touchpad te maken. Nog niet nagekeken. Het scherm is echt kick-ass haarscherp en sneller dan in Windows (al moet ik toegeven dat ik de S3 Savage driver nog niet in Windows heb geinstalleerd :) )

Ik heb nog wel iets voor wat betreft de software installatie, maar dat hoort niet in dit topic thuis - heeft ook niet specifiek met m'n laptop te maken...

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 08:38
Op mijn vaio F801A hb ik Gentoo draaien an dat loopt pervekt.
Alleen mijn modem is nog een probleem(het is een winmodem).
Het mooie van Gentoo is dat het af gestemt wordt op hardware.

Verwijderd

Op mijn laptop heb ik op dit moment redhat draaien en dat werkt perfect.
Alleen heb ik nog wat problemen met het geluid, maar dat vindt ik niet zo belangrijk en daarom is dat nog steeds niet opgelost.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb hier een lange tijd Mandrake op mijn Toshiba gehad....en ik moet zeggen met weinig problemen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• kroeske
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik draai hier Mandrake ook op een IBM Thinkpad. geen enkel probleem behalve de geluidskaart (alsa en OSS verhelpen dit perfect).

Verwijderd

Voor meer info over linux op de laptop. check dit url eens:

www.linux-laptop.net/

Verwijderd

Interessant, waarom voor een Dell. Zelf heb ik ook een Dell laptop en krijg daar Suse 8.0 niet aan de praat (wel installeren, maar vervolgens wil linux niet booten en blijft muurvast hangen op de melding Starting kernel PCMCIA
Op maandag 24 juni 2002 16:21 schreef gridfox het volgende:
Ik heb hier Linux op een Sony Vaio draaien. Weinig problemen om een kernel-patch na. Dit was noodzakelijk omdat Sony een beetje vreemd omgaat met USB irq's

Kijk op http://www.linux-laptop.net/ voor informatie over specifieke laptops. Zelf zou ik nu voor een Dell, Toshiba of IBM gaan, omdat deze meer 'mainstream' zijn.

Btw. Dit is RedHat v7.3
Pagina: 1