Toon posts:

Startmenu op 2000 share traag met opbouwen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Netwerk is zo ingericht dat de gebruikers roaming profiles hebben, een onderdeel hiervan is dat het startmenu van de gebruiker op een share van een 2000 server staan.

Echter wat gebeurd is dat wanneer een gebruiker het start menu opent, deze blijft hangen, na enige tijd (soms 5 minuten)komt het dan wel tevoorschijn, maar het is erg irritant. De Pc blijft niet hangen je kunt in openstaande vensters wel verder werken, ook kun je de share via bijvoorbeeld de explorer wel berijken en uitvoeren.

Ook is het zo dat dit als een soort epidimie door het netwerk gaat, als een pc een "bevroren" startmenu heeft dan is dat bij andere pc's ook als je bij deze het startmenu opent.

Het is geen beperking in de netwerk snelheid (1gb server 100 gb client) of processor kracht (staat rond de 25% als er problemen zijn niet veel hoger als wanneer er geen problemen zijn)

Heeft iemand hier ervaring mee ? of een goede tip ?

Alvast bedankt

ViTaMiN

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

beste tips is gebruik geen roaming users

we hadden dit probleem op school ook ik zal eens voor je navragen hoe ze dat hebben opgelost.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:33 schreef dreamer het volgende:
beste tips is gebruik geen roaming users

we hadden dit probleem op school ook ik zal eens voor je navragen hoe ze dat hebben opgelost.
bedankt ik w8 af

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik meen me ergens vaag te herinnerinneneren dat ik onder W9x met startmenu op server een extra copieerslag+cache deed van het start menu.
Dit vanwege exact dezelfde problemen die jij beschrijft.

Het startmenu op een server/share/remote plaatsen vind WinX gewoon niet zo fijn :'(

Braaikamer - Smoke&BBQ