Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WC] Monitor met waterkoeling ?

Pagina: 1
Acties:

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb net een nieuwe monitor aangezien de vorige doorgebrandt is maar ook deze wordt verschrikkelijk heet.
Nu m'n pc 24/7 draait (lees: probeert te draaien) waarvan ik veel van die tijd erachter zit, wordt het er niet beter (wel heter) op.
Nu kreeg ik het idee om er een waterkoeling in te bouwen.
Zou dit mogelijk zijn en/of krijg ik met speciale problemen te maken ?

Het gaat om een 19 Inch CRT schermpie.
Temp. opgemeten met termomater op monitor gelegd: 53 Graden. (na een paar dagen uptime)

301SQN

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:22 schreef geforceddq het volgende:
Ik heb net een nieuwe monitor aangezien de vorige doorgebrandt is maar ook deze wordt verschrikkelijk heet.
Nu m'n pc 24/7 draait (lees: probeert te draaien) waarvan ik veel van die tijd erachter zit, wordt het er niet beter (wel heter) op.
Nu kreeg ik het idee om er een waterkoeling in te bouwen.
Zou dit mogelijk zijn en/of krijg ik met speciale problemen te maken ?

Temp. opgemeten met termomater op monitor gelegd: 53 Graden. (na een paar dagen uptime)
waarom leg je er niet gewoon een fannetje op die naar binnen blaast :? werkt goed genoeg :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

als koeling nodig was hadden ze dat heus wel in de fabriek gedaan. maw: onzin om dat ding te koelen

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:27 schreef epsilon het volgende:
als koeling nodig was hadden ze dat heus wel in de fabriek gedaan. maw: onzin om dat ding te koelen
fannetje erop leggen kan altijd :+

• GeforceDDQ
Op maandag 24 juni 2002 14:24 schreef Multisync het volgende:

[..]

waarom leg je er niet gewoon een fannetje op die naar binnen blaast :? werkt goed genoeg :)
ik heb er nu zo'n huis,tuin en keuken fan op gelegd maar echt mooi is dat niet'. Zo'n grote fan die windkracht 12 over je monitor (en buro) heen blaast.
Werkt niet echt fijn als je werk (ahum) op simpele blaadjes staan om te 'verwebsite' te worden

301SQN

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op maandag 24 juni 2002 14:38 schreef geforceddq het volgende:

[..]

ik heb er nu zo'n huis,tuin en kuiken (spel je dat zo ?)fan op gelegd maar echt mooi is dat niet'. Zo'n grote fan die windkracht 12 over je monitor (en buro) heen blaast.
Werkt niet echt fijn als je werk (ahum) op simpele blaadjes staan om te 'verwebsite' te worden
kuiken is een kleine kippetjah :)
keuken is dat stuk waar meestal het eten klaargemaakt wordt :P.

Omg, waar gaat het heen met de spelling :/

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:38 schreef geforceddq het volgende:

[..]

ik heb er nu zo'n huis,tuin en kuiken (spel je dat zo ?)fan op gelegd maar echt mooi is dat niet'. Zo'n grote fan die windkracht 12 over je monitor (en buro) heen blaast.
ga dan ffkes naar een computer(land :+)winkel en haal daar een 8 cm fannetje en koop een adapter (12 volt). daarna een beetje dubbelzijdig plakband :)

• GeforceDDQ
Op maandag 24 juni 2002 14:40 schreef epsilon het volgende:

[..]

kuiken is een kleine kippetjah :)
keuken is dat stuk waar meestal het eten klaargemaakt wordt :P.

Omg, waar gaat het heen met de spelling :?
al ge-edit :P. kwam er ffkies nie meer uit...
ga dan ffkes naar een computer(land )winkel en haal daar een 8 cm fannetje en koop een adapter (12 volt). daarna een beetje dubbelzijdig plakband
zal ik eens doen ja ;)

301SQN

• Prulleman
  • Laatst online: 14:00
Je kan natuurlijk ook je monitor wel eens uitzetten...
Ik haal ook regelmatig een aantal dagen uptime, maar 's nachts en als ik weg ben zet ik mijn monitor toch echt wel uit.

Strava

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Tja, ik vraag me af hoe je een monitor zou willen waterkoelen :? :?

Hoe wil je waar wat gaan bevestigen :?

Standaard produceert de buis al een behoorlijke partij wartme, en dan natuurlijk nog de rest van de actieve elektronica.. Maar daar moet het gewoon op gemaakt zijn..

Verwijderd

Ja, waarom zou je je monitor aan laten staan als je er toch niet bent :? Als ik er een half uur niet ben doe ik em ook uit.

• GeforceDDQ
Op maandag 24 juni 2002 15:01 schreef Twynn het volgende:
Tja, ik vraag me af hoe je een monitor zou willen waterkoelen :? :?

Hoe wil je waar wat gaan bevestigen :?

Standaard produceert de buis al een behoorlijke partij wartme, en dan natuurlijk nog de rest van de actieve elektronica.. Maar daar moet het gewoon op gemaakt zijn..
das waar, nog geeneens aan gedacht }:O dan maar een fannetju der in.

