Toon posts:

Duron 600 FSB o'cn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 600 met een gewone standaard koeler op 654mhz stabiel, nu vroeg ik mij af, als ik er een grote, betere, snellere + koelere cooler opgooi krijg ik m dan verder stabiel? Ik weet dat je hem ook kan unlocken met potlood maar dat mag ik nie van mij pa :(
Dus als ik er nou zo'n orb opgooi?

Verwijderd

Overclocken op de fsb kom je niet zo ver mee, en extra koeler helpt dus ook niet. Ik denk trouwens dat overclocken op de FSB gevaarlijker is dan even met een potloodje de L1 bruggetjes verbinden. Moet je wel *precies* weten wat je doet, en niet verkeerdom of iets dergelijks, veel foto's kijken dus...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:13 schreef kosmonova het volgende:
als ik er een grote, betere, snellere + koelere cooler opgooi krijg ik m dan verder stabiel? [/quote]Nou ik denk dat het misschien een klein beetje scheelt, maar het ligt meer je geheugen, jou geheugen kan zoals je dus zegt 109MHz FSB aan, als je der nu eens PC 133 geheugen in gooit??? Of toch eens een goed gespek met je pa hebben. Want er gebeurt echt niks met je Duron als je ff met je potlood die brugjes verbind. Ik heb het ook gedaan en het gaat perfect. By the way, wat voor motherboard heb je??? is niet helemaal onbelangrijk, want je kan niet op elk motherboard je multiplier omhoog gooien..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, het kan ook nie eens want ik heb een overigens prima MSI KT7 Pro mobo

Verwijderd

Oftewel, koop 133MHz geheugen en een goeie cooler. Dan krijg je hem wel hoger als dat ie nu is.

Verwijderd

Topicstarter
En dat scheelt hoeveel?

Verwijderd

Topicstarter
Is 47 graden trouwens een beetje normaal kwa temperatuur? (@654 dus)

Verwijderd

Nou dat scheelt wel wat ja, ik heb in eerste instantie ook alleen op mijn FSB overgeklokt en toen liep ie op 690 stabiel, met 100 MHz geheugen. nou reken maar uit 6 * 133 = 798 dan reken ik het ff simpel uit, maar dat moet je ff uitproberen. en wat die temp betreft. Dat is goed, mijn Duron 600 loopt op 800 en die zit op 42 graden. maar als je echt van plan bent hem meer over te OCen, zou ik toch een betere cooler halen. Ik heb er een Golden Orb op staan, misschien ook iets voor jou dan

Verwijderd

Dat wordt nix,,, amd's zijn niet zo lekker op de fsb te overklokken, boven de 110 laten veel het al afweten. Wacht even op het moment dat je ouders de deur uit zijn en trek dan een potlood te vvorschijn, of lul je vader om, hij zou niet goed bij zijn hoofd zijn om het niet te doen, want het is zo verrekte makkelijk en heeft meer effekt en is veiligenr dan met je FSB te gaan stoeien.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:33 schreef ]NTT[ het volgende:
Dat wordt nix,,, amd's zijn niet zo lekker op de fsb te overklokken, boven de 110 laten veel het al afweten. Wacht even op het moment dat je ouders de deur uit zijn en trek dan een potlood te vvorschijn, of lul je vader om, hij zou niet goed bij zijn hoofd zijn om het niet te doen, want het is zo verrekte makkelijk en heeft meer effekt en is veiligenr dan met je FSB te gaan stoeien.[/quote]Nou dat kan ie vergeten, want op de MSI kt7 pro is geen mogelijkheid om je MP omhoog te gooien, en wat je zegt dat je boven de 110MHz het al niet meer gaat, de mijne heeft op 115MHz gelopen (ik kon hem niet hoger, omdat het geheugen het niet aan kon)

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik dus ook al

Ach wie weet komt er nog een keer een relaxte bios-update waardoor het wel kan :)

Verwijderd

De mijne wilde stabiel draaien op 6.5 * 118 = 767 Mhz

Maar aangezien ik een abit kt7 heb gaf ik toch de voorkeur aan 900 mhz :)

edit:
overigens met 100mhz geheugen en standaard koeler, hoefde voltage niet eens te verhogen. Vond het zelf ook vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:39 schreef diddel het volgende:
De mijne wilde draaien op 6.5 * 118 = 767 Mhz

Maar aangezien ik een abit kt7 heb gaf ik toch de voorkeur aan 900 mhz :)[/quote]En was dat met 100mhz geheugen en wat voor'n koeler?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:39 schreef diddel het volgende:

Maar aangezien ik een abit kt7 heb gaf ik toch de voorkeur aan 900 mhz :)[/quote]Abit KT7 RULES!!!!!!! :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
KORTOM, kan ik hem met een betere koeler minimaal op 700 krijgen?

