Op maandag 24 juni 2002 15:39 schreef gizmonl het volgende:
Nope, versie is 7.1.3 .....
Upgraden is iig zeker aan te raden, de performance was verbeterd en de vacuum-werking zodanig aangepast dat er nauwelijks locking voor nodig is.
Het is idd een tijdje terug dat we de test hebben gedaan, maar het verschil was zo dusdanig groot dat we meteen zwaar overtuigd waren.
De kans is wel groot dat mysql nog steeds sneller is, maar ik vind het wel raar dat het zoveel sneller is

Hmmm zit nu zwaar te denken of we het niet nog een keer moeten testen......
Lijkt me verstandig, soms vindt de query-analyzer van postgres trouwens ook dat een query via een bepaalde methode moet worden uitgevoerd terwijl dat niks sneller is of zelfs veel trager (ik had iets dat van 17ms naar 350ms oid ging... alleen maar omdat er 1 result meer uit de query kwam

) dat , daarvoor is het het handigst als je de queries die je uitvoert inclusief executietijd en explain (analyze) resultaten afdrukt.
Daaraan kan je dan zien hoe en wat, mijn probleempje was te verhelpen door 'SET ENABLE_MERGEJOIN=OFF' te roepen naar de backend

(ja, is een vrij vieze oplossing, maar scheelde wel een factor 20 op de querytijd)
Ik laat het ff bezinken, thanks voor je uitleg!
Np, vraag gerust meer

Ik weet iig wel dat als ik de functie niet kan gebruiken ik waarschijnlijk uiteindelijk net zoveel tijd kwijt ben om de complete query te doen......
Dat is sowieso weer een nadeel idd.