Toon posts:

Van Passieve woofer => Active Woofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren van een vriend een bose woofer gekocht. Het gaat hier om een woofer uit de "acoustimass 5 series2" serie. Oorspronkelijk word deze alleen geleverd met 2 kleine speakertjes, deze dienen op de woofer aangesloten te worden.
Het is dus een passieve woofer die een vermogen tot +/- 200 watt ondersteund.

Ik wil deze woofer gebruiken om op mijn 5.1 set aan te sluiten, alleen het lijkt het me relaxter om een active woofer te hebben, zodat ik hem rechtstreeks op de subwoofer pre-out aan kan sluiten. Bovendien staan de instel mogelijkheden van een active sub mij ook iets meer aan.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is, om de huidige aansluitingen eruit te halen en er een active submodule voor in de plaats te zetten. Is dit een heel wild idee?het lijkt mij eerlijk gezegt nie ZO lastig.
Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft?
Ik zal hier nog ff de specs van de woofer plaatsen:
Kast specs:
*Breedte 19 cm
*Hoogte 36cm
*Diepte 46cm
Verder zit er een 5,25"inch woofer in de kast.

Is het ombouwen aan te raden? en
Waar vind ik een active module die goed bij deze specs past?

Tnx

Hier is nog ff een link naar een .pdf met officiele documentatie: http://www.bose.com/home_audio/pdf/m_sp_am5_iii.pdf

Verwijderd

Denk dat zoiets toch wel wat know-how inhoudt hoor.

Verwijderd

Topicstarter
dat denk ik ook, ik heb de search optie al veelvuldig gebruikt. Maar kon er niks over vinden.

Verwijderd

Ga eens bij http://www.speakerenco.nl/ kijken. Daar hebben ze een paar Hypex modules. Die van 70/80 watt zijn misschien wel geschikt voor dit doel.

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx, ik had deze site zelf al even bezogt, maar in iedergeval bedankt.

Verwijderd

je kan er geloof ik gewoon een monoblok aan hangen, bv marantz MA 6100, fl 650,-. correct me if im wrong

Verwijderd

Topicstarter
hmm daar gelaten of het kan, 650 piek vind ik een beetje veel. aangezien je je voor 250 E al een eltax subwoofer kan kopen. Ik zoek het meer in de betaalbare oplossingen.
Pagina: 1