mozilla onder bepaalde user doet raar !?!

Pagina: 1
Acties:

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als ik mozilla als user sebas draai krijg ik het volgende

Afbeeldingslocatie: http://www.vizzzion.com/screenies/mozilla_klein.jpg
grote versie

onder elke andere user werkt hij gewoon goed, ik heb al geprobeerd om /home/sebas/.mozilla weg te gooien en nieuw aan laten maken, maar ook zonder gewenst succes.

Als ik /usr/local/mozilla/mozilla-bin in een shell start krijg ik de melding:
code:
1
2
./mozilla-bin: error while loading shared libraries:
 libgkgfx.so: cannot open shared object file: No such file or directory

maar omdat dit allemaal onder een andere usernaam goed gaat neem ik aan dat deze lib wel oke is.

Kent iemand dit probleem? Wat kan ik doen om het op te lossen? ik heb al meerdere releases geprobeerd, niets :(

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
er is geen java plugin, of java is neit onder alle users geinstalleerd.
dit kan je doen door de java van sun te downloaden, op hun website of zoek ergens naar j2re dan moet het ook lukken install deze als root in de normale usr/bin opties.
dan zou het gewoon moeten werken.

• sebas
Het rare is dat eigenlijk alle sites het wel goed doen, alleen van www.tweakers.net kan hij plaatjes en css niet laden, gathering.tweakers.net heeft gewoon geen topics. Beiden maken geen gebruik van java, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat dit met java te maken heeft.

Naja, ik snap er in elk geval op dit moment niets van, misschien iemand anders?

• GeeMoney
Op maandag 24 juni 2002 19:27 schreef Sebas het volgende:
Het rare is dat eigenlijk alle sites het wel goed doen, alleen van www.tweakers.net kan hij plaatjes en css niet laden, gathering.tweakers.net heeft gewoon geen topics. Beiden maken geen gebruik van java, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat dit met java te maken heeft.

Naja, ik snap er in elk geval op dit moment niets van, misschien iemand anders?
lol, het is zeker weten java wate r mist als je het niet wilt aannemen ook prima, maar probeer maar eens www.fileplanet.nl
of www.nvidia.com

hij zal nu vragen een plugin te installeren :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:17
Heeft niks te maken met Java plugin denk ik. Misschien mist die wel, maar dat boeit niet.

Ik denk dat die bepaalde user Javascript heeft uitgeschakeld. Ook met IE ziet de frontpage er dan vergelijkbaar uit. Ook van GoT zie je zo niet bijster veel :)

• GeeMoney
Op maandag 24 juni 2002 19:52 schreef Wilke het volgende:
Heeft niks te maken met Java plugin denk ik. Misschien mist die wel, maar dat boeit niet.

Ik denk dat die bepaalde user Javascript heeft uitgeschakeld. Ook met IE ziet de frontpage er dan vergelijkbaar uit. Ook van GoT zie je zo niet bijster veel :)
dat zei ik :) java staat uit of is neit geinstalleerd, of neit geinstalleerd voor alle users :)

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:53 schreef The_Dart het volgende:

[..]

dat zei ik :) java staat uit of is neit geinstalleerd, of neit geinstalleerd voor alle users :)
nee, dat zei je niet... wilke heeft het over javascript, jij over java... dat zijn 2 hele verschillende dingen...

• GeeMoney
Op maandag 24 juni 2002 19:55 schreef areana het volgende:

[..]

nee, dat zei je niet... wilke heeft het over javascript, jij over java... dat zijn 2 hele verschillende dingen...
nou javascript dan :)

hoe dan ook, dit staat of niet geinstalleerd voor alle users, of de user heeft hiertoe geenr echten zit ik nu wel goed?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:57 schreef The_Dart het volgende:
zit ik nu wel goed?
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/thumbsup.gif

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:17
Op maandag 24 juni 2002 19:57 schreef The_Dart het volgende:

[..]

nou javascript dan :)

hoe dan ook, dit staat of niet geinstalleerd voor alle users, of de user heeft hiertoe geenr echten zit ik nu wel goed?
Inderdaad, dat zei je dus niet. Javascript heeft ongeveer net zoveel te maken met Java als Visual Basic met C++ - behalve dat het beide programmeertalen zijn (als je een scripttaal onder programmeertalen mag rekenen) zo ongeveer niks. En behalve dat is Javascript geen plugin en Java wel (in Mozilla), dus ook dat maakt nogal uit.

Of moet ik eerst een screenshot van GoT en de tweakers.net frontpage posten voor je gelooft dat deze prima werken zonder de Java plugin?

Een user die 'geen rechten' heeft om Javascript uit te voeren lijkt me vrij sterk, je kunt dit gewoon zelf aan en uit zetten in je Mozilla profile, vandaar dat het per user kan verschillen.

Overigens worden plugins gewoonlijk globaal geinstalleerd in $MOZILLA/plugins, maar ik *geloof* dat het ook in de userdir kon (maar waarom zou je dat willen, behalve wanneer je zelf geen root kunt worden?)

Overigens is het dan wel bijzonder vaag dat een 'rm -rf ~/.mozilla' niet helpt....

Verwijderd

Je hebt een rot cookie denk ik ?!?
gooi je cookies eens weg en probeer het dan nog eens

• sebas
Cookies zijn het zeker niet, die staan ook in ~/.mozilla, userinstellingen vallen daarom eigenlijk allemaal weg. Netscape 7 vertoont trouwens dezelfde kuren. Ik heb het als zowel root als andere user geprobeerd, zolang ik mozilla niet als 'sebas' draai gaat het goed, anders op _bepaalde_ sites geen css en geen plaatjes.

Java is het zeker niet. Aangezien allebei de pagina's geen applets bevatten.
Javascript staat aan en dat ook default, dus na een clean install ( rm -rf /usr/local/mozilla en rm -rf ~/.mozilla, daarna nieuwe install) zou de boel het ook weer moeten doen. Naja, mooi niet :(

Iemand nog ideeen?

• sebas
Ik heb hem nu werkend. Het probleem was blijkbaar dat mozilla tijdens het eerste opstarten instellingen van netscape4 mee heeft genomen die niet / niet lekker werken met de nieuwe mozilla.

Naja, probleem opgelost. Bedankt iedereen voor het meedenken!

Pagina: 1