Op me werk is gevraagd om een opstelling te bedenken zodat alle werknemers op elk systeem zijn eigen programma's kan gebruiken, dus met profiles werken en de software op de server installeren (hoewel ik word en excel op de clients zelf installeer en nog 1 programma).
Nu d8 ik zelf aan windows 2000 Server en alle clients windows 2000 prof.
Heb offerte en alles aangevraagd maar nu vindt me baas het een beetje te duur.
Toen vroeg hij of het ook met linux kan (dus linux op de server en windows als clients), Mij lijkt dat beetje lastig omdat je dan met wine gaat draaien, of kan ik met samba de map sharen en dan op de windows clients het programma opstarten (dan wel op de clients het register aanpassen enzo)
Heeft iemand hiermee ervaring?
Het is een netwerk van 14 clients.
Waaronder 7 hebben er windows 98SE.
6 hebben er windows 2000 prof
en 1 heeft er windows XP
(ja ik weet het een heel scala aan OS'en maar zo raak je niet uit of date met een OS
)
Nu d8 ik zelf aan windows 2000 Server en alle clients windows 2000 prof.
Heb offerte en alles aangevraagd maar nu vindt me baas het een beetje te duur.
Toen vroeg hij of het ook met linux kan (dus linux op de server en windows als clients), Mij lijkt dat beetje lastig omdat je dan met wine gaat draaien, of kan ik met samba de map sharen en dan op de windows clients het programma opstarten (dan wel op de clients het register aanpassen enzo)
Heeft iemand hiermee ervaring?
Het is een netwerk van 14 clients.
Waaronder 7 hebben er windows 98SE.
6 hebben er windows 2000 prof
en 1 heeft er windows XP
(ja ik weet het een heel scala aan OS'en maar zo raak je niet uit of date met een OS
I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2