[K7S5A] Problemen met TV-Kaart

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik was een beetje aan het opruimen, en ik had mijn TV-Kaart terug gevonden. Deze heeft altijd probleemloos gewerkt op mijn oude PC, en wilde ik nu in mijn nieuwe pc zetten. Het is een Pinnacle PCTV Rave. Ik weet dat hier geen windows XP drivers voor zijn maar dan zou hij gewoon gedetecteerd moeten worden als "Unknown PCI Video Device" oid. Het vreemde is dat de computer helemaal begint te flippen. Ook werkt de monitor maar op 60Hz met de TV-Kaart erin. Ik heb vervolgens mijn DV Capture kaart eruit gehaald, het enige andere PCI apparaat, TV-Kaart van PCI slot gewisseld, het maakt allemaal niets uit.

Specs:

K7S5A Mobo
AthlonXP 1800+
256MB SDRAM
Geforce4 MX440 64MB DDR
Onderste PCI slot: DV Capturekaart
Daarboven: Conflicterende TV Kaart :(

Omdat het een beetje moeilijk uit te leggen is wat er allemaal voor rare dingen er zich voordoen heb ik er een filmpje van gemaakt:

http://snow.prohosting.com/erik321/tv/tvkaart.wmv
Het filmpje is 38MB groot, als je dat te groot vind om te downloaden, post het dan even dan zal ik proberen een kleinere versie te maken :)

kleinere versie:

http://snow.prohosting.com/tvkaart_klein.wmv
4,3MB

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:13

Gallus

Cheesy

De K7S5A heeft wel vaak problemen met pci videokaarten, zou kunnen dat dat ook voor tv-kaarten geldt.

Ennuh, ik vind het filmpje echt te groot :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

ik heb ook dat mobo en de drivers werken wel! onder xp! want bij mij werkt ie als een trein, dus download die nieuwe drivers en dan die oude drivers eerst eraf gooien voordat je de nieuwe installeert! succes!

• Erik1
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:37 schreef Jalla het volgende:
ik heb ook dat mobo en de drivers werken wel! onder xp! want bij mij werkt ie als een trein, dus download die nieuwe drivers en dan die oude drivers eerst eraf gooien voordat je de nieuwe installeert! succes!
Ik heb geen enkele drivers geinsalleert, ook niet de oude. De computer begint helemaal te flippen! Kijk maar naar het filmpje. Ik zal ook even een kleinere versie maken. :)

Verwijderd

zijn wel drivers voor de Pinnacle PCTV Rave ook voor XP

/me heb hem ook namelijk :D

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

DAt het filmpje groot is boeit niet zo, maar wat een lekker trage server moet m aan mij serveren...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 15:49 schreef smokalot het volgende:
DAt het filmpje groot is boeit niet zo, maar wat een lekker trage server moet m aan mij serveren...
k vin 350kb/s toch niet echt traag :)

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op maandag 24 juni 2002 15:53 schreef Dannyke het volgende:

[..]

k vin 350kb/s toch niet echt traag :)
mmm, ik heb er 10 minuten over gedaan om m binnen te krijgen, met een 10mbit verbinding...

Ontopic: zou die tv-kaart niet gewoon brak kunnen zijn?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
ik heb er nu een hauppage inzitten en die doet het ook prima zo lijkt, maar als je even zit te kijken kan ie soms de PC bruut resetten alsof ie op z'n pci knalt, wellicht combinatie van xp->bios->pci->mobo iets dat in het algemeen niet goed zit :?

edit:
note: dit is ook een oude kaart (1998)

In God I trust, everyone else pay cash.

