[VBA] Terug naar UserForm

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Ik heb een userform gemaakt waarop de gebruiker wat NAW gegevens invult waarna deze op een word-sjabloon voor een brief ingevuld worden. Dit sjabloon is dusdanig beveiligd dat de gebruiker alleen de tekst voor de brief kan typen.

Nu kan het echter voorkomen dat de gebruiker een type-fout maakt in bijvoorbeeld het onderwerp. Wat is nu de handigste manier om terug te keren naar het UserForm?

Momenteel Unload ik het form nog zodra de gebruiker op OK drukt, alleen dan lijkt het me logischer om het form hidden te maken. Hoe nu verder? Ikzelf zat te denken aan een klein schermpje met een knop erop met de tekst "Wijzig invoer" die dan het userform weer toont (show), zodanig dat de reeds ingevulde waarden behouden blijven. Alleen hoe doe ik dit? Krijg dit nl. niet voor elkaar. Er blijft nl. steeds een scherm op de voorgrond.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35
Knopje op sjabloon maken die niet wordt afgedrukt, of op 1 of andere manier een knop op een word-werkbalk krijgen (het moet wel kunnen maar vraag me niet hoe).

• a3konijn
Op maandag 24 juni 2002 15:51 schreef ddc het volgende:
Knopje op sjabloon maken die niet wordt afgedrukt, of op 1 of andere manier een knop op een word-werkbalk krijgen (het moet wel kunnen maar vraag me niet hoe).
Dat eerste heb ik al geprobeerd, maar ik weet dus niet hoe ik het formulier weer oproep.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11
code:
1
AppActivate(...)

Beetje smerige functie overigens ...

Wacht ff, dit form en je sjabloon zitten in dezelfde applicatie?

Een reference bijhouden van je formulier en de .Show weer aanroepen?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
In VBA is het zo dat als je public variabelen aanmaakt in je project (in een module bijv.) dat deze hun waarde behouden ook als het form afgesloten is.
Hiermee kun je je probleem oplossen.

edit:

Dus zet public variabelen met onderwerp etc. voordat je je Form afsluit.

Bij het knopje om gegevens te wijzigen roep je je form weer op en vul je deze met de public variabelen.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• a3konijn
Op maandag 24 juni 2002 17:19 schreef JonkieXL het volgende:
In VBA is het zo dat als je public variabelen aanmaakt in je project (in een module bijv.) dat deze hun waarde behouden ook als het form afgesloten is.
Hiermee kun je je probleem oplossen.

edit:

Dus zet public variabelen met onderwerp etc. voordat je je Form afsluit.

Bij het knopje om gegevens te wijzigen roep je je form weer op en vul je deze met de public variabelen.
Mag je hierbij een Unload doen van het UserForm of alleen een Hide??

Ik heb het momenteel nl. opgelost door het UserForm te hiden zodra de gebruiker de ingevulde gegevens bevestigd. Vervolgens wordt het ingevulde sjabloon getoond en daarbij een werkbalk met daarop een knop die een macro aanroept. Deze macro roept de .Show methode van het UserForm weer aan.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ja je mag het form unloaden. Als je maar de public variabelen set voordat je je form unload. duh
Form hiden kan natuurlijk ook, maar heeft als nadeel dat de form de hele tijd in het geheugen moet blijven.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Pagina: 1