[auto] versterker kaduuk, garantie?

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik heb dus een PowerSound 640W auto-versterker (4x160W), deze heb ik van het weekend op het strand een uurtje of 2 hard aangehad.

toen begon dat ding opeens te roken, was ook goed warm, dus ik uitgezet, en af laten koelen...

volgende dag ding weer aan, (werkte nog), alleen als ik hem nu beetje hard zet, begint ie te kraken...

ik heb hem net ff opengemaakt, en nu blijkt er dus een mosfet afgefikt te zijn (helemaal opengebarsten), en ook nog 4 weerstandjes...

heb ik hier nou nog garantie op?? ding is altijd goed aangesloten geweest, hij is gewoon te warm geworden denk ik... (en daar kan ik dus niks aan doen!)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Dat je er niks aan kan doen is natuurlijk niet waar maar ze zouden er wel een thermische beveiliging in mogen bouwen.
Maar ook kan ie dan kapot gaan door bijvoorbeeld continue buiten de specificaties te draaien of vrijwel continue clippen doet een versterker meestal niet goed.
Maar ja zoiets zou je in principe moeten horen, en als je dat dan niet hoort dan moet je toch naar jezelf gaan kijken.

In principe heb je gewoon garantie op het product of de fabrikant moet kunnen aantonen dat het door verkeerd gebruik van het product kapot is gegaan,

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Toch een kwestie van gewoon proberen. Als de winkel zonder morren een vervanger geeft is dat alleen maar mooi.

Nee heb je, ja kan je krijgen.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 13:53 schreef Big-Foot het volgende:
Dat je er niks aan kan doen is natuurlijk niet waar maar ze zouden er wel een thermische beveiliging in mogen bouwen.
Maar ook kan ie dan kapot gaan door bijvoorbeeld continue buiten de specificaties te draaien of vrijwel continue clippen doet een versterker meestal niet goed.
Maar ja zoiets zou je in principe moeten horen, en als je dat dan niet hoort dan moet je toch naar jezelf gaan kijken.

In principe heb je gewoon garantie op het product of de fabrikant moet kunnen aantonen dat het door verkeerd gebruik van het product kapot is gegaan,
ik ga nog wel ff informeren, toch is het wel vaag, ik heb hem zeker NIET buiten de specificaties laten draaien, mn radio stond op 35/50, en de regelaars op de versterker stonden gewoon rond het middenpunt...
ook het protection lampje is niet aangeweest, en ik had geen vervorming, dus die versterker kon het gewoon aan...
tis trouwens een versterker van 400 piek, dus daar mag je toch wel een beetje kwaliteit van verwachten!

Verwijderd

Zeker dat je dan wat kwaliteit kan verwachten :)

k heb het ook wel eens gehad maar dan met een normale versterker :) was ook zeer warm geworden en toen begon die ergesn spontaan te kortsluiten

Verwijderd

Uhm 400 piek ( guldens neem ik aan ) is goedkoop hoor voor een amp. Voor een beetje amp ben je toch wel 300€ kwijt. Ik vind dat je voor 400 gulden niet te veel moet verwachten van de amp. Maar goed hij hoort het natuurlijk nog niet na 2 uur te begeven. Ik zou gewoon garantie proberen te verhalen bij je dealer of de fabrikant.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik heb ook wel eens rokende versterkers gehad, maar die gingen steevast de beveiliging in en speelden na een kwartiertje vrolijk verder.

Kijk even in de manual. Als daar gerept wordt over een thermische beveiliging zou ik dat zeker als verhaal meenemen bij de winkel. Als die thermische beveiliging zijn werk niet doet, heb je blijkbaar crap gekregen.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Gewoon garantie. Knappe jongen die kan bewijzen dattie verkeerd gebruikt is.

Dus: naar de winkel en niet te veel zeggen: "Hij hield er gewoon mee op..."

Als ze vragen wat voor luidsprekers 'r op zaten aangesloten: "Gewoon 4 luidsprekers. Weet ik veel wat voor speakers. Ze zaten al in mijn auto."

alles wat ze meer vragen weet je gewoon niet.

Succes.

Specs? Zie ondertitel...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 01:35 schreef DaDaJoker het volgende:
Gewoon garantie. Knappe jongen die kan bewijzen dattie verkeerd gebruikt is.

Dus: naar de winkel en niet te veel zeggen: "Hij hield er gewoon mee op..."

Als ze vragen wat voor luidsprekers 'r op zaten aangesloten: "Gewoon 4 luidsprekers. Weet ik veel wat voor speakers. Ze zaten al in mijn auto."

alles wat ze meer vragen weet je gewoon niet.

Succes.
uhm... hij hield er dus NIET mee op... dat ding begon gewoon te roken, en de muziek speelde door, dus heb ik hem maar snel uitgezet... nu doet ie het nog steeds, maar als ik het volume hoog zet, dan begint het te kraken... (omdat er een mosfet kapot is)

en zoveel belasting hing dr dus niet aan, alleen een sub (gebrugt), en 2x 200W (max) speakers...

Verwijderd

beetje tweaker kan toch wel een mosfet en 4 weerstanden vervangen?? maar goed als je garantie heb terug brengen die zooi

Verwijderd

nja, powersound is nu niet echt 'het' merk... powersound heeft zo de reputatie om kwalitafief niet zo denderend te zijn. maar dat wil niet zeggen dat ie na 2 uur al moet stoppen met spelen... :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 10:58 schreef kaasie het volgende:
beetje tweaker kan toch wel een mosfet en 4 weerstanden vervangen?? maar goed als je garantie heb terug brengen die zooi
hehehe... tuurlijk kan ik dat, maar aangezien zo'n mosfet toch wat centjes kost, laat ik hem gewoon door hun repareren onder garantie... :) ik hoor vrijdag of ie klaar is...
Pagina: 1