HD e/d magneet v/d systemspeaker

Pagina: 1
Acties:

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 09:59
Wat gebeurt er juist met je harde schijf als de magneet van die speaker toevallig naar de harde schijf vliegt en daar ff blijft hangen?
Tis hier gebeurd, en ik ben een beetje data kwijt, een paar slechte bestanden (gebroken clusters), ma ik zou alle gevolgen willen weten. Kunnen jullie mij een beetje helpen denken?

Verwijderd

misschien moet je ff een mesje pakken en de bad clusters wegschrapen

• Squall-sX
leuk antwoord.

nee, kgeloof da formatteren genoeg moet zijn, ben nu ffeen klein rotatiespel aan't doen om dit te proberen (een schijf van 60 gig die op een paar gig na vol zit, da duurt ff eer da ge alle bestanden ergens anders hebt staan om 1 partitie te formatteren.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
welk merk HDD heb je? Meestal is de behuizing er om electromagnetische straling uit te stuiten

• Squall-sX
tis bijna opgelost, over een half uurke kan ik met mijn voorlaatste partitie beginnen (20 gig), en dan nog een kleintje van 5 gig, en dan ist gedaan.

Een IBM 60 gig op 7200 toeren de minuut. Er was wel degelijk iets mis mee want nie alles wou em tegoei doen, en hij had ne hoop slechte clusters. Maar opnieuw formatteren en de partities zijn dan terug in orde.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat hoeft niet aan de magneet te liggen.
IBMs van 40 en 60 gig schijnen heel erg snel de geest te geven

• Squall-sX
Voor da ik begon met men fans te zetten werkte da ding nog tegoei.

edit:
Voorlaatste partitie is bijna geformatteerd.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 15:06

tweakerbee

dus..?

Draai na je actie even de DFT (Drive Fitness Test) van IBM. Die kan betrouwbaar aangeven of de schijf nog in orde is.

You can't have everything. Where would you put it?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op maandag 24 juni 2002 18:57 schreef SONiCB00M het volgende:
Dat hoeft niet aan de magneet te liggen.
IBMs van 40 en 60 gig schijnen heel erg snel de geest te geven
Daar kan ik over meepraten :(
Mijn IBM Deskstar GXP 40gb schijf kapte er mee na 1 of 2 maanden.

Verwijderd

hmm, khad thuis ff geprobeerd, een zeer zware magneet uit een vliegtuig startmotor >:) bij een ouwe 486 hdd gehouden, compleet geen beschadigde bestanden o.i.d >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 25 juni 2002 11:40 schreef SiQDiZ het volgende:
hmm, khad thuis ff geprobeerd, een zeer zware magneet uit een vliegtuig startmotor >:) bij een ouwe 486 hdd gehouden, compleet geen beschadigde bestanden o.i.d >:)
Dat vind ik niet vreemd..
Als je ooit een oude defecte hdd hebt, dan moet je dat ding maar eens openmaken, en kijken wat voor een magneet er bij de koppen-motor zit.. (lijkt gewoon een stukje ijzer, maar dat is een behoorlijk sterke magneet!)

Ik denk dat het probleem ook meer is dat je hdd toch wel een klap krijgt als hij draait terwijl er iets tegenaan ketst!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 17:56 schreef SONiCB00M het volgende:
welk merk HDD heb je? Meestal is de behuizing er om electromagnetische straling uit te stuiten
Straling ja, maar dit is geen straling, door het contact met de magneet wordt de behuizing zelf ook magnetisch en vormt hij ook magnetische velden die gewoon je hdd raken

Ik denk dat het idd eerder van de klap komt dan van de speaker. De velden zijn relatief zwak en ongericht. Maar hdds zijn erg kwetsbaar voor schokken, omdat het hele zaakje vanwege de precisie erg weinig speling mag hebben worden schokken in een hdd goed doorgegeven

• Squall-sX
maar schokken maken niks uit als dat ding stilstaat, anders was ze zo oud nog nie geworden.

• Squall-sX
ok, HD is eindelijk gerepareerd, ben 1.5 gig kwijt, is maar een kleine prijs, heb nog 59.5 gig over.
Pagina: 1