Toon posts:

Geforce2 MX op PCI goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft zon' compaq presario ding met onboard AGP kaartje en geen AGP slot.
Nu wil ie een de Voodoo2 vervangen door iets beters.
Daar die onboard ATI Rage LT Pro toch niet denderend is op fps vlak, stel ik voor dat ie een Geforce2 MX 200 PCI neemt met 32MB (wil niet teveel centjes investeren).

Is dat een goede keuze denken jullie?
Ik veronderstel dat ie dan toch met gemak 60fps haalt niet?

Zijn systeem is een Pentium !!! 450 met 192MB RAM waarvan er 8/16Mbytes dienen voor die ATI.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik heb hem in m'n P3 500 gebruikt (geen 200 hoor, die moet je niet hebben!!!) en het werkt prima.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is zeker een goede keuze, en hij zal er veel op vooruit gaan. Alleen ik zou geen MX200 nemen, maar een gewone MX van Creative bijvoorbeeld. Die heb ik ook in een PII400 systeem gehangen ipv een VoodooII. En was daar heel blij mee :)

They made me do it.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 24 juni 2002 13:48 schreef Tom S. het volgende:
Dat is zeker een goede keuze, en hij zal er veel op vooruit gaan. Alleen ik zou geen MX200 nemen, maar een gewone MX van Creative bijvoorbeeld. Die heb ik ook in een PII400 systeem gehangen ipv een VoodooII. En was daar heel blij mee :)
Ik heb ook die Creative :) Jouwe ook zonder enige heatsink? :D

Verwijderd

ik had er 1 was een goed kaartje ;)

Verwijderd

Ik wil deze kaart als 2de videokaart gebruiken. Is dat mogelijk? Kan hem voor 45 euro krijgen? Redelijke prijs lijkt me voor een pci kaartje met 32mb :).

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 13:50 schreef kutkip het volgende:

[..]

Ik heb ook die Creative :) Jouwe ook zonder enige heatsink? :D
Ja :) Sommige mensen geloven je soms niet als je dat vertelt :P

They made me do it.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 13:53 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik wil deze kaart als 2de videokaart gebruiken. Is dat mogelijk? Kan hem voor 45 euro krijgen? Redelijke prijs lijkt me voor een pci kaartje met 32mb :).
alles is bijna mogelijk dus gewoon probeeren :)

• Gardocki
  • Niet online
Ja, dat kan best. Ik heb mijne ook een tijdje in een dual-monitor opstelling gebruikt in samenwerking met een onboard videokaart. Werkt perfect :)

They made me do it.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
zeker goed prijsje ;P

Verwijderd

Topicstarter
Dus... de Creative GeForce2 MX PCI is hetgeen ik moet hebben?

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 13:56 schreef Satoshi het volgende:
Dus... de Creative GeForce2 MX PCI is hetgeen ik moet hebben?
Correct.

edit: hmmm, er staat op die site dat er op die SDR geheugen zit. Ik heb em met DDR geheugen. Maakt volgens mij weinig uit...

They made me do it.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

wat je wel ff moet kijkuh is of je dan die onboard ati uit kan zetten in de BIOS. want m'n oude lui hadden ook zo'n bak van compaq maar daar kon de onboard videokaart niet uit. Dus moest er een 3D only (voodoo2 dus) in met zo'n doorluskabel buitenom.

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
omg... da's lame van Compaq. Zal maar eens tegen m'n broer zeggen dat ie dat moet checken :p

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 13:57 schreef mokumouse het volgende:
wat je wel ff moet kijkuh is of je dan die onboard ati uit kan zetten in de BIOS. want m'n oude lui hadden ook zo'n bak van compaq maar daar kon de onboard videokaart niet uit. Dus moest er een 3D only (voodoo2 dus) in met zo'n doorluskabel buitenom.
Je kan hem in Windows ook gewoon softwarematig uitschakelen... Dus dat hoeft niet persé.

They made me do it.

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

das idd lam, dan is zo'n voodoo2 ong. het beste wat je kan hebbuh volgens mij. Want daarna kwamen alleen nog maar 2d/3d kaarten uit de febriek rollen. (correct me if i am wrong).

TOM S.: dat heb ik toen geeprobeerd, zonder suc6. :'(

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 13:57 schreef mokumouse het volgende:
Hij kan 'm dus niet uitzetten via de bios. Zijn er jumpers om het moederbord van die pc?

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 14:26 schreef Satoshi het volgende:

[..]

Hij kan 'm dus niet uitzetten via de bios. Zijn er jumpers om het moederbord van die pc?
Dat moet haast wel, ja. Maar dat staat wel in de handleiding van die mobo, lijkt me :)

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 14:28 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Dat moet haast wel, ja. Maar dat staat wel in de handleiding van die mobo, lijkt me :)
Welke handleiding? Dat stelt dus niks voor bij Compaq ;)

• mokumouse

mokumouse

LOLstoel User

Op maandag 24 juni 2002 14:28 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat ik jumpers heb gevonden op dat moederbord. Zo'n presario kast waar de zooi zat was sowieso aardig ruk (weinig ruimte ed.).

Blaat...

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
zijn er in de bios geen opties zoals "primary video agp/pci"?

welk OS gebruik je? in w2k en wXP kan je namelijk makkelijk 2 videokaarten hebben waarbij je dan ZELF kiest welke de primary is, dus dat kan je dan zo eventueel oplossen (w9x weet ik niet direct, maar zal wel analoog te doen zijn)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#welkevk en je mag sowieso best ff wat meer zelf uitzoeken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.