KT3Ultra Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 16:10

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Ik post dit namens mijn broer:

Hij heeft een tijd geleden een AthlonXP 2000+ gekocht met als moederbord een kt3ultra (msi). Nu liep die vanaf het begin super instabiel en na wat zoeken kwam ik een boel tips tegen over bios flashen en dergelijke. Nou, wij lekker die bios flashen, mislukt natuurlijk :P maar de zaak waar wij het hadden gekocht vond het geen probleem om er even naar te kijken, wat uiteindelijk uitdraaide op een vervanging (jaja, das netjes).

Ok, wij vrolijk :), gooien dat nieuwe moederbord erin. Het draaide iets stabieler maar nog niet helemaal feest. Maaja, het werkte al. Alleen vanochtend: bam, zwart scherm bij het opstarten en voor de rest niks. Gewoon..plotseling, niks nieuws geinstalleerd of iets dergelijks. Bios reset werkt niet, even uit laten staan ook niet.

Weet iemand wat dit is/wat eraan gedaan kan worden? Om nu *weer* die zaak te bellen is irritant (wat waarschijnlijk uiteindelijk wel nodig zal zijn denk ik, maarja, eerst tweakers maar eens proberen :Y)

Alvast bedankt :P

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

Verwijderd

ik zou terug gaan hoor... laat die zaak je pc eerst maar eens stabiel krijgen. Anders is het weer tijd voor de GOT-knopploek >:)

/me zit me dood te vervelen op school, moet wachten op een kut tentamen van wiskunde

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Mwah, tis een gooi wat onderdelen bij elkaar pc, dus bij hun hebben wij alleen het ram/mobo/proc gekocht. En het is een internet zaak dus dat is weer opsturen enzow. :P

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

als het goed is, heeft dat bord van die mooie lampjes aan de binnenkant zitten....de kleurencombo geeft een indicatie en welke hoek je probleem zou kunnen zitten.

Wordt je systeem niet te warm?

reserveringshouder Tesla Model 3

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Hij blijft op de rtc (real time clock) hangen o_O (volgens die lampjes).
En ja, koel genoeg (zitten 8 fans in, goed gepositioneerd :P)

Even zoeken wat dat zou kunnen betekenen :P (dankjewel, hak niet aan gedacht)

*edit*
Volgens een of ander topic is dan den batterij op (lijkt me sterk, mobo is nieuw) of de clock kaduuk (lijkt me ook sterk, gewoon, plots, kapot? O_o)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

je systeemkast is dan wel koel genoeg...maar weet je zeker dat je CPU niet te warm wordt?

Een batt. kaduuk....zal wel erg toevallig zijn bij twee mobo's...maarja voor een paar gulden (excuus Euro ;)) kom je er zo achter!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Toen ie het nog deed werdt de proc ongeveer 30-40 graden tijdens zware 3d stuff (netjes toch).

En die batterij, ik zal eens rondkijken of ik er nog wat heb liggen ofzow.

/edit
Mijn broer zegt dat ie de batterij met een multimeter (?) heeft doorgemeten en gewoon in orde was.

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Voeding zwaar genoeg? minstens 300W dus

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 11:14

Francois

Dus...

Op maandag 24 juni 2002 14:13 schreef MaafKloon het volgende:
350 :P
ok ok, jij wint

431 hier >:)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
:) Mwah, 350 is genoeg voor mijn broer hoor :P En onze stroomrekening is al veel te hoog :Y

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Op maandag 24 juni 2002 14:22 schreef MaafKloon het volgende:
:) Mwah, 350 is genoeg voor mijn broer hoor :P En onze stroomrekening is al veel te hoog :Y
Als je een voeding hebt van 431 Watt dan wil dat niet zeggen dat je dat ook allemaal gebruikt.
431 is het max vermogen dat ie kan leveren.. that's it.

Hoeveel Watt je trekt ligt aan de hoeveelheid hardware die je eraan hebt hangen.

Heb zelf trouwens een KT3 Ultra ARU en die draaide direct goed zonder flashen e.d.
Tja ik weet dat je daar niet veel aan hebt..
Pagina: 1