Waarom meteen zo bot?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Het gaat om het volgende topic:

[topic=533376/1/50]

Waarom reageren mensen nou altijd zo bot. Ook het meteen sluiten van dit topic op zo'n manier vind ik niet normaal. Mensen kunnen niet eens meer "domme" vragen stellen zonder meteen afgestraft te worden.

De topic starter weet het echt niet. Leg het hem dan gewoon uit en zeur niet zo.

De manier waarop Lampje het topic sluit is echt |:(

GOT is er om elkaar te helpen toch:?

Sorry moest er even uit!

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je ook afvragen of de topicstarter wel op het goede adres zit. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dit sluitmessage vat 't anders wel heel goed samen hoor...
en iedereen met 'n pc met explorer weet toch dat 'n bestand 'n bepaalde grootte heeft, uitgedrukt in MB? ik vind dit echt gewoon té simpel

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op maandag 24 juni 2002 15:40 schreef Courage het volgende:
Je kan je ook afvragen of de topicstarter wel op het goede adres zit. :{
Waarom?
Op maandag 24 juni 2002 15:41 schreef Flat© het volgende:
dit sluitmessage vat 't anders wel heel goed samen hoor...
en iedereen met 'n pc met explorer weet toch dat 'n bestand 'n bepaalde grootte heeft, uitgedrukt in MB? ik vind dit echt gewoon té simpel
Die jongen wil gewoon weten hoeveel muziek hij kwijt kan op 64 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:41 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat dit wel heel erge basiskennis is lijkt me. ;)
Zo'n vraag past meer op beginnersweb thuis. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 15:41 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Waarom?
Op GoT wordt een bepaald niveau van je vereist. Deze vraag voldoet daar 'niet echt' aan zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op maandag 24 juni 2002 15:42 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Omdat dit wel heel erge basiskennis is lijkt me. ;)
Zo'n vraag past meer op beginnersweb thuis. :)
Dus om op GOT te mogen posten moet je over (ja overal dus) minimale kennis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op maandag 24 juni 2002 15:43 schreef Courage het volgende:

[..]

Op GoT wordt een bepaald niveau van je vereist. Deze vraag voldoet daar 'niet echt' aan zeg maar ;)
Zo is GOT nooit begonnen. Het is een mooie vraagbaak om alles te weten te komen. Dus om je kennis te delen met andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:43 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Dus om op GOT te mogen posten moet je over (ja overal dus) minimale kennis hebben.
ten eerste gaat 't nu om wel heeeel erge basiskennis hè
'n kind van 8 stuur je (over 't algemeen) toch ook niet naar de universiteit?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

ach wat zal ik zeggen, hoe meer mensen hier komen , hoe meer men met slotjes gaat gooien, hoe meer men met slotjes gaat gooien hoe meer mensen hier komen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

om te weten hoeveel mp3 in 64 mb passen hoef je alleen de allereerste basiskennis te hebben

je weet hoeveel een mp3 is, je weet hoeveel 64 mb is, reken maar uit

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 09:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, maar je moet wel gezocht hebben, of iig een poging te doen een vraag met enige kennis te stellen.

Dit geval had hij makkelijk kunnen oplossen door in de verkenner 64mb aan mp3's te kunnen selecteren, ze in winamp te openen en dan kijken hoe lang het is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:43 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Nee.
Als je vragen in Casemodding & Elektronica vraagt hoef je niks over spellen te weten, en als je in Spielerij komt hoef je niks over Casemodding & Elektronica te weten. ;)
Maar als je een vraag steld in een bepaald forum is het heel normaal dat je toch de simpele basis ervan moet weten. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op maandag 24 juni 2002 15:46 schreef Kees het volgende:
nee, maar je moet wel gezocht hebben, of iig een poging te doen een vraag met enige kennis te stellen.

Dit geval had hij makkelijk kunnen oplossen door in de verkenner 64mb aan mp3's te kunnen selecteren, ze in winamp te openen en dan kijken hoe lang het is.
Misschien had dat dan gewoon op die manier aan hem gepost moeten worden.

