Ping^‡ (tot in het oneindige) ?????

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
Heel vaag (vind ik)

ik heb hier onder andere 2 linuxbakken staan. ping ik van de een naar de ander: perfect 0.6 ms. Andersom is een ander verhaal

het eerste pakketje komt terug na 0.6 ms
volgende 74001.0 ms daarna 148000.8 ms enz enz ik zit nu op 1110000.8 ms weet iemand hoe dit kan, en hoe ik het kan verhelpen?

---toevoeging... ik weet inmiddels al waarom het zolang duurt... nl. een packetloss van 98% maar blijft de vraag: hoe kan dit (opgelost worden)?

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Klinkt als brakke hardware (kabel of connector). Beweeg de connectoren van de netwerkkabels eens heen en weer en kijk eens of op dat moment het ping-gedrag verandert.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik zit nu op 1110000.8 ms[/quote]Zit je serieus 20 minuten op een ping te wachten?!? Je zou dan toch allang een timeout moeten krijgen?

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• OwDeeBee
Ik zit niet te wachten die linuxbak wel dus.
(Ik ga rustig verder met THPS2 :))

Maareh als er iets braks tussen zat (betwijfel ik) dan zou het de andere kant op toch ook niet moeten kunnen?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

dat kan dus wel,
omdat een utp cat5 kabel uit 8 kabeltjes bestaat wil nog niet zeggen dfat hij ze allemaal nodig heeft. hij doet het al met 3 of 4 kabeltjes. stel nu dat de ene pc via de 4 goede stuurt en de andere via de 4 dode een connectie probeert te openen. dan kan het dus zijn dat je kabel ergen een of meerdere kabelbreuken heeft.

tip draai de kabel eens om tussen de pc's en bekijk het effect.

openkat.nl al gezien?

• OwDeeBee
Ik heb de kabels en hub er tussen uit gehaald en een crosscable ertussen gegooid. Dit had ook geen resultaat. Nog meer suggesties?

Verwijderd

Netwerkkaarten omdraaien???

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 16:47
misschien een brakke tcp/ip stack ??
drukke machine ?? Kijk eens of dat wel lekker zit.
Pagina: 1