Hoe RAID Array terug halen ??

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je een Raid array terug moet halen wanneer je deze hebt weggegooid :?

Bij het aanmaken van een nieuwe array zegt hij dat er nog "valid partitions" zijn.

Ik had hem weggegooid omdat de highpoint bios hem niet meer herkende :'( (moederbord Abit th7-II Raid).

Verwijderd

damn, ik heb ook zo'n bordje maar die raid controller vind ik maar niks. prestaties zijn niet echt geweldig en bovendien moet ik elke keer als ik de machine aanzet de array rebuilden (als ik raid 1 gebruik, met raid 0 is dat niet het geval). Diverse BIOS updates hebben ook niet geholpen :(
Ik heb helaas ook geen oplossing voor jou probleem. ben bang dat het niet terug te halen is. weg is weg...

• dr snuggles
  • Niet online
De data is nu in ieder geval vernietigd. Dat kost wel weer een uurtje of 6 om weer terug te zetten :(.

Oorzaak: Overclock bios verneukt Raid Array

Wijze les: Gebruik NOOIT een overclock bios, enkelt officiele biossen. Het kost je alleen maar verschrikkelijk veel tijd om alles te fixen.

Machientje is nu aan het formatteren. Nooit geweten dat windows Xp partities kon aanmaken (en 100x zo snel als fdisk). Weer wat geleerd :z. Formatteren terwijl je tweakers.net leest is ook een stuk beter dan in dos omgeving.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 15:06

tweakerbee

dus..?

Heb ik er nog een voor je: win2k kon dit ook al. Daarnaast -> met Gdisk / PQPM kon het ook al veeeel sneller. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• dr snuggles
  • Niet online
Dat vieze Q#$%Q#$% ding heeft vandaag weer de array verpest. Ik dacht dat een bios update wel geholpen had.

Status op dit moment:
- Array weg
- Nog niets nieuws aangemaakt
- Data staat er theoretisch gezien nog op

Hoe haal ik mijn array & data terug :?
help....

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Is het een highpoint controller?
Ga gerust naar de laatste bios + drivers die werkten...bij mij was dat 1.03b, maar dat was een ABit Hotrod 100...

Succes!

• dr snuggles
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 14:35 schreef likkie het volgende:
Is het een highpoint controller?
Ga gerust naar de laatste bios + drivers die werkten...bij mij was dat 1.03b, maar dat was een ABit Hotrod 100...

Succes!
Bedankt voor je antwoord.

Helaas heb ik inderdaad zo'n (brakke) highpoint controller. De laatste bios + drivers heb ik al.

Stel ik maak een nieuwe array, kan je dan met partition magic of iets dergelijks al die data terug toveren?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 16:57
Op maandag 24 juni 2002 21:44 schreef tweakerbee het volgende:
Heb ik er nog een voor je: win2k kon dit ook al.
Heb ik er nog een: NT4 kon dit ook al.
Pagina: 1