Laten we het er maar niet meer over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er wordt van je verwacht dat je enige basiskennis hebt voor je bij de Gathering of Tweakers een vraag stelt. En dat viel hier wat tegen.

Natuurlijk is het UTFS roepen etc ook niet de bedoeling (zie [topic=396113]), maar dat valt hier toch wel mee?

Het "Wat een vraag zeg.. Niveau daalt weer lekker.." zou anders kunnen, maar devv05 helpt de topicstarter daarna goed op weg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
goed plan, want dit gaat toch niet echt ergens meer naartoe volgens mij...

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat dan, in plaats van nogal onfatsoenlijk het topic te sluiten, de user met zijn vraag achterlatend met een rotgevole in zijn maag.

Zeg iets van:
Dit topic is nogal laag niveau, misschien kun je deze vraag beter op http://www.beginnersweb.nl/ plaatsen.
Dan kan de topicstarter ook nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 24 juni 2002 16:42 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Zeg dat dan, in plaats van nogal onfatsoenlijk het topic te sluiten, de user met zijn vraag achterlatend met een rotgevole in zijn maag.
Wat is er onfatsoenlijk aan die sluitmessage :?
Op maandag 24 juni 2002 15:49 schreef F_J_K het volgende:
Natuurlijk is het UTFS roepen etc ook niet de bedoeling (zie [topic=396113]), maar dat valt hier toch wel mee?

Het "Wat een vraag zeg.. Niveau daalt weer lekker.." zou anders kunnen, maar devv05 helpt de topicstarter daarna goed op weg.
Die "wat een vraag" is het enige 'verkeerde' wat ik zie.
Dus waar al die andere 'botte reacties' naartoe zijn is mij geheel onduidelijk ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op maandag 24 juni 2002 16:42 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Zeg iets van:
[..]

Dan kan de topicstarter ook nog wat...
Dat bedoel ik dus. Maar genoeg denk ik maar. Het is maar mijn mening. ;)

Gooi maar op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Geef niet hoor, ik ben gewoon dom...;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:06 schreef GTA3 het volgende:
Sorry hoor, maar als je dit soort posts gaat maken kunnen we inderdaad niet veel anders concluderen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 24 juni 2002 19:18 schreef Courage het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je dit soort posts gaat maken kunnen we inderdaad niet veel anders concluderen. :z
ook lekker aardig :P
Deze user heeft gewoon niet de technische kennis die eigelijk van een GoTTer verwacht wordt. Als je het zo bekijkt kun je je idd afvragen of hij aan het goede adres is.
No offense hoor. maar dit is idd een basisvraag. en lichtelijk geirriteerde replies kun je verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:45 schreef Flat© het volgende:

[..]

ten eerste gaat 't nu om wel heeeel erge basiskennis hè
'n kind van 8 stuur je (over 't algemeen) toch ook niet naar de universiteit?
Wel naar het VWO (ja echt)
Zet het in je sig, net zoals dislexy(of hoe je dat ook spelt) :P

Verder snap ik niet wat er fout is aan de sluitmessage, de user had zijn antwoord toch al en volgens de posts hierboven moet de sluitmessage zo samengesteld zijn dat de user alsnog een antwoord kan vinden.
Maar dat had hij al, dus dan is dat ook een beetje overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Op maandag 24 juni 2002 15:46 schreef Kees het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/wilgenbu/images/got/kees.gif

Sorry , ik vond dat plaatje net ergens....

[ontopic]
Ik vind dat als je basis dingen wilt weten , dat je dan hier aan het verkeerde adres bent. Je gaat toch ook niet naar garage met je auto als je spiegel scheef zit? Ik vind het helemaal belachelijk en sowieso al raar dat iemand zo'n vraag DURFT te stellen. Als ik zo'n topic zou zien zou ik eerder denken dat het een grapje zou zijn eerlijk gezegd.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Idee? , om users met minder dan 100 posts een blauwe of zwart kruisje voor hun naam te geven?

Zodat we er meteen rekening mee kunnen houden?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:35 schreef Robbie007 het volgende:
Idee? , om users met minder dan 100 posts een blauwe of zwart kruisje voor hun naam te geven?

