Toon posts:

HD dood of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijven aan mijn primaire IDE kabel hangen. Tijdens het opstarten van win2k (enige OS op me pc) gaat alles goed, totdat het moment komt dat er een netwerkverbinding gemaakt moet worden, dan hoor ik duidelijk dat 1 harde schijf stopt met draaien --> gevolg pc reset, bij geheugentellen gaat ie weer op toeren komen, dit gebeurd altijd op hetzelfde moment met opstarten en soms gebeurd het tijdens een download, of als ik gewoon met windows aan het pielen ben.
is me HD nou gewoon gaar? of is het iets anders?

Het gaat hier om de maxtor6L060J3 HD

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

oppervlakte test doen

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, die test van de website van maxtor. Moet je een speciale diskette maken, en die gaat het geheel testen.. Was OK getest..

Verwijderd

Als je de "lange" test hebt gedaan (ik geloof dat dat drive re-certification is), dan lijkt het me sterk dat de schijf kapot is.
Heb je je voedingskabel/plug al gecontroleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
heb de lange test gedaan, maar de hd doet soms dat ie stopt met spinnen (je hoort m toeren afnemen, en daarna weer op gang komen zeg maar), dus ik denk dat er iets met me hd mis is..

De voedingskabel heb ik nog voor de zekerheid even aangedrukt, en de IDE ziet er ook nog goed uit

Verwijderd

Heb ik ook gehad, toen stond "hardeschijf uitschakelen" op 1 minuut (als je 'm niet gebruikt). Je kunt het controleren

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat die op na 1 minuut uitschakelen? Bij mij in energiebeheer staat de HD op nooit uitschakelen..

Verwijderd

Topicstarter
NIEMAND?!

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 09:04 schreef mr_knuppel het volgende:
Waar staat die op na 1 minuut uitschakelen? Bij mij in energiebeheer staat de HD op nooit uitschakelen..
In de BIOS onder powermanagement

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook het probleem niet, in de bios stond het gewoon op disabled..
Pagina: 1