[OC] Asus P4B533 => Sirene na overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Tot voor kort had ik de Asus P4B266. Op dit bord zat een Pentium 4 1800 MHz, deze wilde gemakkelijk op 2400 MHz lopen (133 MHz FSB) en liep stabiel tot ongeveer 2700 MHz (150 MHz FSB).
Toch vond ik het nodig om de Asus P4B266 (Intel 845d chipset) om te ruilen voor een Asus P4B533 (Intel 845e chipset). Dit bord werkt opzich prima op het overklokken na... Als ik de fsb naar 133 MHz zet (waarbij het geheugen 1:1 loopt en AGP/PCI = 66/33 MHz) dan start ie normaal op maar vrijwel onmiddelijk begint er een sirene te loeien over de pc-speaker. Als ik de pc-speaker los trek klinkt er hard gepiep. Het systeem boot wel normaal op in Windows XP Pro. Er valt ook niets eigenaardigs te ontdekken. Het "alarm" gaat echter niet meer uit.
Heeft iemand ervaring met dit bord / weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 24 juni 2002 14:23 schreef Maartz het volgende:
Tot voor kort had ik de Asus P4B266. Op dit bord zat een Pentium 4 1800 MHz, deze wilde gemakkelijk op 2400 MHz lopen (133 MHz FSB) en liep stabiel tot ongeveer 2700 MHz (150 MHz FSB).
Toch vond ik het nodig om de Asus P4B266 (Intel 845d chipset) om te ruilen voor een Asus P4B533 (Intel 845e chipset). Dit bord werkt opzich prima op het overklokken na... Als ik de fsb naar 133 MHz zet (waarbij het geheugen 1:1 loopt en AGP/PCI = 66/33 MHz) dan start ie normaal op maar vrijwel onmiddelijk begint er een sirene te loeien over de pc-speaker. Als ik de pc-speaker los trek klinkt er hard gepiep. Het systeem boot wel normaal op in Windows XP Pro. Er valt ook niets eigenaardigs te ontdekken. Het "alarm" gaat echter niet meer uit.
Heeft iemand ervaring met dit bord / weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Normaal gesproken betekend dit luchtalarm dat de processor niet goed in de socket/slot zit. Dat had ik ook altijd als mijn slot a athlon er niet goed inzat (na het killen van de buitenkant voor een GFD). Dus kijk ff in het bookje van het mobo, of mail asus. Verder kan je hier uiteraard ook wachten op reacties.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Maartz
Ik heb zelf ook zo'n Slot-A gehad die ge-uncapped was (om er een gfd op te plaatsen, net als jij). Als ik de kast even verplaatste dan zat die processor onmiddelijk los. Er was i.d.d. een zelfde soort alarm te horen. Een groot verschil is dat het slot-a systeem niets deed (beeld blijf zwart) en dat het P4-systeem gewoon in Windows opstart.
In Windows kan ik gewoon en cpu-benchmark draaien. De temperatuur (volgens Asus Probe) wordt dan maximaal 42 graden (Cooler is een Alpha 8942 met Papst-fan).
Het alarm gaat overigens direct na het aanzetten van de computer aan.

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 24 juni 2002 14:57 schreef Maartz het volgende:
Ik heb zelf ook zo'n Slot-A gehad die ge-uncapped was (om er een gfd op te plaatsen, net als jij). Als ik de kast even verplaatste dan zat die processor onmiddelijk los. Er was i.d.d. een zelfde soort alarm te horen. Een groot verschil is dat het slot-a systeem niets deed (beeld blijf zwart) en dat het P4-systeem gewoon in Windows opstart.
In Windows kan ik gewoon en cpu-benchmark draaien. De temperatuur (volgens Asus Probe) wordt dan maximaal 42 graden (Cooler is een Alpha 8942 met Papst-fan).
Het alarm gaat overigens direct na het aanzetten van de computer aan.
Ja, dat had ik dus al gezien in je eerst post. Dat jou athlon bij een tikkie tegen de kast uitviel had ik gelukkig geen last van, zelfs na vervoer naar lans ging het meestal goed!!!

Maar, wat het dan is met jou nieuwe mobo weet ik niet. Neem ff contact op met asus, of kijk in je mobo handleiding. Anders zou ik het ook niet weten, suc6 ermee iig!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ik hem hem ook, gewoon wiretrick met 3 pinnen en je hebt 1,8V standaard en geen geloei meer.

Krijg jij je mem op 3:4 boven 132 fsb ?????

edit:

de andere oplossing: pc speakers lostrekken.

