[qmail] qmail icm fetchmail vraag

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan|IA2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09-2025
In de search heb ik gevonden dat je met fetchmail kan laten werken met qmail. In de manual van qmail staat daarover het volgende:
poll mail.example.net proto pop3 nodns
user dsill with password flubgart is dave here
fetchall forcecr to * here

This instructs fetchmail to connect to mail.example.net via POP3, log in as user dsill, password flubgart, retrieve all messages, and deliver them to dave@localhost. The forcecr causes fetchmail to end each line with a carriage return when injecting the message on the local system via SMTP. qmail requires this.
Ziets wil ik dus ook hebben, ware het niet dat de mail die van de server afgehaald wordt, over verschillende mailboxen verspreid moet worden.

Dus: ik haal alle mail van de pop box af met admin@domein.com . Vervolgens moet de mail aan iemand@domein.com gerouterd worden naar de mailbox van iemand, en de mail aan iemandanders@domein.com moet gerouterd worden naar de mailbox van iemandanders.

Weet iemand hoe ik dit moet doen :?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Als je een system wide fetchmail laat runnen met een /etc/fetchmailrc, kan je daar gewoon meerdere poll regels ingooien naar meerdere users.

• Sebastiaan|IA2
Een system wide fetchmail ? Hoe moet ik dat ongeveer in gaan stellen dan, en met welke regels kan ik de mail doorsturen naar de juiste accounts ?

AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)

• Sebastiaan|IA2
Sorry voor het omhoogkicken, maar ik ben weer wat verder, maar heb nog steeds een vraag..

Ik wil dus met fetchmail alle mail van de server halen, dat lukt ook. Alleen nu moet er in mijn fetchmail iets komen waardoor de juiste mail bij de juiste user beland. Dit wil nog niet lukken :'(

Iemand een idee hoe ik dat doe ?

Verwijderd

Waarom gebruik je geen forwarders vanaf de bak waar je nu via fetchmail de mail ophaalt?

[edit: back schrijf je zonder 'c' |:(]

• Sebastiaan|IA2
Op dinsdag 02 juli 2002 14:27 schreef dystopia het volgende:
Waarom gebruik je geen forwarders vanaf de bak waar je nu via fetchmail de mail ophaalt?

[edit: back schrijf je zonder 'c' |:(]
Daar heb ik 1 account, een postmaster account. Vanaf daar heb ik niet de mogelijkheid om de mail te forwarden naar het juiste account, dus dat lukt dan volgens mij niet.

Ik wil die postmaster account leeghalen en aan de hand van de Delivered-To bepalen naar welke user de mail moet. Maar volgens mij moet ik dan het domein van de Delivered-To afhalen, en hoe dat moet kan ik nergens vinden (nergens een duidelijke uitleg)

• Sebastiaan|IA2
Ik heb nu de volgende fetchmailrc gemaakt (die niet werkt helaas)
code:
1
2
3
4
poll pop.webelements.nl proto pop3
envelope "Delivered-To"
user hierstaatmijnusername with password enhiermijnpass is * here
fetchall forcecr to * here

Nu werkt qmail / fetchmail nog steeds niet goed, want het lijkt wel of de mailtjes die fetchmail van server haalt helemaal niet in een mailbox komen.

Kan echt niemand mij helpen :?

• Sebastiaan|IA2
Om iets specifieker te zijn, ik krijg nu een foutmeldingen bij het versturen van een mail:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
This Message was undeliverable due to the following reason:

Your message was not delivered because the destination computer does not support electronic mail (SMTP).  Correct any mistakes in the address and try sending the message again.

server.amplio.nl doesn't support SMTP mail delivery
The following recipients did not receive this message:
     <sebastiaan@server.amplio.nl>

Please reply to <postmaster_admin@wxs.nl>
if you feel this message to be in error.

En als ik kijk naar qmailctl -stat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
linux-server:/var/qmail# qmailctl stat
/service/qmail-send: up (pid 2763) 1185 seconds
/service/qmail-send/log: up (pid 307) 164745 seconds
/service/qmail-smtpd: up (pid 2760) 1185 seconds
/service/qmail-smtpd/log: up (pid 311) 164745 seconds
messages in queue: 0
messages in queue but not yet preprocessed: 0
/service/qmail-pop3d: up (pid 2762) 1185 seconds
/service/qmail-pop3d/log: up (pid 309) 164745 seconds

Volgens mij moet mijn smtp server dus gewoon draaien, maar de dns van wxs geeft aan van niet :?

Verwijderd

Dit is je probleem:

(admin@gaia)(1/ttyp0)(12:55:22:07/03/02)-
($:~)- host -t mx server.amplio.nl
server.amplio.nl CNAME ampli000.speed.planet.nl
ampli000.speed.planet.nl MX record currently not present

Je moet MX records adden. Moet je dus even regelen bij mediadesign.nl

• Sebastiaan|IA2
Op woensdag 03 juli 2002 13:06 schreef dystopia het volgende:
Dit is je probleem:

(admin@gaia)(1/ttyp0)(12:55:22:07/03/02)-
($:~)- host -t mx server.amplio.nl
server.amplio.nl CNAME ampli000.speed.planet.nl
ampli000.speed.planet.nl MX record currently not present

Je moet MX records adden. Moet je dus even regelen bij mediadesign.nl
Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben niet zo thuis in dns / mx dingen. Wat moet ik aanvragen bij mediadesign, of ze daar iets willen forwarden naar mijn adres ?

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:47 schreef Black_Hole het volgende:

[..]

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben niet zo thuis in dns / mx dingen. Wat moet ik aanvragen bij mediadesign, of ze daar iets willen forwarden naar mijn adres ?
Vraag het volgende aan voor je domein: MX 10 server.amplio.nl.

Misschien kun je dat ook via een webapplicatie instellen. MX is het type, 10 is de prioriteit, server.amplio.nl. is de server waar het aan moet komen (let op de punt achteraan; mag ook geen IP zijn)
Pagina: 1