• Erik1
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:57 schreef smokalot het volgende:
Ontopic: zou die tv-kaart niet gewoon brak kunnen zijn?
Ik zal hem eens in mijn PIII proberen, daar heeft het altijd goed gewerkt.
Op maandag 24 juni 2002 16:02 schreef cyble het volgende:
ik heb er nu een hauppage inzitten en die doet het ook prima zo lijkt, maar als je even zit te kijken kan ie soms de PC bruut resetten alsof ie op z'n pci knalt, wellicht combinatie van xp->bios->pci->mobo iets dat in het algemeen niet goed zit :?

edit:
note: dit is ook een oude kaart (1998)
Ik heb er niet de standaard BIOS in ziten maar een OC Bios. En ik denk ook niet dat het een driver probleem is want hij doet bij het starten al gaar.

Kleiner filmpje komt er aan.

/edit

http://snow.prohosting.com/tvkaart_klein.wmv
4,3MB

• Erik1
  • Niet online
nNiemand een idee?

• Erik1
  • Niet online
Ik heb de kaart zoujuist in een andere PC gezet en die doet het prima, het ligt dus niet aan de kaart...

Verwijderd

Ik zit hier op mijn stageplek en kan het filmpje dus met 1 fps zien (ik zie dus echt helemaal niks) op een 486dx2 (66 MHz) ofzo. Ik zie de PC flippen maar kan niet echt zien op welk punt dat gebeurt.

Het lijkt erop dat het gebeurt na de OS init (dus nadat de kernel core van winXP is ingeladen, en als dus de rest van het OS + GUI wordt ingeladen - dus waar je normaal dat winXP bootscherm ziet). Klopt dat? Of flipt ie al vooradt het OS wordt ingeladen, tijdens het displayen van dat PCI/PnP scherm direct voordat het OS wordt ingeladen?

If so - 1) doet ie dat ook als je win2k oid gebruikt? 2) wat voor videokaart heb je? 3) gebruik je de laatste versie van je videokaartdriver? 4) je komt wel in windows. Als je nou in windows die kaart softwarematig disablet of een andere (nieuwere) driver installeert, werkt het dan beter?

Verwijderd

zet ff die acpi-shit enzo uit in je bios...dan moet je wel opnieuw je OS installeren....dan heb je niet meer alles op 1 of 2 irq's...ik heb hier ook veel pci-kaarten( oa tv-kaart) op mijn k7s5a zitten...

• Erik1
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 14:57 schreef beelzebubu het volgende:

Het lijkt erop dat het gebeurt na de OS init (dus nadat de kernel core van winXP is ingeladen, en als dus de rest van het OS + GUI wordt ingeladen - dus waar je normaal dat winXP bootscherm ziet). Klopt dat? Of flipt ie al vooradt het OS wordt ingeladen, tijdens het displayen van dat PCI/PnP scherm direct voordat het OS wordt ingeladen?
Het flippen gebeurt als je het windows XP logo te zien krijgt.
If so - 1) doet ie dat ook als je win2k oid gebruikt?
Ik heb dus weinig zin om windows opnieuw te installeren. Maar ik kan wel even een andere HDD eraan doen met win98 of win2000 oid.
2) wat voor videokaart heb je?
Dat staat ook in de eerste post van dit topic een Leadtek Geforce4 MX440 64MB DDR
3) gebruik je de laatste versie van je videokaartdriver?
Ja, ik gebruik de NVidia Detonator drivers v28.32
4) je komt wel in windows. Als je nou in windows die kaart softwarematig disablet of een andere (nieuwere) driver installeert, werkt het dan beter?
Ik krijg het schermpje waar je naar drivers kunt zoeken, maar de drivers moet je installeren met een setup programma. Dus niet met dat detectie ding. Als ik daar op annuleren druk krijg ik het schermpje nogen keer en zo eindeloos door.
Op donderdag 27 juni 2002 15:03 schreef Fatboy het volgende:
zet ff die acpi-shit enzo uit in je bios...dan moet je wel opnieuw je OS installeren....dan heb je niet meer alles op 1 of 2 irq's...ik heb hier ook veel pci-kaarten( oa tv-kaart) op mijn k7s5a zitten...
Windows heeft mijn IRQ's zo ingedeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Systeeminforapport is geschreven op: 28-6-2002 10:49:18
Systeemnaam:ATHLON-XP
[IRQ's]