301SQN

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 15:13 schreef geforceddq het volgende:

[..]

das waar, nog geeneens aan gedacht }:O dan maar een fannetju der in.
In mijn zit standaard een fan......... zuipt ook 195W!

Verwijderd

Kijk eens naar mijn inkoopaktie, daar is een monitorfan te vinden.

http://212.187.14.178/ia/ia.asp?id=70

leujk dingetje voor 10,50 Euro

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 24 juni 2002 14:22 schreef geforceddq het volgende:
[..]
Volgens mij is waterkoeling niet te doen omdat de monitor, in tegenstelling tot een CPU core, de warmte op een veel te groot oppervlak loost. Daar is niet even een waterblok voor te maken.

Het zou veel makkelijker en goedkoper kunnen als je gewoon een hele stille 80x80 of 92x92 fan + fanguard in de bovenkant bouwt waarbij de fan de hele monitor behuizing afzuigt. Als je geen zin hebt in zagen/boren kan je ook de fanguard weglaten en gewoon afzuigen door het rooster in de bovenkant. Het enige probleem is dat je erachter moet komen waar je 12 volt ( of 7 ) vandaan kan halen...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

monitor uitzette maybe? wil ook wel es werken

Verwijderd

monitor moet er gewoon tegen kunnen hoor.. anders terug ermee naar de fabriek/winkel. Geld terug vragen en een goed schermpie kopen.

Verwijderd

Monitoren worden altijd heel heet, daarom zitten er binnenin ook veel koelbladen. Wat je dus niet moet doen is de monitor open laten en voelen hoe warm ie is want dan brand je dus je vingers. Monitoren worden vaak warm en bij oude monitoren kan dat een probleem opleveren, maar bij nieuwe (vaak goedkopere) monitoren worden vaak warm maar geen probleem, duurdere (en tft) monitoren hebben hier minder last van.

Vroeger was het heel normaal dat je een fan in je monitor had, ik heb hier nog een 14" monitor staan die ook een fan erin heeft.

Verwijderd

Denk je dat monitors niet getest worden oid, voordat ze de verkoop ingaan :? Die apparaten kunnen gewoon tegen die warmte, en ken je dus lekker laten draaien! (al snap ik niet waarom je dat ding niet uitzet als je er toch niet achter zit)
Kortom, je monitor koelen lijkt me erug overbodig!

Verwijderd

Laat waterkoeling maar lekker uit je hoofd. Je kunt 't ding toch niet goed koelen, en als je niet weet wat je doet heb je zo je haren recht overeind staan.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[Alcohol-op-mode:on]
Waterkoeling met de monitor? Gewoon onder de douche ...
[Alcohol-op-mode:off]

First, waar staat die bak van een 19inch monitor? Dat zijn geen kleine dingetjes, dus - imho - staat'ie tegen de muur aan, net onder een kastrand? Ik bedoel te zeggen, staat'ie op een dusdanige plek dat hij (zij?) genoeg luchtverversing krijgt?

Tweeds, je zit er 24/7 achter. Nou, wat je erachter doet, maakt me niet eens zoveel uit. Maar je gaat toch af en toe :Z etc ... dan kan hij wel uit?

Derde, 't is niet goed voor je ogen om er continue achter te zitten. Elk uur 10 minuten pauze. Kannie ook ff uit. Oke, hoef je echt niet serieus te nemen. Je merkt het vanzelf wel aan je ogen.

4e. Je hebt veel tijd aan een goede monitor. Een grote. Zit er dus vaak achter. Waarom dan niet een goede LCD? Die is ook nog eens goed voor je ogen, geeft minder warmte af, neemt minder ruimte in, staat proffesioneler op je desk etc

==
hoi

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 16:23
ik heb een monitor 17"inch crystalscreen en die word ook *****heet als ik game enzo maar als ik b.v. aan eten ben en langer dan 15 minuten niks doet is me monitor op standbye ( als ik geen toets aanraak of geen beweging maak

aangezien jij een 19"inch heb lijkt me dat stug dat het niet bij jou gebuert verder raar ik aan je monitor UIT te zettenanders hebbie zekers na 1 jaar dat je monitor gaat verkleuren ( groen/geelig beeld

me oude highscreen monitor had dat ook die draaide zware overuren
en anders ram er een kooler in en HAAL er REGELMATIG een stofzuiger overheen ( over die fentelatie gaten ) dan kan die ze warmte beter kwijt

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09
Zucht, allemaal overdreven IMHO :)

Werk zelf met 21" dingen, die staan dus 8u per dag onafgebroken aan, en doen het al jaren perfect (nix geen verkleuringen oid)

Gewoon je monitor uitzetten als je niet werkt (of power savings gebruiken als'ie dat ondersteunt) en je hebt geen enkel probleem :Y)

'k geef natuurlijk geen garantie >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een keer het stof er uit blazen/zuigen wil ook wel eens helpen, en de koelgaatjes groter maken (aan zijkant en onderkant, via bovenkant komt er nog meer stof binnen)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1