Nah dan worden ze meteen afgeslacht en dan gaat niemand meer antwoord geven, lijkt me niet zo'n fijn plan. En het grootste gedeelte van nieuwe users komt hier niet om vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Mjah, we zullen maar niet te snel conclusies trekken he? is nergens voor nodig :)

Tja, de sluitmsg is i.m.o. niet duidelijk. Hij is op zich niet bot o.i.d., maar gewoon niet duidelijk. Wat niet wil zeggen, dat het topic niet terecht op slot staat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Ach misschien voortaan je vragen wat anders stellen. Trek het je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:35 schreef Robbie007 het volgende:

[/quote]

dan zouden sommige super slimme, maar ook nieuwe gebruikers van GOT ook een kruisje krijgen, en dat terwijl ze meer van bepaalde zaken af weten dan andere.

[..]

maar wie bepaalt waar de grens ligt.. dit staat niet in de faq ofzo. Dus vindt dit een beetje zeer slecht onderbouwde reden. Sommige zaken zijn voor jouw als mod misschien heel logisch maar dat hoeft nog niet voor iedereen te gelden. toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, laten we de boel nog eens op een rijtje zetten. Er wordt gevraagd door GTA3 :
Als ik een mp3 speler koop en ik wil een aantal liedjes erop zetten, hoeveel liedjes passen er dan op die 64 mb? Ik had van een vriend gehoord dat je de liedjes ook kan zippen enzo.
Dit vind ik een vraag die hier niet thuishoort. Waarom niet ? Als je een mp3speler van plan bent te komen, verdiep je je een beetje in de materie. Dan weet je dat 64Mb niet veel is, dat mp3's een van jou afhankelijk aantal mb's in nemen, en voila, een simpel rekensommetje is zo gemaakt. Daar hoef je echt geen topic voor te openen. Als je dit niet kunt volgen, tja, dan kun je inderdaad beter naar http://www.beginnersweb.nl gaan. :)

Dan de sluitmessage :
64MB is 64MB. Het hangt van de grootte van de mp3'tjes die jij erop gaat zetten hoeveel er op kunnen.
Helemaal niets mis mee. Als je het stukje hierboven leest hoor je dit dus zelf ook te weten, en er is niets bots aan. Maar goed, dit is mijn mening, ieder zijn eigen... ;)

En over het niveau, natuurlijk is dat subjectief. En natuurlijk staat nergens beschreven wat je precies wel en niet moet weten om hier te durven posten, maar dit topic hoort hier gewoon niet in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 20:05 schreef Courage het volgende:

Dan de sluitmessage :
[..]

Helemaal niets mis mee. Als je het stukje hierboven leest hoor je dit dus zelf ook te weten, en er is niets bots aan. Maar goed, dit is mijn mening, ieder zijn eigen... ;)
Waarom mis ik dan de meest relevante info die je maar hebt in een sluitmsg :?

Namelijk de reden van sluiten. Zo goed is deze dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk Nelske, in de sluitmessage staat niet letterlijk de rede van sluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Ik ben het wel met jullie eens dat de vraag heel er simpel is, maar de manier waarop er gereageerd is beviel mij gewoon niet. Vandaar dit topic.

Zelfs in dit topic reageert men op een botte manier op een mede tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 07:44
Op dinsdag 25 juni 2002 07:36 schreef DeeJee het volgende:
Ik ben het wel met jullie eens dat de vraag heel er simpel is, maar de manier waarop er gereageerd is beviel mij gewoon niet. Vandaar dit topic.
Je kunt doormiddel van de manier van reageren ook laten merken dat het niveau van het topic dusdanig laag is dat het hier niet gewenst is. Het 'botte' reageren waar jij het over hebt, zie ik niet echt. Sluitmessage is kort en bondig, geen overdreven botheid.
Zelfs in dit topic reageert men op een botte manier op een mede tweaker.
:? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op dinsdag 25 juni 2002 09:57 schreef MetHod het volgende:

[..]

[..]

:? Waar dan?

[..]