Verwijderd

Het komt er dus gewoon op neer dat jij, een goeie cooler moet gaan halen, en beter geheugen (liefst 133mhz). en dan ben je klaar want je kan gewoon niet meer op dit moment!!!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:43 schreef kosmonova het volgende:
KORTOM, kan ik hem met een betere koeler minimaal op 700 krijgen?[/quote]nou reken daar maar niet op, ligt meer aan je geheugen, waarschijnlijk heb nu gewoon brak geheugen erin zitten????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon 128mb 100mhz en zal me daar gek zijn om heel nieuw geheugen te halen, weet je hoe duur! Nieuwe koeler kan ik er wel op gooien, die wil ik toch al hebben als ik er een keer een TB 1,2GHz opgooi

(wanneer die betaalbaar worden natuurlijk :))

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 16:45 schreef DeathKenny het volgende:
nou reken daar maar niet op, ligt meer aan je geheugen, waarschijnlijk heb nu gewoon brak geheugen erin zitten????[/quote]64mb van Siemens en de ander weet ik nie maar wel een A-Merk! Bij Powerline gekocht

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
in plaats van geld uit te geven aan geheugen een ander mobo halen
abit kt7 of asus a7v
zodat je wel met de multiplier kan tweaken

Verwijderd

misschien proberen die twee dimmetjes van 64 te verkopen en dan een goeie van 128 er in te zetten zal ook wel schelen denk ik.... dit omdat je twee verschillende dimmetjes heb en dat wil meestal toch wel wat minder als twee dezelfde

Verwijderd

Je kan ook eens kijken of 1 van die 2 reepjes wel verder wil..

Heb je eigenlijk voltage al eens verhoogd? Ik neem aan van wel?

Btw: niet alleen geheugen kan bottleneck zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem van 1,3V op 1,45V gezet ja maar ik geloof dat je ook die van de proc zelf kan instellen, moet ik dat doen? En op hoeveel dan wel?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dan doe het toch gewoon als papa niet thuis is

Verwijderd

Uhm ik weet niet wat je van 1.3 op 1.45 hebt gezet maar in iig niet je cpu.

Een duron draait standaard op 1,5V (als ik me niet vergis) Dit kun je met kleine stapjes verhogen tot max 1.85V. Draait je systeempje dus niet stabiel meer probeer dan eens het voltage met een stapje van 0,025V te verhogen. (als je bord dat kan tenminste)
Draait hij nu wel stabiel dan ga je weer verder. Lukt het weer niet verhoog dan het voltage weer wat.
Op een gegeven moment merk je dat je cpu niet verder meer wil al verhoog je het voltage. Dan is een ander apparaat de bottleneck of wil je cpu gewoon niet verder.

Let op: door het verhogen van het voltage stijgt de temperatuur ook. Hou de temperatuur dus goed in de gaten. (tussen de 45 en 50 vind ik zelf nog acceptabel, er zijn er ook die 70 nog acceptabel vinden, imho is dat veel te hoog.

Verwijderd

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-01.html
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/images/bridges.jpg

kijk hier eens en stel je duron in op bv 700 of 800 mhz + voltage omhoog naar 1,7.

wel doen als je pa de deur uit is !
08:30 bijv.

Verwijderd

Topicstarter
Is die max van 55graden (die neem ik als max) in windows of na twee uur UT?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

voltage verhogen van 3,3v naar 3,45 volt heeft geen nut, dit is nl. niet van toepassing op de proc. Ikzelf krijg hem op 115*6 met zo'n 45 graden...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Die 55 is natuurlijk na 2 uur UT (of cpuburn/koetje/prime95/seti)

imho zijn die progjes handiger omdat je na 48 uur vast niet veel zin meer hebt om te UT'en :)
Pagina: 1