Netwerkbron Apparaat    Status  
IRQ 9   Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI  OK  
IRQ 5   NVIDIA GeForce4 MX 440  OK  
IRQ 0   Systeemtimer    OK  
IRQ 8   Systeem-CMOS/Real-timeklok  OK  
IRQ 13  Numerieke-gegevensprocessor OK  
IRQ 12  Microsoft PS/2-muis OK  
IRQ 1   Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord    OK  
IRQ 6   Standaarddiskettestationcontroller  OK  
IRQ 10  Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat    OK  
IRQ 4   SiS 7001 PCI naar USB open host-controller  OK  
IRQ 3   SiS 7001 PCI naar USB open host-controller  OK  
IRQ 14  Primair IDE-kanaal  OK  
IRQ 15  Secundair IDE-kanaal    OK  
IRQ 11  SiS 7012 Audio Driver    OK 
IRQ 11  SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter OK  
IRQ 11  Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller  OK

In een andere computer gaat het IRQ van de TV-Kaart op 10

Verwijderd

zoek ook ff in het ecs-forum van ocworkbench...daar kun je vinden wel pci-slots irq's delen enzo...tvkaart en audio op 1 irq gaat zowiezo fout...

Verwijderd

hier kun je vinden hoe je 24 irq's kun krijgen onder win2k/XP..

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=005208

• Erik1
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 14:01 schreef Fatboy het volgende:
tvkaart en audio op 1 irq gaat zowiezo fout...
Als de TV-Kaart in de K7S5A ook IRQ 10 neemt, net zo als in mijn PIII, is deze alleen gedeeld met "Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat" Geldt dit ook als audio? Ik dacht dat "SiS 7012 Audio Driver" de audio was? dat andere is toch mijn MIDI Poort? Ik zal ook eens kijken of ik die IRQ's kan veranderen. Nog even wat andere informatie: In de BIOS staat PnP OS op Yes en ACPI enabled volgensmij. Is dit erg? En als ik hier iets aan ga veranderen, moet ik dan Windows opnieuw installeren? Ik ga windows niet opnieuw installeren, dit zou normaal geen probleem zijn geweest maar er maken ook anderen gebruik van deze computer, als ik windows opnieuw ga installeren komt mijn broertje weer zeuren dat al zijn save games van GTA3 weg zijn en dat zijn email weg is enz...

• Erik1
  • Niet online
Schop :?

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 16:34 schreef Erik1 het volgende:

[..]

Als de TV-Kaart in de K7S5A ook IRQ 10 neemt, net zo als in mijn PIII, is deze alleen gedeeld met "Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat" Geldt dit ook als audio?
Ik neem niet aan dat de MIDI en Tv-kaart op 1 IRQ een probleem is want ik heb precies hetzelfde met mijn K7S5A en PCTv en bij mij werkt hij wel al is het niet helemaal goed, bij mij ligt het volgens mij meer aan de software die een beetje vergeetachtig is.

Verwijderd

In de BIOS staat PnP OS op Yes en ACPI enabled volgensmij. Is dit erg? En als ik hier iets aan ga veranderen, moet ik dan Windows opnieuw installeren?
die moet je idd uitzetten..en ja dat werkt pas als je op nieuw je OS eropzet..en saved games en email kun je natuurlijk ff op een andere partitie zetten...

• Erik1
  • Niet online
Hmm, ik heb niet echt zin om windows te re installen, is er echt geen andere manier?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

probleem komt me bekend voor......

dv-kaart en tv-kaart hadden er samen geen zin in......

tv-kaart nu in oudere pc gezet en capture daar het analoge spul maar op....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Stuur dan ff een maitje naar microsoft daarover. Het ligt aan Windows XP.

• Zipsop
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij mij doet ie het sinds die nieuwe xp drivers eindelijk goed daar voor die ie het bij mij helemaal niet.
Pagina: 1