• Maartz
Ja, het mem wil wel 3:4 (is Corsair pc2400, maar wil ook wel op 166 MHz)
pc-speaker lostrekken helpt niet, want dan piept ie evengoed. Ik heb de handleiding al zo goed mogelijk er op nagekeken, maar kon niets vinden.
De speech post reporter geeft geen melding (dus zelf-diagnose werkt blijkbaar niet goed). Asus heb ik gisteren gemaild, maar ik heb nog geen antwoord gehad.
Morgen ga ik misschien het bord omruilen om te kijken of het een exemplarisch probleem is.

Verwijderd

misschien is het een temperatuuralarm? Zal wel niet, maar ik wil ook eens intelligent overkomen :P

• Maartz
Nee, het is zeker geen temperatuur alarm. De temperatuur blijft onder de 50 graden (Op 2400 MHz // 1.8 Volt)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op maandag 24 juni 2002 23:55 schreef Maartz het volgende:
Nee, het is zeker geen temperatuur alarm. De temperatuur blijft onder de 50 graden (Op 2400 MHz // 1.8 Volt)
maybe dat je proc de rem erop gooit om koel te blijven ? (kut p4's :+ geef mij maar amd :P) hoe is je performance ? beetje eehm 2400 mhz :?

• Maartz
M'n Dual-Athlon MP1800+ trekt die P4 2400 MHz eruit hoor, in de cpu-benchmarks ;)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op dinsdag 25 juni 2002 01:36 schreef Maartz het volgende:
M'n Dual-Athlon MP1800+ trekt die P4 2400 MHz eruit hoor, in de cpu-benchmarks ;)
nouja das opzich niet vreemd ofzo :P maybe moet je ff met een hamer op alles slaan wat op een tempsensor lijkt ofzo ? might help ;)

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Shit weet nie meer waar ik het gelezen heb, maar kwam de oplossing dus gister ergens tegen... :(

Moet een BIOS optie bij zijn, iets in de trant van 'alert on clock error'. Waarschuwt dat je clock niet overeenkomt met wat de proc standaard wil. Die mot dus uit...

Sorry weet nie meer hoe die setting heette.

edit: offtopic - iemand toevallig de versie van dit bord met ieee1394 tegengekomen bij een winkel?

• Maartz
Bedoel je soms dat de optie "Speech Post Reporter" (Advanced Menu / I/O Device Configuration) op "disabled" gezet moet worden :) Dat hielp helaas niet bij mij. Ik heb de pc-speaker eruit getrokken en Windows opnieuw geïnstalleerd. Nu loopt de proc weer fijn op 2400 MHz :D

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 15:55 schreef Maartz het volgende:
Ja, het mem wil wel 3:4 (is Corsair pc2400, maar wil ook wel op 166 MHz)
pc-speaker lostrekken helpt niet, want dan piept ie evengoed. Ik heb de handleiding al zo goed mogelijk er op nagekeken, maar kon niets vinden.
De speech post reporter geeft geen melding (dus zelf-diagnose werkt blijkbaar niet goed). Asus heb ik gisteren gemaild, maar ik heb nog geen antwoord gehad.
Morgen ga ik misschien het bord omruilen om te kijken of het een exemplarisch probleem is.
Heb jij 3:4 boven de 132 fsb voor elkaar gekregen??? Zo ja: hoe?????????????????????????

Mij lukt het niet. Ik heb bios 1007.4 nieuwere kan ik niet vinden.

Jouw probleem is dus opgelost?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Als je die P4B266 had gehouden had je tot 160 Mhz 3:4 kunnen houden (mem op 213 mhz) ;)

Ik heb ook die sirene geluiden gehad, bij mij was de oorzaak een te hoge vcore (+2V). Misschien moet je niet alle 4 de pinnetjes verbinden maar alleen de eerste 2 of 3.

/edit: hmmm ik weet eigenlijk niet eens of je 'm gewired hebt :)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 17:04 schreef FreeRider het volgende:
Als je die P4B266 had gehouden had je tot 160 Mhz 3:4 kunnen houden (mem op 213 mhz) ;)

Ik heb ook die sirene geluiden gehad, bij mij was de oorzaak een te hoge vcore (+2V). Misschien moet je niet alle 4 de pinnetjes verbinden maar alleen de eerste 2 of 3.

/edit: hmmm ik weet eigenlijk niet eens of je 'm gewired hebt :)
D'r zal toch ook wel wat voor mijn bord komen? Gehackte bios ofzo?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op donderdag 27 juni 2002 10:26 schreef gve het volgende:

[..]

D'r zal toch ook wel wat voor mijn bord komen? Gehackte bios ofzo?
Ik hoop het, voor ons. De hele procedure om de P4B266 op 3:4 te krijgen is vrij onhandig. Je moet het elke keer doen als je iets in je BIOS wilt veranderen. Het mag van mij ook wel in de BIOS instelbaar zijn ;) dat scheelt een hoop gedoe met jumpers...

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1