[Director] exitFrame handlerfout...

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een heel hinderlijk probleem in Director. in het script van frame 1 staat dit als test:

on exitFrame me
alert("Einde van frame")
end

Prima, als ik de movie afspeel, krijg ik dit bericht bij frame 1, daarna loopt t verder... in het frame script van de laatste frame staat dit om daar te blijven:

on exitFrame me
go the frame
end

Afijn, zodra ik bij dat laatste frame ben aangekomen gaat ie blijkbaar opeens ook opnieuw de exitFrame van de eerste frame uitvoeren, want de alerts komen weer en houden nooit meer op :( ook als k die alert in bijvoorbeeld een frame ergens in t midden van de movie zet, voert ie m ook aan t einde uit :( uiteindelijk wordt het geen alert, maar een variabele-toewijzing, maar die zou dan constant toegewezen worden op die manier.... wie weet wat er aan de hand is? (p.s: in movie script staat niks.)

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik zou niet precies weten wat er aan de hand is maar ik weet misschien wel wat oplossingen.

Je kan het "go the frame" een frame eerder zetten dan het einde van je filmpje, zodat als hij alsnog de volgende frame doorlaadt hij niet dat andere script tegenkomt.

wat je ook kunt doen is een extra property aan het alert scriptje hangen dat er voor zorgt dat deze het maar een keer doet, iets van

property pOnce

on exitFrame me
if pOnce = FALSE then
aler("blaat")
pOnce = TRUE
end if

daarmee zal hij dan die alert (of waarmee je hem ook vervangt) maar een keer uitvoeren. Ik zou echt niet weten waarom die nu die eerste frame nog een keer doorloopt na je "go the frame"