Maar laten we erover ophouden. Jullie zijn het niet met mij eens. Okee dat is dan maar zo. Even goede tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 07:44
FYI:
In deze draad wordt gerept over niveaudaling etc. Dit is zeer ongewenst; het zorgt er namelijk voor dat de echte harde kern (met veel kennis) langzaam van GoT verdwijnt en dat het langzaam maar zeker een helpdesk wordt waar iedereen aan iedereen vragen stelt; terwijl er bijna geen user meer tussen zit die antwoord gaat geven (al was het alleen maar om de vele vragen).

Ik weet niet of je deze draad meegemaakt hebt, maar dit heeft heel wat in gang gezet: [topic=422598]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
Op dinsdag 25 juni 2002 10:06 schreef MetHod het volgende:
FYI:
In deze draad wordt gerept over niveaudaling etc. Dit is zeer ongewenst; het zorgt er namelijk voor dat de echte harde kern (met veel kennis) langzaam van GoT verdwijnt en dat het langzaam maar zeker een helpdesk wordt waar iedereen aan iedereen vragen stelt; terwijl er bijna geen user meer tussen zit die antwoord gaat geven (al was het alleen maar om de vele vragen).

Ik weet niet of je deze draad meegemaakt hebt, maar dit heeft heel wat in gang gezet: [topic=422598]
Okee duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
there's no such thing like s2pid questions, only s2pid answers.

En dat hele gedoe dat je verwacht dat iemand een 'bepaalde' niveau moet hebben om hier te MOGEN posten is belachelijk. Dat is dus reinste discriminatie op basis van intelligentie en kennis. :{

En er zitten idd paar idioten hier op GoT !! :X

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een keer even net een minuut meer nemen voor een antwoord en klaar is klara. Als je die moeite niet wil nemen, antwoord je gewoon niet en laat je de draad liggen.

Wel de moeite nemen om iemand te wijzen op het niveau van zijn vraag, maar niet de moeite om het even uit te leggen. Overigens vind ik dat hier niet zo van toepassing, want de draad geeft verspreid over de posts toch de info die de vrager nodig heeft voor het antwoord.

Macro gezien moet het natuurlijk niet zo zijn dat er -tig simpele vragen in vele draadjes telkens omhoog geschopt worden omdat ze niet beantwoord worden. Je kan jezelf alleen wel de vraag stellen waarom je wel iemand wijst op de inhoud van zijn vraag, maar 'm niet even snel beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 25 juni 2002 11:00 schreef Chello200 het volgende:
there's no such thing like s2pid questions, only s2pid answers.

En dat hele gedoe dat je verwacht dat iemand een 'bepaalde' niveau moet hebben om hier te MOGEN posten is belachelijk. Dat is dus reinste discriminatie op basis van intelligentie en kennis. :{
Waarom mogen we dat niet verwachten/eisen? Als ik eis dat je rood haar moet hebben om bij mij te mogen eten, kan dat prima. Als een 5 sterren restaurant eist dat je een jasje aan moet doen mag dat ook. Dat je het op discriminatie gooit is een tikkie *gaap*, al zeg ik het zelf.

Ik zeg niet dat iedereen anderen af moet zeiken, maar we mogen zeker wel een bepaald niveau verwachten en we mogen ook wat zelfuitzoekwerk eisen. Het is niet de bedoeling dat je gewoon "ff" alle vragen op dit forum neerplempt. Eerst doen wat je makkelijk zelf kan doen, dan eventueel een vraag hier neerzetten.
Op maandag 24 juni 2002 15:38 schreef DeeJee het volgende:

GOT is er om elkaar te helpen toch:?

Sorry moest er even uit!
Ow, een heuse FAQ opmerking:
• [i]Waarom gaan die topics eigenlijk dicht, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Zonder vragen geen forum![/i]
Die redenatie gaat op GoT niet op. Het is een forum wat niet als doel heeft zoveel mogelijk users of zoveel mogelijk posts. Dat staat namelijk ongeveer lijnrecht tegen ons werkelijke doel: Een technisch discussieforum op een hoog niveau. Het is dus niet je helpdesk waar je even zonder eigen inzet je probleem neerdumpt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1