Toon posts:

Raid ATA 100 of Raid ATA 133 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2x 80gb maxtor D740X

Ik wil dus deze in RAID zetten.
Ik moet hiervoor nog een controller kopen.
Maar ik twijfel dus tussen Raid ATA 100 / Raid ATA 133.

Controllers:

FastTrak100 TX2
2-channel ATA RAID 0+1, 1, 0 Controller

FastTrak TX2000
Ultra ATA/133 RAID 0, 1, and 0+1 Controller

Zit er veel vershil in snelheid ?
Wat raden jullie aan ?

(Mijn IDE kabels zijn volgens mij ook ATA 100)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij is het verschil in snelheid minimaal en kun je hooguit profiteren van de hogere GB-grens van ATA133. Maar goed, die dingen kosten niet zo heel veel meer en waarom zou je niet de nieuwste, meest ontwikkelde versie kopen? Het verschil in prijs is niet echt indrukwekkend.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ATA100 en ATA133 kabels zijn hetzelfde.
en het enige verschil tussen ata100 en 133 dat je echt merkt is je cpu usage.

Verwijderd

ATA100/133 snelheden worden in de praktijk nooit gehaald. De snelheid van je hdd's hangt af van de andere componenten in je systeem met als belangrijkste het mobo and geheugen, ook in het geval van RAID. In jou geval wordt de load op de PCI bus hoger omdat je geen native raid op je mobo hebt.
Mijn Maxtor ATA133 doet burst 90Mbps en on average maar 39Mbps.....

Belangrijkste is om een kwalitatief goed werkende en stabiele controller te nemen, snelheid is 2e keus.

Voor als je dit nog niet gedaan hebt......er zijn genoeg thirdparty RAIDcontroller reviews op het web te vinden.

Succes

Verwijderd

houd er ook ffies rekening mee dat die dx740 een trage performance kan hebbuh op een promise controller..

zie dit draadje:

[topic=530811/1/25]

of zoek op het forum van www.storagereview.com even naar "SAWTOOTH" --> erg wisselvallende snelheden..

Verwijderd

zelfs als je systeem het aankan: ik heb ergens (waar ook weer?) gelezen dat de snelheidswinst 5% is. Is mij het niet waard.

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou de ata133 nemen. Alleen al om het feit dat die ata100 maar schijven tot 128 GB aan kan. Dus als je over een paar jaar die controller nog in een ander systeem wilt zetten kun je er geen moderne schijven aan hangen (dwz, je kunt schijven maar tot 128GB gebruiken) Voor die paar euro heb je er dan veel langer plezier van.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 14:37 schreef CenturiesEnd het volgende:
Mijn Maxtor ATA133 doet burst 90Mbps en on average maar 39Mbps.....
Dit zijn wel erg lage snelheden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1